Το ποσοστό της ανεργίας στη Νότια Αφρική συνέχισε να αυξάνεται το δεύτερο τρίμηνο, φθάνοντας το 25,6% και προσεγγίζοντας το ιστορικό της υψηλό, καθώς η μεγαλύτερη οικονομία της Αφρικής επιβραδύνθηκε, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα σήμερα.

Η χώρα καταμετρούσε το δεύτερο τρίμηνο 4,7 εκατ. πρόσωπα που ζητούσαν εργασία, έναν αριθμό αυξημένο κατά 2,6% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και κατά 5,7% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2012, σύμφωνα με το νοτιοαφρικάνικο εθνικό στατιστικό ινστιτούτο (Statistics South Africa), που έδωσε σήμερα στην δημοσιότητα τα αποτελέσματα της τριμηνιαίας έρευνάς του για τον ενεργό πληθυσμό.

Οι αριθμοί αυτοί ωστόσο δεν αντανακλούν παρά μόνον εν μέρει την πραγματικότητα, αφού πολυάριθμοι Νοτιοαφρικανοί έχουν εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια να βρουν δουλειά και δεν προσμετρώνται πλέον στον ενεργό πληθυσμό. Ο αριθμός των αποθαρρυμένων αυτών πολιτών αυξήθηκε το διάστημα από τον Απρίλιο ως τον Ιούνιο, για να φθάσει τα 2,4 εκατ., ανέφερε το Statistics South Africa.

Πέραν των επίσημα καταμετρημένων ως ανέργων κι όσων δεν αναζητούν πλέον εργασία η Νότια Αφρική καταμετρά ακόμα 7 εκατ. ανθρώπους δίχως απασχόληση. Η ανεργία είναι χρόνιο πρόβλημα στη χώρα, και ήταν ήδη υψηλότερη του 20% το 2008, πριν ξεσπάσει η παγκόσμια οικονομική κρίση. Είχε φθάσει σε ένα ποσοστό που αποτελούσε ιστορικό ρεκόρ πριν από δύο χρόνια – στο 25,7%, το δεύτερο τρίμηνο του 2011.

Από τον Απρίλιο ως και τον Ιούνιο, η νοτιοαφρικάνικη οικονομία δημιούργησε 100.000 θέσεις εργασίας (+2,0%, σε ετήσια βάση), αλλά ο ενεργός πληθυσμός αυξήθηκε ταχύτερα (+2,9% το δεύτερο τρίμηνο σε ετήσια βάση, στα 18,44 εκατ.).

Διακηρυγμένος στόχος της κυβέρνησης είναι να μειώσει το ποσοστό της ανεργίας στο 14% του ενεργού πληθυσμού το 2020. Αλλά η αδυναμία της ζήτησης, η κρίση στην Ευρώπη και τώρα η επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας πλήττουν την οικονομική δραστηριότητα στη Νότια Αφρική.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις στο μεταξύ είναι αντιμέτωπες με τα αιτήματα του προσωπικού τους να δοθούν αυξήσεις, εν μέσω του πληθωρισμού που τροφοδοτεί η αδυναμία του ραντ στις αγορές συναλλάγματος και την ανατίμηση των καυσίμων.