Γράφει ο Γιάννης Κοκκινίδης

«Χρυσή» προσφορά για την εξαγορά της Olympic Air κατέθεσε η Turkish Αirlines σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην εφημερίδα Zaman, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Τεμέλ Κοτίλ.

Η πρόταση των Τούρκων είναι κατά 19 εκατομμύρια ευρώ μεγαλύτερη από αυτήν της Aegean η οποία έχει εκδηλώσει και εκείνη έντονο ενδιαφέρον για αγορά της Olympic Air.

Τόσο η Zaman όσο και άλλα τουρκικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν την είδηση σε πανηγυρικούς τόνους σημαιώνοντας και ένα άλλο εμπόδιο που συναντάει η πρόθεση της Aegean να αγοράσει την ελληνική εταιρία. Συγκεκριμένα η συνένωση της Aegean με την Olympic Air προσκρούει και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ. 

Σύμφωνα με την τουρκική πρόταση η ελληνική εταιρεία θα διατηρήσει για τουλάχιστον δύο χρόνια το όνομα και τα σήματά της, καθώς και διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό. Στη συνέχεια θα ενταχθεί πλήρως στη μητρική εταιρεία την Turkish Airlines, με οτι μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος της Turkish άφησε να εννοηθεί ότι μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Olympic, η τουρκική εταιρεία σχεδιάζει να καταθέσει πρόταση εξαγοράς και για την… Aegean.

Η Turkish Airlines είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον κόσμο. Από το 2009 κερδίζει το επονομαζόμενο «Όσκαρ» του κλάδου των αερομεταφορών. Το 2012 περισσότεροι από 18 εκατομμύρια επιβάτες από 100 χώρες ανέδειξαν την Turkish Airlines ως την καλύτερη και πιο αξιόπιστη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη.

Στο πλάνο των τουρκικών αερογραμμών κυριαρχεί στο να βάλουν “πόδι” και στο “Ελευθέριος Βενιζέλος” και να αποτελεί τη δεύτερη βάση της εταιρείας, μετά το αεροδρόμιο της  Κωνσταντινούπολης.

Ήδη πάντως δραστηριοποιούνται σε διάφορα νησιά του Αιγαίου που παρουσιάζουν μεγάλη τουριστική κίνηση. Οι δυσάρεστες αυτές εξελίξεις για την Ελλάδα θα ήταν αδιανόητες πριν μερικά χρόνια. Και ο δημιουργός της Ολυμπιακής Αεροπορίας Αριστοτέλης Ωνάσης αν θα μπορούσε να διανοηθεί που θα κατέληγε η εταιρία του δεν θα την είχε φτιάξει ποτέ.

Οι Τούρκοι κατακτούν αναίμακτα την Ελλάδα μέσω εξαγορών. Ήδη έχουν περάσει σε εταιρίες συμφερόντων τους κάποιες μαρίνες ελληνικών νησιών (μέσα από διαγωνισμούς) και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι άλλο θα έρθει στα “χέρια” τους.