Γράφει η Τιτίκα Ανουσάκη

Καταστηματάρχες και πελάτες ήταν χθες χαμένοι μέσα στη μετάφραση της εγκυκλίου για τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση στο 13%. Σε κάποιες περιπτώσεις η πρωινή τυρόπιτα στο γραφείο αλλά και ο καφές «χτυπήθηκαν» με 23% για να διορθωθεί λίγο αργότερα στο σωστό 13%. 

Κι αν και ο στόχος της μείωσης του ΦΠΑ είναι η τόνωση της αγοράς και η μείωση των τιμών ωστόσο πολλές επιχειρήσεις, αν και μείωσαν τον φόρο, κράτησαν τις ίδιες τιμές. 

Σύμφωνα πάντως με την ΓΣΕΒΕΕ, το ενδιαφέρον τον επιχειρήσεων που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα μείωσης των τιμών και να λάβουν το ειδικό σήμα είναι μεγάλο και όπως δήλωσε ο Πρόεδρος κ. Γιώργος Καββαθάς στο newpost, περίπου 7.000 σχετικές αιτήσεις κατατέθηκαν την Τετάρτη ενώ χθες Πέμπτη αναμένονταν να κατατεθούν ακόμη 5.000. 

Πρόβλημα με την ένταξη των επιχειρήσεων στο πρόγραμμα πάντως εντοπίζεται στις τουριστικές περιοχές και κυρίως στα νησιά, όπου για παράδειγμα στις Κυκλάδες και στο σύνολο 24 νησιών, λειτουργούν μόνο πέντε σωματεία. Το αποτέλεσμα είναι οι επιχειρήσεις στα νησιά αυτά όπως και στα Δωδεκάνησα να καθυστερήσουν αρκετά να μπουν στο πρόγραμμα, εξήγησε  ο κ. Καββαθάς. 

Παράλληλα η ΓΣΕΒΕΕ με επικεφαλής τον Πρόεδρο της συναντήθηκε το πρωί της Πέμπτης με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και του εξέθεσαν το ζήτημα που έχει προκύψει με τον «διπλό» ΦΠΑ στα αναψυκτικά. 

«Ο υπουργός έδειξε να καταλαβαίνει το πρόβλημα και είδε θετικά τα όσα του είπαμε», είπε ο κ. Καββαθάς ο οποίος επικοινώνησε και με τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη στην προσπάθεια να αλλάξει η διάταξη και να ενταχθούν και τα αναψυκτικά είτε σερβιριζόμενα είτε take-away ή delivery στον ενιαίο συντελεστή 13%. 

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που ανέφερε ο κ. Καββαθάς σχετικά με τον διπλό συντελεστή. «Σε μια παραλία με beach-bar ο λουομενος που κάθεται σε απλώστρα πληρώνει το αναψυκτικό με 13% και ο διπλανός που κάθεται στην πετσέτα στην άμμο το πληρώνει με 23%».