Γράφει η Τιτίκα Ανουσάκη

Σβήνουν και γράφουν τους καταλόγους του οι επιχειρηματίες που θέλουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα της μείωσης των τιμών λόγω του νέου ΦΠΑ 13% στην εστίαση

Μέσα στις τρεις πρώτες ημέρες λίγοι ήταν εκείνοι που κατάφεραν να εξασφαλίσουν το μπλε σηματάκι για τη μείωση του ΦΠΑ. 
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ οι επιχειρηματίες που ενδιαφέρθηκαν άμεσα να ενταχθούν στο πρόγραμμα είναι περίπου στις 12.000 δηλαδή περίπου το 10% των επιχειρήσεων. 

Έτσι μέχρι στιγμής μόνο 1 στις 10 επιχειρήσεις έχει «περάσει» τη μείωση του ΦΠΑ στις τιμές των προϊόντων τους ενώ οι αισιόδοξες προβλέψεις κάνουν λόγο για συνολικά το 30% των επιχειρήσεων να ενταχθούν στο πρόγραμμα μείωσης των τιμών. 

Στον αντίποδα υπάρχουν οι επιχειρηματίες εκείνοι που ισχυρίζονται πως όταν αυξήθηκε ο ΦΠΑ από το 13 στο 23% απορρόφησαν την αύξηση αυτή και δεν πέρασε στον καταναλωτή και έτσι τώρα δεν σκοπεύουν να μειώσουν τις τιμές

Ιδιαίτερο πρόβλημα παρατηρείται στα νησιά - κυρίως στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα - καθώς ναι μεν αρκετές είναι οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να λάβουν το ειδικό σήμα ωστόσο η έλλειψη τοπικών συλλόγων αρμόδιοι για την διανομή του σήματος καθυστερεί την όλη διαδικασία. Με δεδομένο ότι η τουριστική σεζόν βρίσκεται στο «peak» της αρκετοί επαγγελματίες του χώρου εκφράζουν φόβους ότι τελικά έγινε «πολύ θόρυβος για το τίποτα» καθώς όταν πλέον στα νησιά θα ξεκινήσουν οι μειώσεις στις τιμές θα έχουν φύγει οι τουρίστες. 

Την ίδια ώρα κι ενώ η ΓΣΕΒΕΕ σε συνάντηση με τον υπουργό Γιάννη Στουρνάρα ζήτησε ενιαίο ΦΠΑ και για τα αναψυκτικά στο 13% ανεξάρτητα το πού καταναλώνεται το προϊόν, η σύγχυση καλά κρατεί για τις διαφοροποιήσεις του ΦΠΑ, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με τα ροφήματα. 

Σύμφωνα πάντως με τη διευκρινιστική ανακοίνωση αλλά και με τα tweet του Γενικού Γραμματέα Εσόδων κ. Χάρη Θεοχάρη τα αναψυκτικά και οι καφέδες είναι με 13% ΦΠΑ όταν καταναλώνονται σερβιριζόμενα και 23% όταν είναι take away ή delivery.