Σε ισχύ το νέο σύστημα στα καύσιμα - «Λουκέτο» σε όσους δεν το εφαρμόζουν

Σε ισχύ το νέο σύστημα στα καύσιμα - «Λουκέτο» σε όσους δεν το εφαρμόζουν

Ρεπορτάζ: Μαρίνα Πρωτονοταρίου

Σύσκεψη πραγματοποιείται σήμερα στο υπ. Ανάπτυξης με τους εκπροσώπους του χώρου των καυσίμων για τον καλύτερο συντονισμό υπουργείου – πρατηριούχων εν όψει της πρεμιέρας της εφαρμογής από αύριο του σύστημα ελέγχου εισροών- εκροών καυσίμων στα πρατήρια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης με στόχο την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων.

Από αύριο Τρίτη 27 Αυγούστου και μετά από αναβολές τεσσάρων ετών, μπαίνει σε εφαρμογή το νέο σύστημα που θα συμβάλει όχι μόνο στην αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου αλλά και στη μείωση φαινομένων όπως ελλειμματικές παραδόσεις ή νοθεία. Σύμφωνα με το υπ. Ανάπτυξης πάνω από το 70% των πρατηριούχων,έχει ήδη προμηθευτεί και εγκαταστήσει το εν λόγω σύστημα ενώ όσοι βενζινοπώλες εντοπισθούν να μην το έχουν τοποθετήσει, τα πρατήριά τους θα σφραγίζονται άμεσα έως ότου το προμηθευτούν. 

Ειδικότερα από τα 1.300 συνολικά πρατήρια, μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα το είχαν προμηθευτεί και συνδέσει στις δεξαμενές τους κοντά στα 1.150 (σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος). Τα υπόλοιπα 150, αντιμετωπίζουν άμεσα το ενδεχόμενο λουκέτο. 

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) πρόλαβε να «στήσει» την ηλεκτρονική εφαρμογή που θα δέχεται μαζικά και θα επεξεργάζεται τα στοιχεία των εισροών- εκροών ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες η εφαρμογή θα έχει τελειοποιηθεί. 

Τι κάνει το σύστημα 

Το σύστημα εισροών-εκροών θα μετρά αδιάλειπτα τη στάθμη του καυσίμου εντός της δεξαμενής, θα παρακολουθεί, θα καταγράφει και θα συγκρίνει τις ποσότητες των εξερχόμενων από τις αντλίες καυσίμων με τις αντίστοιχες ποσότητες στις δεξαμενές σε πραγματικό χρόνο. Θα ανιχνεύουν διαρροές, ενώ ταυτόχρονα θα είναι συνδεδεμένα online με βάση δεδομένων στο υπ. Οικονομικών όπου και θα μεταδίδουν τα στοιχεία που καταγράφονται. 

Μνημονιακή Υποχρέωση

Ο σχετικός νόμος για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου μέσω των συστημάτων εισροών - εκροών, ψηφίστηκε το 2009 όμως, το μέτρο παρέμεινε στα χαρτιά για να επανέλθει στο προσκήνιο στο τέλος του 2012 μετά τις παρεμβάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αλλά και της τρόικας που το συμπεριέλαβε στα προαπαιτούμενα μέσω του μνημονίου. 

Το αμέσως προηγούμενο χρονοδιάγραμμα προέβλεπε εγκατάσταση των συστημάτων μέχρι και τις 31 Μαρτίου 2013. Όμως, λίγο πριν εκπνεύσει η προθεσμία και μπροστά στο πρόβλημα χρηματοδότησης (σσ: επιλύθηκε τελικά μέσω παροχής πιστώσεων από την Κοινωνία της Πληροφορίας), αποφασίστηκε να δοθεί σιωπηρή παράταση στους πρατηριούχους ως και τις 27 Αυγούστου. Ο όρος, ωστόσο, ήταν να έχουν πρώτα υπογράψει συμβάσεις παραγγελίας των συστημάτων με τους προμηθευτές τους. 

Το κόστος για την απόκτηση του συστήματος από ένα μεσαίο πρατήριο ανέρχεται σε 15.000 ευρώ. από τα οποία μέσω της Κοινωνίας της Πληροφορίας, χρηματοδοτείται το 30%-40%, δηλαδή τα 5.000 ευρώ.
Το υπ. Οικονομικών, αναμένεται να εκδώσει στο επόμενο διάστημα και τις υπουργικές αποφάσεις με τις προδιαγραφές για την εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων στα διυλιστήρια και τις εταιρείες.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο