Από την αρχή αναμένεται να ξεκινήσει - πιθανότατα σήμερα - η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ρουμανικής εταιρείας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών CFR Marfa, μετά το χθεσινό "ναυάγιο" των συνομιλιών ανάμεσα στα μέλη της Επιτροπής Ιδιωτικοποίησης του ρουμανικού υπουργείου Μεταφορών και τον επιχειρηματία Γκρούια Στόικα, ιδιοκτήτη της πλειοδότριας εταιρείας Grup Feroviar Roman -GFR, στο διαγωνισμό για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της κρατικής εταιρείας.

Η υπουργός Μεταφορών Ραμόνα Μανέσκου είχε προειδοποιήσει από την προηγούμενη Παρασκευή, ότι η συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση θα κατέρρεε, αν ο κ. Στόικα δεν είχε καταβάλει έως τις 14 Οκτωβρίου (χθες) ακέραιο το ποσό των 170 εκατ. ευρώ, που όφειλε για την εξαγορά της εταιρείας σιδηροδρόμων.

Τη ματαίωση της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης είχε προεξοφλήσει και ο Όμιλος επιχειρήσεων Grampet του κ.Στόικα και σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Κυριακή υποστήριζε, ότι αυτό θα συμβεί "με υπαιτιότητα του πωλητή, καθώς η αρμόδια για την ιδιωτικοποίηση Επιτροπή, κρύβεται πίσω από τη γνωμοδότηση που αναμένεται να εκδώσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, επειδή στην πραγματικότητα δεν έχει εκπληρώσει τις δικές της υποχρεώσεις".

Πλέον, οι εκπρόσωποι των δύο πλευρών εργάζονται πάνω στη διαδικασία ματαίωσης της αρχικής συμφωνίας, που υπεγράφη στις 2 Σεπτεμβρίου 2013. Η GFR, πάντως, υποστηρίζει ότι ουδέποτε ζήτησε παράταση της προθεσμίας πληρωμής και προς τούτο ζητεί τη δημοσιοποίηση της σύμβασης ιδιωτικοποίησης.

Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος του ρουμανικού Συμβουλίου Προστασίας του Ανταγωνισμού Μπόγκνταν Τσιριτόιου είχε δηλώσει την προηγούμενη εβδομάδα στο πρακτορείο ειδήσεων Agerpres, ότι ο Οργανισμός είχε προειδοποιήσει την Κυβέρνηση, ήδη από το καλοκαίρι, με την έγκριση του κυβερνητικού σχεδίου ιδιωτικοποίησης, ότι το κείμενο της κανονιστικής πράξης θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση σχετικά με την λήξη της προθεσμίας πληρωμής για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της CFR Marfa.