current views are: 1

27 Οκτωβρίου 2013
Δημοσίευση08:08

Μεγαλύτερα των αναμενομένων τα φορολογικά έσοδα της Γερμανίας

Τα κρατικά έσοδα από φόρους στη Γερμανία είναι πιθανό να αυξηθούν περισσότερο από όσο αναμενόταν το 2013 και πέραν αυτού, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, κάτι που θα δώσει στην επόμενη κυβέρνηση μεγαλύτερα περιθώρια στην άσκηση οικονομικής πολιτικής και ίσως παίξει ρόλο στις διαπραγματεύσεις για τον ενδεχόμενο σχηματισμό «μεγάλου συνασπισμού», που επικεντρώνονται στα ζητήματα της οικονομίας και της ενέργειας.

Δημοσίευση 08:08’
αρθρο-newpost

Τα κρατικά έσοδα από φόρους στη Γερμανία είναι πιθανό να αυξηθούν περισσότερο από όσο αναμενόταν το 2013 και πέραν αυτού, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, κάτι που θα δώσει στην επόμενη κυβέρνηση μεγαλύτερα περιθώρια στην άσκηση οικονομικής πολιτικής και ίσως παίξει ρόλο στις διαπραγματεύσεις για τον ενδεχόμενο σχηματισμό «μεγάλου συνασπισμού», που επικεντρώνονται στα ζητήματα της οικονομίας και της ενέργειας.

Τα κρατικά έσοδα από φόρους στη Γερμανία είναι πιθανό να αυξηθούν περισσότερο από όσο αναμενόταν το 2013 και πέραν αυτού, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, κάτι που θα δώσει στην επόμενη κυβέρνηση μεγαλύτερα περιθώρια στην άσκηση οικονομικής πολιτικής και ίσως παίξει ρόλο στις διαπραγματεύσεις για τον ενδεχόμενο σχηματισμό «μεγάλου συνασπισμού», που επικεντρώνονται στα ζητήματα της οικονομίας και της ενέργειας.

Τα φορολογικά έσοδα, που ήδη αυξήθηκαν φέτος από την αγορά εργασίας στην οποία καταγράφηκαν αυξήσεις μισθών, μπορεί να αυξηθούν έως και κατά 3% σε σχέση με πέρυσι, όταν ήταν περίπου 600 δισεκ. ευρώ, έγραψε σήμερα η Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Το ποσό αυτό θα είναι αυξημένο κατά σχεδόν 3 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τα 615,2 δισ. ευρώ που προβλέπονταν όταν είχαν δημοσιευτεί οι προηγούμενες εκτιμήσεις, τον Μάιο. Ως το 2018 τα πρόσθετα έσοδα μπορεί να φτάσουν έως και τα 100 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα.

Στις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στους Χριστιανοδημοκράτες και τους Χριστιανοκοινωνιστές (CDU/CSU) και τους Σοσιαλδημοκράτες (SPD) για το ενδεχόμενο να σχηματίσουν κυβέρνηση συμμαχίας αναμένεται να αναδειχθούν οι διαφορές τους όσον αφορά την οικον0μική πολιτική. Η παράταξη υπό την καγκελάριο Μέρκελ επικεντρώνεται στο να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός, ενώ η κεντροαριστερά επικεντρώνεται στην ανάγκη να αυξηθούν οι φόροι, να τονωθούν οι επενδύσεις και να θεσπιστεί ενιαίος κατώτερος μισθός στη Γερμανία.

Η εφημερίδα Die Welt αναφέρθηκε σε ακόμα μεγαλύτερους αριθμούς σε δικό της δημοσίευμα, επικαλούμενη ειδικούς στα φορολογικά, δηλαδή 7-8 δισ. ευρώ πρόσθετα έσοδα φέτος.

Το υπουργείο Οικονομικών απέφυγε να σχολιάσει τα δημοσιεύματα. Εκπρόσωπός του παρέπεμψε στην δημοσίευση των νέων εκτιμήσεων για τα φορολογικά έσοδα, οι οποίες πρόκειται να δοθούν στην δημοσιότητα την 7η Νοεμβρίου.

Η Γερμανία, που έδωσε έμφαση στην ανάταξη των δημοσιονομικών της την τελευταία δεκαετία, δαπάνησε λιγότερα για υποδομές από όσα χρειάζονταν για να παραμείνουν λειτουργικές, πόσο μάλλον για τον εκσυγχρονισμό τους. Οι δημόσιες δαπάνες για υποδομές μειώθηκαν στο 1,5% του ΑΕΠ της Γερμανίας από 2% το 1999, δηλαδή σε ένα επίπεδο πολύ χαμηλότερο από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση (2,5%), σύμφωνα με στοιχεία του DIW.

Τα πρόσθετα έσοδα θα είναι καλοδεχούμενη είδηση και για τα δύο κόμματα, τα οποία αναμένεται να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις τους τις επόμενες εβδομάδες.

Οι συντηρητικοί της Μέρκελ θέλουν το επίπεδο του χρέους της Γερμανίας να μειωθεί κάτω από το 60% του ΑΕΠ μέσα σε 10 χρόνια από 81% σήμερα, σύμφωνα με ένα κομματικό έγγραφο που περιήλθε στην κατοχή του πρακτορείου ειδήσεων Ρόιτερς χθες και χρησιμοποιείται στις συζητήσεις μια από τις ομάδες εργασίας. Στο έγγραφο γίνεται λόγος για μια δέσμευση να μην υπάρξει νέος δανεισμός της Γερμανίας πέραν του 2015.

Αλλά η Χανελόρε Κραφτ, ένα από τα σημαντικότερα στελέχη του SPD, επισήμανε ότι υπάρχει συμφωνία για την ανάγκη να υπάρξουν επενδύσεις, μολονότι εκπρόσωπος των Σοσιαλδημοκρατών διέψευσε δημοσιεύματα κατά τα οποία τα κόμματα έχουν ήδη καταλήξει στην δαπάνη 11 δισεκ. ευρώ μέσα στα επόμενα 4 χρόνια για την βελτίωση του οδικού και του σιδηροδρομικού δικτύου.


σχετικα αρθρα