ΕΣΕΕ: Η κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων δεν απέδωσε τα αναμενόμενα έσοδα

ΕΣΕΕ: Η κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων δεν απέδωσε τα αναμενόμενα έσοδα

Η επιπλέον ενίσχυση που περίμεναν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων που άνοιξαν την Κυριακή δεν ήρθε ποτέ, αναφέρει η ΕΣΕΕ σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, από έρευνα που διενήργησε προέκυψε ότι επτά στους 10 εμπορικούς συλλόγους δεν πρότειναν το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή και άνοιξαν 1 στα 4 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και 1 στα 3 καταστήματα στην Αττική. Για την πλειονότητα, δε, όσων άνοιξαν η επιπλέον ενίσχυση που ανέμεναν για το ταμείο τους δεν ήρθε ποτέ. 

Σε ανακοίνωσή της αναφέρεται ότι από τα στοιχεία που έχει στην διάθεσή της η ΕΣΕΕ και το ΙΝΕΜΥ, κατά την πρώτη Κυριακή προαιρετικής λειτουργίας η εμπορική κίνηση σε όσα καταστήματα επέλεξαν να είναι ανοιχτά, με εξαίρεση το κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και εν μέρει του Πειραιά, της Κηφισιάς και της Γλυφάδας, δεν ανταποκρίθηκε στις αναμενόμενες προσδοκίες. 

Μια καλή εξήγηση για τη θετική ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού σε αυτές τις συγκεκριμένες αγορές ήταν οι εξαιρετικές καιρικές συνθήκες που βοήθησαν πολύ στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας στα κέντρα των μεγάλων πόλεων και σε περιφερειακές αγορές, όπου συνδύαζαν τον περίπατο με την κατανάλωση σε εμπορικά καταστήματα και επιχειρήσεις εστίασης. 

Παρά ταύτα, τα κυριακάτικα αποτελέσματα φαίνονται να μην είναι ικανοποιητικά για τους περισσότερους καταστηματάρχες, σε αντίθεση με την ημέρα έναρξης των μίνι εκπτώσεων και ιδιαίτερα το Σάββατο 2 Νοεμβρίου, οπότε και η κίνηση ήταν αυξημένη. Οι πωλήσεις της Κυριακής ήταν περιορισμένες και χαμηλότερες των πρώτων δύο ημερών των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Επιπλέον, φαίνεται πως ευνοήθηκαν τα καταστήματα που ανήκουν σε μεγάλες αλυσίδες και σε μεγάλα εμπορικά κέντρα, περισσότερο από την πλειονότητα των μικρών ανεξάρτητων επιχειρήσεων. Βέβαια, ως σημαντικό κέρδος της ημέρας θα μπορούσε να θεωρηθεί το γεγονός ότι μετά από πολύ καιρό είδαμε πολλές οικογένειες να επισκέπτονται την αγορά και τα καταστήματα. 

Στην υπόλοιπη Ελλάδα, τα μαγαζιά στη συντριπτική τους πλειοψηφία έμειναν κλειστά. Μάλιστα, ακόμα και πολλές διεθνικές αλυσίδες σεβάστηκαν την πρόταση του Εμπορικούς τους Συλλόγου. Ειδικότερα, στον κλάδο των τροφίμων οι μεγάλες αλυσίδες όπως Σκλαβενίτης, Βερόπουλος και ΙΝΚΑ, όπως και πολλές τοπικές αλυσίδες παρέμειναν κλειστές. Όσες δε άνοιξαν δεν κάλυψαν τα έξοδα λειτουργίας τους. Η ωριμότητα των εμπορικών συλλόγων φάνηκε για μια ακόμα φορά στο γεγονός ότι διέγνωσαν σωστά τόσο τις προθέσεις των καταναλωτών όσο και τις δυνατότητες των εμπορικών επιχειρήσεων που εκπροσωπούν. 

Το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, σε συνεργασία με τους εμπορικούς συλλόγους, όπως γνωστοποιείται με την ανακοίνωση, θα συνεχίσει να ενημερώνεται καθημερινά για την ανταπόκριση που έχει σε επισκεψιμότητα, τζίρο και πωλήσεις η κάθε τοπική αγορά της χώρας κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης περιόδου των εκπτώσεων. Ωστόσο, οι πρώτες ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι 7 στους 10 εμπορικούς συλλόγους δεν πρότειναν το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή και άνοιξαν 1 στα 4 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και 1 στα 3 καταστήματα στην Αττική. Για την πλειονότητα, δε, όσων άνοιξαν, η επιπλέον ενίσχυση που ανάμεναν για το ταμείο τους δεν ήρθε ποτέ. Είναι πιθανό ότι ο τζίρος που αναμένουν οι περισσότερες επιχειρήσεις στο τέλος της μίνι εκπτωτικής περιόδου να είναι μικρότερος, καθώς ένα σημαντικό μέρος της προσδοκώμενης κατανάλωσης στράφηκε προς τις μεγάλες αλυσίδες και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα την Κυριακή. Τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου το ΙΝΕΜΥ –ΕΣΕΕ θα ανακοινώσει τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας και τα συμπεράσματα από την πρώτη εφαρμογή του εν λόγω μέτρου.

«Η ΕΣΕΕ επιλέγει να μην "καλλιεργήσει" τον διχασμό της αγοράς ανάμεσα σε εμπόρους που άνοιξαν την Κυριακή και σε εμπόρους που δεν λειτούργησαν τα μαγαζιά τους· ανάμεσα σε καταναλωτές που αγόρασαν και σε καταναλωτές που απείχαν· ούτε βεβαίως ανάμεσα σε εργοδότες και εργαζομένους στο εμπόριο. Το συμπέρασμα είναι ότι το μέτρο των 7 Κυριακών έχει ίσως νόημα μόνο για τα καταστήματα του κέντρου συγκεκριμένων πόλεων και θα συμβάλει στην ενίσχυση της κατανάλωσης στους εμπορικούς δρόμους του κέντρου των πόλεων» δήλωσε ο πρόεδρος Β. Κορκίδης.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο