ΟΛΘ: Νέες προοπτικές για τη διακίνηση φορτίων από και προς τα Σκόπια

ΟΛΘ: Νέες προοπτικές για τη διακίνηση φορτίων από και προς τα Σκόπια

Νέες προοπτικές για την ενίσχυση του μεταφορικού έργου μεταξύ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και των επιχειρήσεων των Σκοπίων δημιουργεί η εξαγγελθείσα έναρξη -από το Μάρτιο του 2014- τακτικών σιδηροδρομικών δρομολογίων ανάμεσα στις δύο πόλεις, πέραν των έκτακτων που υπήρχαν μέχρι σήμερα, αλλά και η προσφορά εκπτώσεων σε συγκεκριμένες υπηρεσίες από 1ης Ιανουαρίου 2014. 

Στις ευοίωνες προοπτικές που δημιουργούνται αναφέρθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Στέλιος Αγγελούδης, στη διάρκεια συναντήσεων με πελάτες του λιμένος στα Σκόπια. Σύμφωνα με τον κ.Αγγελούδη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, βρίσκεται σε συνεννόηση με τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της πΓΔΜ, προκειμένου να επιλυθούν και οι τελευταίες λεπτομέρειες τεχνικής φύσεως, ώστε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια. "Ο συνδυασμός θαλάσσιων και σιδηροδρομικών μεταφορών μπορεί να οδηγήσει στη μείωση του μεταφορικού κόστους κατά 20%-30%, σε σχέση με τις οδικές", επισήμανε ο κ.Αγγελούδης. 

Ανακοίνωσε δε ότι η ΟΛΘ ΑΕ προχωρά από 1ης Ιανουαρίου 2014 σε εκπτώσεις ανάλογα με τον όγκο των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων και σε μείωση των τιμολογίων ρευματοδότησης των transit εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων, αλλά και της διακίνησης transshipment εμπορευματοκιβωτίων. Όπως είπε, αυτές οι εξελίξεις αφορούν ιδιαιτέρως τις επιχειρήσεις των Σκοπίων, αφού χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες υπηρεσίες. 

Κατά τον κ. Αγγελούδη, πέρυσι διακινήθηκαν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς την πΓΔΜ 2,16 εκατ. τόνοι χύδην ξηρών και γενικών φορτίων και 23.466 TEUs (σ.σ. μονάδες μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων). Αναφερόμενος ειδικά στα TEUs επισήμανε ότι τα διακινούμενα φορτία αυξήθηκαν κατά 13,35% στην τριετία 2010-2012.Οι επιχειρήσεις της πΓΔΜ, πρόσθεσε, διακίνησαν το 2012 το 58,24% των transit εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα μικρό ποσοστό της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων πραγματοποιείται με σιδηρόδρομο (το ποσοστό το 2012 ήταν κοντά στο 5%). 

Τόνισε ακόμη ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στη νοτιοανατολική Ευρώπη, από την Τεργέστη μέχρι το Μπουργκάς και από το Δυρράχιο μέχρι τον Πειραιά. Επισήμανε παράλληλα ότι το τελωνείο στο λιμάνι λειτουργεί πλέον 24 ώρες, επτά ημέρες την εβδομάδα, ενώ διαβεβαίωσε ότι η αρνητική συγκυρία του 2008, όταν οι διαδοχικές απεργίες είχαν προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στη διακίνηση φορτίων, αποτελεί παρελθόν, καθώς τα τελευταία δύο χρόνια οι απεργιακές κινητοποιήσεις είναι πλέον ελάχιστες. 

"Η εμπιστοσύνη που δείχνουν οι εταιρείες της ΠΓΔΜ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ο ρόλος που διαδραματίζουν στην ανάπτυξη της διακίνησης του λιμένα, δημιουργούν την υποχρέωση της συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από την πλευρά του λιμένα", σημείωσε ο κ. Αγγελούδης. Ταυτόχρονα επισήμανε ότι προκειμένου να βελτιωθεί η λειτουργικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια η ΟΛΘ ΑΕ πραγματοποίησε επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου μηχανολογικού εξοπλισμού αλλά και προμήθειας νέων μηχανημάτων, ενώ προγραμματίζει για τα επόμενα χρόνια ανάλογη δαπάνη, ώστε να βρίσκεται τεχνολογικά στο καλύτερο δυνατό σημείο.

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο