Από το 2015 ο ειδικός φόρος 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις

Από το 2015 ο ειδικός φόρος 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις

Για το 2015 μετατίθεται η εφαρμογή της διάταξης που προβλέπει την επιβολή του ειδικού φόρου 20% στις διαφημίσεις, που προβάλλονται από την τηλεόραση. Η σχετική τροπολογία περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων, η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.

Πρόκειται για διάταξη του Ν. 3845/2010 με την οποία προβλέφθηκε η επιβολή ειδικού φόρου ύψους 20% στις διαφημίσεις, που προβάλλονται από την τηλεόραση. Όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση της τροπολογίας, «η παρούσα δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει επιδράσει αρνητικά στην οικονομική κατάσταση όλων των εμπλεκομένων φορέων, και δη των επιχειρήσεων, που εκμεταλλεύονται τηλεοπτικούς σταθμούς, όσο και των διαφημιστών και των διαφημιζομένων».

Αρχικά η έναρξη ισχύος της διάταξης μετατέθηκε για την 1.1.2012 με τον Ν.3899/2010, στη συνέχεια μετατέθηκε για την 1.1.2013 με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του 2011 και τέλος μετατέθηκε την 1.1.2014 με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του 2012.

«Οι λόγοι που επέβαλαν τη μετάθεση της έναρξης ισχύος τής εν λόγω διάταξης μέχρι σήμερα δεν έχουν εκλείψει, αντίθετα επεκτείνονται διαρκώς με αποτέλεσμα τυχόν εφαρμογή της από 1.1.2014 να δύναται να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στη βιωσιμότητα των τηλεοπτικών σταθμών και των διαφημιστικών εταιρειών, με κίνδυνο σε περίπτωση διακοπής της λειτουργίας τους, να χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, καθώς και σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική συνοχή και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας» αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση. 

Τονίζεται, επίσης, ότι «με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, κρίνεται σκόπιμη η εκ νέου μετάθεση της έναρξης ισχύος της διάταξης για έναν επιπλέον χρόνο».

Στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν αναφέρεται συγκεκριμένο ποσό για τις απώλειες εσόδων για το έτος 2014 από τη μετάθεση της επιβολής του ειδικού φόρου 20% στις τηλεοπτικές επιχειρήσεις. Αναφέρεται, όμως, ότι η απώλεια εσόδων θα αναπληρώνεται από άλλες πηγές του κρατικού προϋπολογισμού.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο