Επενδύσεις στον σιδηρόδρομο της Σερβίας

Επενδύσεις στον σιδηρόδρομο της Σερβίας

Περίπου 300 χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού άξονα 10, στο τμήμα της Σερβίας, αναμένεται να ανακατασκευαστούν μέχρι το 2016, σύμφωνα με δηλώσεις του γενικού διευθυντή των Σερβικών Σιδηροδρόμων, Ντράγκολιουμπ Σιμόνοβιτς.

Η κυβέρνηση της Σερβίας, σύμφωνα με τον κ. Σιμόνοβιτς, έχει ήδη εξασφαλίσει 15% των αναγκαίων πόρων για τον σκοπό αυτό και περί τα 9 εκατ. δηνάρια έχουν μεταφερθεί στο λογαριασμό των Σερβικών Σιδηροδρόμων. Το δεύτερο μέρος της σχετικής σύμβασης, όπως πρόσθεσε, θα εφαρμοστεί σύντομα, καλύπτοντας έξι τμήματα του άξονα 10 και συγκεκριμένα τα τμήματα Ρούμα- Γκολούμπιντσι, Μλαντένοβατς- Κοβάσεβατς και Μάλα Κρσνα- Βέλικα Πλάνα. Τα απαραίτητα έγγραφα για την ανακατασκευή των συγκεκριμένων τμημάτων έχουν ήδη συγκεντρωθεί και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Απριλίου.

Ο κ. Σιμόνοβιτς εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι εργασίες ανακατασκευής θα καλύψουν 100 χιλιόμετρα ετησίως, ενώ σημείωσε ότι, μέσω ρωσικού δανείου ύψους 800 εκατ. δολαρίων, θα πραγματοποιηθούν σημαντικές επενδύσεις.

"Στη διάρκεια του 2014, του 2015 και του 2016 θα πρέπει να ολοκληρώσουμε 300 χιλιόμετρα της σιδηροδρομικής γραμμής στον Άξονα 10. Μαζί με τα έργα στο σιδηροδρομικό κόμβο Προκόπ- χρηματοδοτούνται μέσω δανείου από το Κουβέιτ- και τα έργα που χρηματοδοτούνται μέσω τσεχικού δανείου και βρίσκονται στο στάδιο ολοκλήρωσης, περίπου 600-700 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών θα δοθούν στην κυκλοφορία τα επόμενα τέσσερα ή πέντε χρόνια" είπε ο επικεφαλής των Σερβικών Σιδηροδρόμων.

Σχετικά με το δάνειο που παραχώρησε το Κουβέιτ, ο κ. Σιμόνοβιτς διευκρίνισε ότι οι διαδικασίες του διαγωνισμού για την κατασκευή του Σταθμού Βελιγραδίου στο Προκόπ βρίσκονται σε εξέλιξη, προσθέτοντας ότι η αξία του έργου ανέρχεται σε 26 εκατ. ευρώ και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο.

Επεσήμανε ακόμη ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), χορήγησε δύο δάνεια συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ , τα οποία θα κατευθυνθούν στην προμήθεια των υλικών, του εξοπλισμού και την ανακατασκευή 131 χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Γιαγίντσι- Μάλα Κρσνα- Ρέσνικ.

"Ταυτόχρονα με την ανακατασκευή (του δικτύου), θα προχωρήσουμε στην αγορά 21 αμαξοστοιχιών, η πρώτη εκ των οποίων θα παραληφθεί τον Δεκέμβριο, ενώ οι υπόλοιπες θα μας παραδοθούν διαδοχικά, σε μία 15ήμερη βάση, το 2015" είπε ο κ. Σιμόνοβιτς, προσθέτοντας ότι αυτή τη στιγμή διεξάγονται διαπραγματεύσεις για την αγορά επιπλέον 26 αμαξοστοιχιών, μέσω ρωσικού δανείου ύψους 100 εκατ. δολαρίων.

"Αν κλείσουμε τη συμφωνία μέχρι το Μάρτιο, θα μπορούσαμε να έχουμε αυτές τις αμαξοστοιχίες επίσης μέσα στο 2015. Αυτό σημαίνει ότι θα παραλάβουμε περίπου 60 αμαξοστοιχίες το 2015 και ένα τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου θα έχει προσαρμοστεί ώστε να είναι κατάλληλο για την ανάπτυξη ταχυτήτων 120-160 χιλιομέτρων ανά ώρα" κατέληξε.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο