Aρχίζουν τα δύσκολα για το «απλήρωτο - διπλοπληρωμένο» χαράτσι

Aρχίζουν τα δύσκολα για το «απλήρωτο - διπλοπληρωμένο» χαράτσι

Ρεπορτάζ: Σταυριανή Καραμανίδη

Μόλις στους πρόποδες του γολγοθά βρίσκονται εκατοντάδες φορολογούμενοι, που διαπίστωσαν ότι χρωστάνε στην εφορία το ΕΕΤΗΔΕ του 2012, παρότι το είχαν πληρώσει σε λογαριασμό της ΔΕΗ. Οι αλλεπάλληλες ανακοινώσεις των αρμοδίων, που φαινομενικά ξεκαθάρισαν το αλαλούμ που είχε προηγηθεί, άναψαν ταυτόχρονα το «πράσινο φως» για την εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία της ίδιας της εξόφλησης της οφειλής, που απαιτεί απεριόριστη υπομονή απέναντι στην γραφειοκρατία.

Από το πρωί, στα κατά τόπους γραφεία της ΔΕΗ, οι καταναλωτές σχηματίζουν ατελείωτες ουρές, με ένα κοινό αίτημα: να λάβουν αντίγραφα παλαιών λογαριασμών τους, για να διαπιστώσουν ότι πράγματι η Επιχείρηση τους έχει επιστρέψει το χρηματικό ποσό, που σήμερα τους ζητά η Εφορία.

«Η ουρά κάνει σίγμα τελικό. Δεν ξέρω κι εγώ πόσος κόσμος περιμένει από το πρωί», περιγράφει στο newpost o Λουκάς Γεωργιάδης, εργαζόμενος στο τμήμα διακανονισμών της Επιχείρησης.

Κρίσιμη αποδείχθηκε η… αβεβαιότητα του υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με την προ λίγων 24ωρων ανακοίνωση, για όσους πλήρωσαν καθυστερημένα το λογαριασμό ρεύματος το περασμένο καλοκαίρι, με αποτέλεσμα η Επιχείρηση να προλάβει να στείλει το χαράτσι ως οφειλή στην Εφορία, «το ποσό πιστώθηκε στον λογαριασμό της ΔΕΗ και ως εκ τούτου οφείλεται από τους φορολογούμενους».

Όλα αυτά βέβαια, όπως έγραψε το υπουργείο Οικονομικών στην ανακοίνωση… «στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων».

«Λογικό δεν είναι να θέλω να επιβεβαιώσω ότι μου έχει επιστρέψει η ΔΕΗ τα χρήματα, πριν πάω να τα ξαναπληρώσω; Το θέμα είναι ότι δεν υπάρχει τρόπος να βρεις online παλιούς λογαριασμούς κι έτσι αναγκάστηκα να στηθώ από το πρωί στην ουρά και να περιμένω πάνω από δυο ώρες», επισημαίνει η 39χρονη σκηνογράφος, Μαρία Αλευρίτου.

Δεν είχαν ειδοποιηθεί από την Εφορία

Η ιδιωτική υπάλληλος, είναι μία μόνο από τις εκατοντάδες των περιπτώσεων, που «περισσότερο από περιέργεια» μπήκε στο taxis, για να διαπιστώσει έκπληκτη ότι έχει εκκρεμούσα οφειλή. «Θεωρούσα ότι δεν χρωστάω, αφού το είχα πληρώσει στην ΔΕΗ», λέει η 38χρονη, επισημαίνοντας ότι ουδέποτε έλαβε σχετική ειδοποίηση από το υπουργείο Οικονομικών.

Ήδη οι καταναλωτικές οργανώσεις έχουν λάβει δεκάδες τηλεφωνήματα για βοήθεια, από ηλικιωμένους, που δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ και άρα στο taxis, από πολίτες που ουδέποτε έλαβαν το σημείωμα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων ότι οφείλουν ΕΕΤΗΔΕ 2012 ή απλώς από… μπερδεμένους, που ακόμη προσπαθούν να ξεκαθαρίσουν αν τελικά χρωστάνε ή όχι.

Σύμφωνα πάντως με τις διαβεβαιώσεις του υπεύθυνου Τύπου της ΔΕΗ, Κίμωνα Στεριώτη στο newpost, η Επιχείρηση πίστωσε το ποσό, που μετέφερε στην Γενική Γραμματεία Εσόδων, σε όλους ανεξαιρέτως τους πελάτες της.

Μετά το μπέρδεμα, η εξόφληση βήμα – βήμα

  1. Ο φορολογούμενος πρέπει να μπει στο taxisnet στην εφαρμογή «Στοιχεία Οφειλών» για να δει εάν του έχει βεβαιωθεί το ΕΕΤΗΔΕ του 2012
  2. Εάν αμφισβητεί  την οφειλή, θα πρέπει να ανατρέξει στους λογαριασμούς που εκδόθηκαν μετά τον Ιούνιο του 2013, για να διαπιστώσει εάν πράγματι του επιστράφηκε.
  3. Στην περίπτωση που έχει επιστραφεί το ποσό, η διαδρομή προς το τραπεζικό γκισέ για την εξόφληση είναι μονόδρομος.

Προσοχή στο αλαλούμ που ξανάρχεται την Άνοιξη

Μεγάλη προσοχή απαιτείται από τους καταναλωτές στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, το επόμενο τρίμηνο.

«Την ίδια διαδικασία της εκκαθάρισης που κάναμε πέρσι το Καλοκαίρι, θα την επαναλάβουμε τον Απρίλιο – Μάιο, όταν θα εκδοθούν οι λογαριασμοί με την τελευταία δόση του ΕΕΤΗΔΕ», επισημαίνει ο κ. Στεριώτης, προαναγγέλλοντας εμμέσως νέο γύρο ταλαιπωρίας για τους πολίτες.

Στην περίπτωση που κάποιος καθυστερήσει να εξοφλήσει το λογαριασμό του ρεύματος, που θα περιλαμβάνει την τελευταία δόση του χαρατσιού την ερχόμενη Άνοιξη, η οφειλή θα μεταφερθεί και πάλι στην Εφορία, ενώ ο φορολογούμενος θα θεωρεί ότι δεν χρωστά.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο