current views are: 1

5 Φεβρουαρίου 2014
Δημοσίευση11:04

Φορολογούμενοι εμφανίζονται να χρωστάνε στο taxis ενώ έχουν πληρώσει

Με δεμένα τα χέρια βρίσκονται χιλιάδες φορολογούμενοι, που ναι μεν έχουν πληρώσει μεν τις οφειλές τους στην τράπεζα, αλλά το taxis δεν το γνωρίζει! Το αποτέλεσμα είναι αφενός να μη μπορούν να λάβουν φορολογική ενημερότητα και αφετέρου να τους επιβάλλονται πρόστιμα προσαυξήσεων για δήθεν ανεξόφλητες ληξιπρόθεσμες οφειλές, αλλά και να κινδυνεύουν με κατασχέσεις, παρά την εξόφληση!

Δημοσίευση 11:04’
αρθρο-newpost

Με δεμένα τα χέρια βρίσκονται χιλιάδες φορολογούμενοι, που ναι μεν έχουν πληρώσει μεν τις οφειλές τους στην τράπεζα, αλλά το taxis δεν το γνωρίζει! Το αποτέλεσμα είναι αφενός να μη μπορούν να λάβουν φορολογική ενημερότητα και αφετέρου να τους επιβάλλονται πρόστιμα προσαυξήσεων για δήθεν ανεξόφλητες ληξιπρόθεσμες οφειλές, αλλά και να κινδυνεύουν με κατασχέσεις, παρά την εξόφληση!

Ρεπορτάζ: Σταυριανή Καραμανίδη

Με δεμένα τα χέρια βρίσκονται χιλιάδες φορολογούμενοι, που ναι μεν έχουν πληρώσει μεν τις οφειλές τους στην τράπεζα, αλλά το taxis δεν το γνωρίζει! Το αποτέλεσμα είναι αφενός να μη μπορούν να λάβουν φορολογική ενημερότητα και αφετέρου να τους επιβάλλονται πρόστιμα προσαυξήσεων για δήθεν ανεξόφλητες ληξιπρόθεσμες οφειλές, αλλά και να κινδυνεύουν με κατασχέσεις, παρά την εξόφληση!

Η καθυστέρηση ενημέρωσης του taxis και άρα ο αποχαρακτηρισμός ως οφειλέτη του φορολογούμενου, φτάνει και τις τέσσερις ημέρες.

Όπως υποστηρίζει στο newpost  ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Εφορίες (ΠΟΕ-ΔΟΥ), Τρύφων Αλεξιάδης, «εάν ο φορολογούμενος πληρώσει σήμερα στην τράπεζα π.χ. το χαράτσι της ΔΕΗ, θα μεσολαβήσουν και τρεις και τέσσερις ημέρες, μέχρι να διαγράψει την οφειλή το taxis».

Η αιτία του κακού είναι το «λειψό» σύστημα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. «Πληρώνει ο φορολογούμενος στην τράπεζα για παράδειγμα το χαράτσι, ΦΠΑ και μια κλήση. Το taxis ενημερώνεται μεν αυτομάτως, αλλά δεν κάνει την συσχέτιση των πληρωμών με τις οφειλές. Δηλαδή ξέρει ότι έχεις πληρώσει, αλλά δεν ξέρει για ποιο πράγμα έχεις πληρώσει, με αποτέλεσμα να τα εμφανίζει ως υπερκατάθεση», εξηγεί ο κ. Αλεξιάδης.

Ο μοναδικός τρόπος για να γίνει η λεγόμενη συσχέτιση, είναι να παραλάβουν οι υπάλληλοι των εφοριών από τις τράπεζες τις αναλυτικές καταστάσεις πληρωμών και στην συνέχεια, να τις καταχωρήσουν μία προς μία, ώστε να «ξυπνήσει» το taxis και να ξεχρεώσει τον φορολογούμενο.

«Αυτό κοστίζει σε απίστευτες εργατοώρες», όπως σχολιάζει ο αντιπρόεδρος των εργαζομένων στις Εφορίες.

Από το καλοκαίρι… λύνουν το πρόβλημα

Το πρόβλημα που εντόπισαν φορολογούμενοι, επεσήμαναν στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος περιορίστηκε να απαντήσει μέσω twitter: «Ναι, το κοιτάμε».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ωστόσο, εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ότι η επίλυση ενός –κατά τα άλλα- απλού θέματος, που όμως προκαλεί τεράστια προβλήματα στους φορολογούμενους, απαιτεί μήνες… κοιτάγματος από τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών.

Ήδη από το περασμένο καλοκαίρι, φορολογούμενη απέστειλε mail στην Γραμματεία, ρωτώντας γιατί φαίνονται ανεξόφλητα τα εξοφλημένα.

«Πάντα στην διάθεσή σας», κατέληγε το απαντητικό μήνυμα, αν και φαίνεται ότι τελικά ουδέποτε είναι στην διάθεση του πολίτη, καθώς «ενώ το ξέρουν τόσους μήνες, δεν το λύνουν», όπως λέει η αποστολέας του μηνύματος στο newpost, συμπληρώνοντας ότι «το ίδιο ακριβώς συνέβη και πριν από λίγες ημέρες. Πλήρωσα στην τράπεζα, αλλά μέρες μετά το taxis δεν είχε ενημερωθεί».

Πάντως, πηγές της Γραμματείας ισχυρίζονται ότι δεν πρόκειται να επιβαρυνθούν οι φορολογούμενοι με πρόστιμα προσαυξήσεων, ακόμη κι αν φαίνεται ότι τους έχουν επιβληθεί.


σχετικα αρθρα