current views are: 1

12 Φεβρουαρίου 2014
Δημοσίευση20:40

Φόβοι για λουκέτα σε επιχειρήσεις στη Βικτώρια της Αυστραλίας

Η οικονομία της αυστραλιανής πολιτείας της Βικτώριας διέρχεται τις πιο δύσκολες μέρες της από το 2001 όταν πτώχευσε η αεροπορική εταιρία Ansett και το φάσμα της ανεργίας απειλεί δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους.

Δημοσίευση 20:40’
αρθρο-newpost

Η οικονομία της αυστραλιανής πολιτείας της Βικτώριας διέρχεται τις πιο δύσκολες μέρες της από το 2001 όταν πτώχευσε η αεροπορική εταιρία Ansett και το φάσμα της ανεργίας απειλεί δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους.

Η οικονομία της αυστραλιανής πολιτείας της Βικτώριας διέρχεται τις πιο δύσκολες μέρες της από το 2001 όταν πτώχευσε η αεροπορική εταιρία Ansett και το φάσμα της ανεργίας απειλεί δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους.

Η κρίση κορυφώθηκε μετά την απόφαση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota να σταματήσει έως τα τέλη του 2017 την παραγωγή της στην Αυστραλία, επισφραγίζοντας έτσι το τέλος εποχής για τον κάποτε ακμάζοντα τομέα της παραγωγής αυτοκινήτων και προκαλώντας την απώλεια χιλιάδων άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθούν έως 25.000 θέσεις εργασίας. Ήδη στα τελευταία πέντε χρόνια έχουν χαθεί 42.000 θέσεις εργασίας στις διάφορες βιομηχανίες της Βικτώριας. Μάλιστα, δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός, Τόνι ‘Αμποτ, δεν ανέμενε την απόφαση της Toyota, σοκαρίστηκε και φοβάται ότι θα ακολουθήσουν κι άλλα λουκέτα.

Ήδη, εκφράζονται φόβοι ότι και η Alcoa θα επιταχύνει το κλείσιμο της μονάδας αλουμίνας στο Τζιλόγκ, ενώ γίνεται λόγος για πιθανό λουκέτο και άλλων μονάδων. Την ίδια στιγμή, παραμένει αβέβαιο το μέλλον του εργοστασίου SPC Ardmona.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το «τσουνάμι» των λουκέτων και της απόλυσης δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων ο ομοσπονδιακός πρωθυπουργός, Τόνι Άμποτ, συναντήθηκε με τον πολιτειακό πρωθυπουργό, Ντένις Ναφθάιν, και συζήτησαν τη λήψη μέτρων και την αύξηση των επενδύσεων σε δημόσια έργα υποδομής στη Βικτώρια, αν και δεν ανακοινώθηκαν συγκεκριμένα μέτρα.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση επεδίωξε να ρίξει την ευθύνη στα συνδικάτα με τις «παράλογες απαιτήσεις τους» για το κλείσιμο του εργοστασίου. Η Toyota, όμως, την διέψευσε και επικαλείται τις υψηλές δαπάνες και το ισχυρό νόμισμα της χώρας που καθιστούν την Αυστραλία ασύμφορη βάση παραγωγής.


σχετικα αρθρα