Παρατημένα στο γκαράζ ή ανασφάλιστα τα ΙΧ των Ελλήνων λόγω κρίσης

Παρατημένα στο γκαράζ ή ανασφάλιστα τα ΙΧ των Ελλήνων λόγω κρίσης

Επιμέλεια: Αναστασία Γαλάνη  

Δραματική είναι η κατάσταση με τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους καθώς λόγω της κρίσης οι οδηγοί προτιμούν να... ρισκάρουν με τα αυστηρά πρόστιμα ή να αφήσουν στα γκαράζ τους τα ΙΧ. 

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, τα ανασφάλιστα οχήματα στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον 730.000. Το... εύρημα αυτό προέκυψε από διασταυρωμένες πληροφορίες της ειδικής επιτροπής που συμμετέχουν τα υπουργεία Δημόσιας Τάξης, Μεταφορών, Οικονομικών και εκπρόσωποι της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και του Επικουρικού Κεφαλαίου.

Το επόμενο όμως στάδιο είναι τα... ραβασάκια που θα δεχθούν οι κάτοχοι των ανασφάλιστων οχημάτων από ΚΕΠΥΟ για να «συμμορφωθούν». 

«Σε καμιά περίπτωση ο ανασφάλιστος οδηγός, δεν πρέπει να δει σαν νέο χαράτσι την ασφάλεια του ΙΧ του. Είναι η προστασία του, ειδικά σήμερα που τα ασφάλιστρα έχουν μειωθεί σημαντικά» σημείωσε ο ο πρόεδρος του Επικουρικού Κεφαλαίου και επικεφαλής του τομέα για τα οχήματα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος Δ. Ζορμπάς και σχολίασε ότι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών του κλάδου για τα ασφάλιστρα των οχημάτων. Όπως είπε, πέρυσι μειώθηκαν κατά 15% και φέτος αναμένεται νέα μείωση της τάξης του 8%

Να σημειωθεί ότι, η πληρωμή του προστίμου θα αποτελεί προϋπόθεση για την ασφάλιση του αυτοκινήτου, η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 8 εργάσιμες ημέρες. 

Προσαυξήσεις 

Εάν, το πρόστιμο δεν πληρωθεί, θα προσαυξάνεται έως και τα 1.000 ευρώ και θα βεβαιώνεται στην εφορία. Συγκεκριμένα, εάν πρόκειται για επιβατηγό αυτοκίνητο το πρόστιμο θα αυξάνεται στα 500 ευρώ, ενώ εάν είναι φορτηγό στα 1.000 ευρώ. 

Επιπλέον, θα ενημερώνονται τα αρχεία της τροχαίας, προκειμένου να αφαιρεθούν οι πινακίδες, η άδεια κυκλοφορίας και το δίπλωμα του ιδιοκτήτη. 

Οι έλεγχοι της τροχαίας 

Σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος χωρίς ασφαλιστική κάλυψη αφαιρούνται από την Αστυνομία πινακίδες, άδεια οδήγησης και άδεια κυκλοφορίας για δέκα μέρες. Επιστρέφονται μόνο εφόσον ασφαλιστεί το όχημα. 

Παράλληλα, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής βεβαιώνεται πρόστιμο 1.000 ευρώ για ανασφάλιστα λεωφορεία και φορτηγά, 500 ευρώ για επιβατηγά και 250 ευρώ για δίκυκλα. Αν προκληθεί ατύχημα από ανασφάλιστο όχημα, πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας αφαιρούνται για δύο χρόνια και σε περίπτωση υποτροπής για τρία χρόνια. Επιστρέφονται και πάλι, μόνο με την προϋπόθεση ασφάλισης του οχήματος. 

Ωστόσο, από ό,τι φαίνεται για πολλούς οδηγούς τα έξοδα της ασφάλειας του αυτοκινήτου τους είναι κάτι παραπάνω από... ένα ακόμη χαράτσι. 

Την ίδια ώρα, συνέπεια της κρίσης και της οικονομικής δυσπραγείας των νοικοκυριών είναι ότι χιλιάδες ΙΧ παραμένουν ακινητοποιημένα στα γκαράζ των ιδιοκτητών τους. Συγκεκριμένα, τα 1.143.034 άγγιξε ο αριθμός των οχημάτων που τέθηκαν σε ακινησία από το 2009 έως και το 2013, στην Ελλάδα. Την ίδια περίοδο, ωστόσο, 438.842 οχήματα έκαναν άρση ακινησίας. 

ΤΟ ΥΠΟΙΚ ενημερώνεται για τις κινήσεις και παρακολουθεί τα οχήματα όσον αφορά την υποχρέωση πληρωμής των τελών κυκλοφορίας και συνεπώς στο πληροφοριακό σύστημα οχημάτων καταχωρούνται οι θέσεις σε ακινησία και οι άρσεις ακινησιών από τη ΔΟΥ στην οποία κάθε φορά παραδίδονται τα στοιχεία κυκλοφορίας. 

Σύμφωνα με έγγραφο της ΕΛΣΤΑΤ, ο αριθμός των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα το 2008 ήταν 7.729.262 και στο τέλος του 2012 ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 8.069.872 οχήματα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο