Στα 117 εκατ. οι ζημιές των ΕΛΠΕ

Στα 117 εκατ. οι ζημιές των ΕΛΠΕ

Στα 117 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές των Ελληνικών Πετρελαίων το 2013 αφού αφαιρεθούν οι επιπτώσεις από την εξέλιξη των διεθνών τιμών των καυσίμων, ενώ τα επίσημα αποτελέσματα είναι ζημιές ύψους 269 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, τα ετήσια αποτελέσματα επηρεάστηκαν αρνητικά από τα ιστορικά χαμηλά περιθώρια διύλισης, το αυξημένο κόστος προμήθειας αργού, καθώς και τη διαδικασία βελτιστοποίησης του Διυλιστηρίου Ελευσίνας κατά το Α' εξάμηνο. Οι ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις των διυλιστηρίων και των εταιρειών εμπορίας, προστίθεται στην ανακοίνωση, οι αυξημένες εξαγωγές που έφτασαν στα υψηλότερα επίπεδα στην ιστορία του Ομίλου, καθώς και η αυξημένη κερδοφορία των Πετροχημικών, αντιστάθμισαν εν μέρει μόνο την επίδραση των αρνητικών παραγόντων.

Τα ΕΛΠΕ σημειώνουν ακόμη ότι μετά από 18 συνεχόμενα τρίμηνα πτωτικής πορείας, στο τέταρτο τρίμηνο του 2013 σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης. Συγκεκριμένα το τελευταίο τρίμηνο του 2013 παρουσίασε αυξημένες πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης, που αποδίδεται στη βελτιωμένη λειτουργίας του συστήματος επιδότησης ειδικού φόρου κατανάλωσης. Σε συνδυασμό με τη διατήρηση της ζήτησης για καύσιμα κίνησης στα ίδια επίπεδα, η ζήτηση προϊόντων πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης σημείωσε αύξηση στο τρίμηνο κατά 8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012.

Σημειώνεται τέλος ότι μέσα στο 2014 αναμένεται να ολοκληρωθεί η πώληση του 66 % των μετοχών του ΔΕΣΦΑ από τα ΕΛΠΕ και το ΤΑΙΠΕΔ στην κρατική εταιρεία πετρελαίου και αερίου του Αζερμπαϊτζάν SOCAR, αντί Euro400εκ. Η σύμβαση υπεγράφη το Δεκέμβριο και η συναλλαγή υπόκειται στη διαδικασία έγκρισης από τις εποπτικές αρχές ανταγωνισμού και ενέργειας σε Ελλάδα και Ε.Ε.

Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Γιάννης Κωστόπουλος επισημαίνει μεταξύ άλλων τα εξής: «Το 2013 βιώσαμε το πλέον δυσμενές περιβάλλον για την Ευρωπαϊκή βιομηχανία διύλισης της τελευταίας δεκαετίας, επιπλέον των σημαντικών προκλήσεων του εγχώριου οικονομικού περιβάλλοντος με το αυξημένο κόστος χρηματοδότησης και την υψηλή φορολογία. Παρόλα αυτά, η Ελληνική αγορά καυσίμων, μετά τη συρρίκνωσή της κατά 50% σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα, έδειξε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης στο Δ' τρίμηνο του 2013, ενώ οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τη ζήτηση λευκών προϊόντων πετρελαίου στην περιοχή εμφανίζονται θετικές, ειδικά για τις αναδυόμενες αγορές».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο