current views are: 1

18 Μαρτίου 2014
Δημοσίευση21:57

Ταχύτερα οι μεταφορές μεταξύ Κροατίας και Βοσνίας-Ερζεγοβίνης

Σχέδιο βελτίωσης των εμπορευματικών μεταφορών εκπονούν από κοινού οι εμπορευματικοί σιδηρόδρομοι της Κροατίας, HZ Cargo και οι σιδηρόδρομοι της Ομοσπονδίας Βοσνίας- Ερζεγοβίνης (της κροατομουσουλμανικής οντότητας της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης), ZFBiH. 

Δημοσίευση 21:57’
αρθρο-newpost

Σχέδιο βελτίωσης των εμπορευματικών μεταφορών εκπονούν από κοινού οι εμπορευματικοί σιδηρόδρομοι της Κροατίας, HZ Cargo και οι σιδηρόδρομοι της Ομοσπονδίας Βοσνίας- Ερζεγοβίνης (της κροατομουσουλμανικής οντότητας της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης), ZFBiH. 

Σχέδιο βελτίωσης των εμπορευματικών μεταφορών εκπονούν από κοινού οι εμπορευματικοί σιδηρόδρομοι της Κροατίας, HZ Cargo και οι σιδηρόδρομοι της Ομοσπονδίας ΒοσνίαςΕρζεγοβίνης (της κροατομουσουλμανικής οντότητας της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης), ZFBiH. Το σχέδιο συζητήθηκε σε συνάντηση στελεχών των δύο εταιρειών, που πραγματοποιήθηκε χθες στο Σεράβεγο.

Στόχος της συνεργασίας είναι να γίνουν ταχύτερες οι μεταφορές φορτίων στο κροατικό λιμάνι Πλότσε, καθώς και η ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής κατά μήκος του ποταμού Ούνα (στα σύνορα Κροατίας και Βοσνίας-Ερζεγοβίνης), προκειμένου να βελτιωθούν οι συνδέσεις με τα κεντρικά νησιά της Δαλματίας.

“Συμφωνήσαμε νέα μοντέλα συνεργασίας για τη βελτίωση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών προς το λιμάνι του Πλότσε” δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της HZ Cargo, Ντάνιελ Κράκιτς, μετά τις συνομιλίες που είχε με τον διευθυντή της ZFBiH, Νιγιάζ Πόυζιτς, διευκρινίζοντας ότι οι χρόνοι των μεταφορών μπορούν να καταστούν πιο σύντομοι, στις παραδόσεις (hand-over) των αμαξοστοιχιών, που διασχίζουν τα διεθνή σύνορα.

Από την πλευρά του, ο κ. Πούζιτς επεσήμανε ότι η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής κατά μήκος του ποταμού Ούνα, στο τμήμα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, θα εξασφαλίσει τη συντόμευση της σύνδεσης του Ζάγκρεμπ με το Σπλιτ, εκτιμώντας ότι αυτό θα συμβάλλει θετικά στις εμπορευματικές μεταφορές και των δύο χωρών.

Ο κ. Πούζιτς γνωστοποίησε ακόμη, ότι οι δύο εταιρείες θα στείλουν τις προτάσεις τους επί των έργων στα υπουργεία μεταφορών των δύο χωρών, καθώς και στην εταιρεία HZ Infrastruktura. Σημείωσε δε ότι το έργο περιλαμβάνει επισκευαστικές εργασίες στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής κοντά στο Κνιν, οι οποίες προβλέπεται πως θα είναι χρονοβόρες και κοστοβόρες. “Είναι δύσκολο, συνεπώς, να ειπωθεί πότε θα ολοκληρωθεί το έργο”, πρόσθεσε.

Πέρα από την αναμόρφωση του σιδηροδρόμου, το έργο αναμένεται να ρυθμίσει και το θέμα των συνοριακών σημείων διέλευσης, δεδομένου ότι η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή, η οποία σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε την εποχή της πρώην Γιουγκοσλαβικής Ομοσπονδίας, σήμερα διασχίζει διεθνή σύνορα σε διάφορα σημεία.


σχετικα αρθρα