current views are: 1

1 Απριλίου 2014
Δημοσίευση16:31

Εκατοντάδες ελληνικά αιτήματα για εξαγωγές ή συνεργασίες στην Κροατία

Εκατόν ενενήντα εννέα ελληνικά αιτήματα (-3,3% έναντι του 2012, που ήταν 206), για εξαγωγές, επενδυτικές ευκαιρίες ή για γενικότερη συνεργασία στην πλειοψηφία τους, διευθέτησε το 2013 το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Ζάγκρεμπ.

Δημοσίευση 16:31’
αρθρο-newpost

Εκατόν ενενήντα εννέα ελληνικά αιτήματα (-3,3% έναντι του 2012, που ήταν 206), για εξαγωγές, επενδυτικές ευκαιρίες ή για γενικότερη συνεργασία στην πλειοψηφία τους, διευθέτησε το 2013 το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Ζάγκρεμπ.

Εκατόν ενενήντα εννέα ελληνικά αιτήματα (-3,3% έναντι του 2012, που ήταν 206), για εξαγωγές, επενδυτικές ευκαιρίες ή για γενικότερη συνεργασία στην πλειοψηφία τους, διευθέτησε το 2013 το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Ζάγκρεμπ.

Το 35% των εξαγωγικών αιτημάτων αφορούσαν τρόφιμα και ποτά και ακολουθούν αιτήματα για δομικά υλικά (11%), παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών (5%), ενδύματα (4,5%), έπιπλα (4%) και μηχανήματα (3%). Ο μέσος χρόνος διεκπεραίωσης των αιτημάτων ήταν 1,5 εργάσιμες ημέρες και από σχετική έρευνα προκύπτει ότι το ποσοστό βαθμού συνολικής ικανοποίησης ήταν 96%.

Επίσης, καταρτήθηκαν τέσσερεις έρευνες αγοράς για τους τομείς γαλακτοκομικών, κατασκευών, γουναρικών και τουρισμού. Η Κροατία ευρίσκεται σε μεταβατικό περίοδο απελευθέρωσης της αγοράς της και η γενική διαπίστωση είναι, ότι υπολείπεται ακόμα σε σημαντικό βαθμό προκειμένου το επιχειρηματικό κλίμα χαρακτηρισθεί ως ανοιχτό και φιλικό προς τους ξένους επιχειρηματίες. Από την άλλη πλευρά η διαρκούσα οικονομική κρίση και μείωση της κατανάλωσης, δημοσίας και ιδιωτικής, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την δυνατότητα απορρόφησης ξένων προϊόντων και υπηρεσιών.

Τα ελληνικά προϊόντα αντιμετωπίζουν σημαντική δυσκολία διείσδυσης λόγω του ομοειδούς χαρακτήρα της εγχώριας κροατικής παραγωγής, που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική στις βασικές κατηγορίες των ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων (ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά, οινοπνευματώδη, κλωστοϋφαντουργικά).

Οι ελληνικές επιχειρήσεις οφείλουν ωστόσο να συνεχίσουν τις προσπάθειές τους, σημειώνεται στο έγγραφο της πρεσβείας, που αναμένεται να αναδείξουν περαιτέρω επιχειρηματικές ευκαιρίες και προοπτικές για ενίσχυση της ελληνικής παρουσίας στην κροατική αγορά, ανεξάρτητα από τις παρατηρούμενες δυσκολίες πρόσβασης, αφού μετά την ένταξη της Κροατίας στην Ε.Ε η εξομάλυνση και προσαρμογή του κροατικού πολιτικοοικονομικού συστήματος στα ευρωπαϊκά απαιτούμενα θα δημιουργήσει συν τω χρόνω ευνοϊκότερες συνθήκες για την επιχειρηματική δραστηριότητα.


σχετικα αρθρα