ΟΤΕ: Στα 55,8 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

ΟΤΕ: Στα 55,8 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

Σταθερά έσοδα για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, ανθεκτική κερδοφορία EBITDA, και αύξηση των προσαρμοσμένων καθαρών κερδών κατά 9,5%, ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ για το α' τρίμηνο της χρονιάς. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, το α' τρίμηνο του 2014 ο Όμιλος κατέγραψε καθαρά κέρδη 55,8 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας έτσι σε σχέση με τα αποτελέσματα του α΄τριμήνου του 2013 μείωση στα καθαρά κέρδη κατά 66,5%. 

Ωστόσο, εξαιρουμένων των έκτακτων επιδράσεων (κυρίως του έκτακτου μετά φόρων κεφαλαιακού κέρδους της τάξεως των 65,7 εκατ. ευρώ από την πώληση της Hellas Sat και της θετικής επίδρασης ύψους 50 εκατ. ευρώ από την επαναμέτρηση της αναβαλλόμενης φορολογικής θέσης της εταιρείας το α΄ τρίμηνο του 2013) τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη εμφανίζουν αύξηση κατά 9,5% το α' τρίμηνο του 2014. 

Η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA διαμορφώθηκε σε 333,4 εκατ. ευρώ, μειωμένη κατά 3% σε σχέση με πέρυσι. Ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός του Ομίλου διαμορφώθηκε σε λιγότερο από 1,6 δισ. ευρώ στο τέλος Μαρτίου του 2014, μειωμένος κατά 1,2 δισ.ευρώ ή κατά 42,1% σε σχέση με το τέλος Μαρτίου του 2013, ενώ αυξημένες ήταν κατά το τρίμηνο οι επενδύσεις, καθώς ο Όμιλος δαπάνησε 123,4 εκατ. ευρώ κυρίως για δίκτυα σταθερής και κινητής στην Ελλάδα και σταθερής στη Ρουμανία. 

Στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, η λειτουργική κερδοφορία EBITDA σημείωσε αύξηση 5% στο τρίμηνο και το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA διαμορφώθηκε σε 38,8% καταγράφοντας άνοδο 350 μονάδων βάσης σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2013. Οι καθαρές αποσυνδέσεις ανήλθαν σε 44.000 γραμμές λιανικής, σε σχέση με 49.000 το δ' τρίμηνο του 2013 και 56.000 το α' τρίμηνο του 2013.

Ο ΟΤΕ προσέλκυσε 14.000 πελάτες ευρυζωνικών υπηρεσιών λιανικής, φθάνοντας συνολικά τους 1.275.000 συνδρομητές, ενώ οι υπηρεσίες VDSL είχαν προσελκύσει περισσότερους από 55.000 συνδρομητές μέχρι το τέλος Μαρτίου 2014. Ο συνολικός αριθμός συνδρομητών τηλεόρασης ανήλθε σε 279.000 με την προσέλκυση σχεδόν 23.000 νέων πελατών το τρίμηνο, ως αποτέλεσμα του εμπλουτισμού του περιεχομένου. 

Στην κινητή τηλεφωνία Ελλάδας, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 5,9% το α' τρίμηνο, καθώς η επίδραση από τη μείωση των τελών τερματισμού ελαχιστοποιήθηκε, αλλά αντισταθμίστηκε μερικώς από τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες και τον αυξημένο ανταγωνισμό. Η σταθερά υψηλή ζήτηση για υπηρεσίες δεδομένων συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου, αυξημένη κατά 36,5% σε σχέση με το Α' τρίμηνο του 2013. Η ζήτηση ενισχύθηκε και από τις αυξημένες πωλήσεις smartphones που αντιστοιχούν στο 57% των συνολικών πωλήσεων συσκευών. Το α' τρίμηνο του 2014, η COSMOTE συνέχισε την επέκταση του δικτύου 4G που παρέχει πλέον σχεδόν 60% πληθυσμιακή κάλυψη. 

Ρουμανία 

Εκτός συνόρων, τα έσοδα της Romtelecom στη Ρουμανία αυξήθηκαν κατά 7,7% το α' τρίμηνο του 2014, παρουσιάζοντας για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο σημαντικά βελτιωμένη τάση, ως αποτέλεσμα των ισχυρών εσόδων από υπηρεσίες χονδρικής και μεγάλα έργα ICT. Τα έσοδα της COSMOTE Ρουμανίας σημείωσαν σημαντική αύξηση +9,2% στο τρίμηνο, ενώ το περιθώριο κερδοφορίας EBITDA διαμορφώθηκε στο 22,6%, αποτέλεσμα σημαντικών λειτουργικών βελτιώσεων. Τα έσοδα από υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά 5,9% σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2013, λόγω υψηλότερων εσόδων από data και υπηρεσίες SMS. 

Αλβανία 

Στην Αλβανία, η AMC κατέγραψε σημαντική αύξηση 24% στα έσοδα από δεδομένα το α' τρίμηνο του 2014 σε σχέση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, με το δίκτυό της να καλύπτει το 96,5% του πληθυσμού. Συγκριτικά με το α' τρίμηνο του 2013, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 7,1%, με τα έσοδα από υπηρεσίες να ενισχύονται κατά 8%. 

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Mιχάλης Τσαμάζ, σημείωσε: «Το έτος ξεκίνησε με ένα αποδοτικό πρώτο τρίμηνο, συνεχίζοντας τις θετικές επιδόσεις από την αρχή του προηγούμενου έτους. Τα έσοδα του Ομίλου παρέμειναν σταθερά, ως αποτέλεσμα των υψηλών επιδόσεων στη σταθερή τηλεφωνία». Και προσέθεσε: 

«Εντείνουμε τις επενδύσεις σε δίκτυα και περιεχόμενο, αναπτύσσοντας τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές στις αγορές μας, με στόχο να ενισχύσουμε και να εμπλουτίσουμε την εμπειρία του πελάτη και να ενδυναμώσουμε την ηγετική μας θέση. Επενδύουμε επίσης στην ανάπτυξη των ανθρώπων μας και στην προσέλκυση νέων ταλέντων, ώστε να παραμένουμε σταθερά στην πρώτη γραμμή σε τεχνογνωσία. Είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτές οι πρωτοβουλίες θα στηρίξουν τα έσοδα και την κερδοφορία μας και το 2014».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο