Στο «τιμόνι» της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. ένας επιτυχημένος manager, o Στέφανος Αγιάσογλου

Στο «τιμόνι» της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. ένας επιτυχημένος manager, o Στέφανος Αγιάσογλου

Συνέντευξη στην Αναστασία Γαλάνη

Απλός, άμεσος, πιστεύει στην ομαδικότητα, στο μεράκι στην πολύ δουλειά και αποδεικνύει ότι τα... μυστικά του managment εκτός από γνώση απαιτούν και «προσωπικότητα». Γνωρίζει επίσης καλά ότι για να διοικήσεις σωστά μια εταιρεία οφείλεις να «χτίσεις» την επαφή με τους εργαζομένους. Ο λόγος για τον Στέφανο Αγιάσογλου, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ  ΑΕ), ο οποίος κατάφερε να μετατρέψει μια εταιρεία που υπήρχε μόνο ως ταμπελάκι σε έναν νόμο σε μια βιώσιμη αυτόνομη εταιρεία με προοπτικές επέκτασης στα Βαλκάνια.

Σε συνέντευξή του στο newpost, ο οικονομολόγος από τον Πειραιά με το «πλούσιο βιογραφικό σε σπουδές και προϋπηρεσία» που εδώ και ένα χρόνο έχει αναλάβει τη διοίκηση της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ Α.Ε. εξηγεί τη σημασία της προσωπικής τριβής με το εργατικό δυναμικό, τις γραφειοκρατικές δυσκολίες και τις ανάγκες μιας εταιρείας που αναπτύσσεται.  

Από το σημείο μηδέν μέχρι τη σύσταση και λειτουργία της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού  μεσολάβησε ένα διάστημα «γολγοθάς», όπου ο πρόεδρος της εταιρείας έπρεπε να προβεί σε κομβικής σημασίας κινήσεις του managment. Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετώπισε ο κ. Αγιάσογλου αναλαμβάνοντας τα ηνία της εταιρείας ήταν η δημιουργία κοινής εταιρικής κουλτούρας στους εργαζόμενους και η γραφειοκρατία. Φωτεινή εξαίρεση ανάμεσα σε προέδρους εταιρειών που δεν συνηθίζουν να έχουν ανοιχτό ανά πάσα στιγμή το γραφείο τους στους εργαζόμενους, ο κ. Αγιάσογλου εκτιμά ότι δεν μπορείς να διοικήσεις σωστά αν δεν γνωρίσεις και δεν δεις το έμψυχο και άψυχο δυναμικό της εταιρείας.

«Αρχικά η εταιρεία ήταν μια ταμπέλα σε έναν νόμο του κράτους. Καταφέραμε μέσα από δυσκολίες να αντιμετωπίσουμε την γραφειοκρατία και να συστήσουμε πέντε  διευθύνσεις ώστε να αρχίσει να λειτουργεί σαν αυτόνομη. Κλείσαμε το γραφειοκρατικό κομμάτι, ολοκληρώσαμε το διαδικαστικό μέρος, συστήσαμε την εταιρεία σαν κέλυφος και αναμέναμε την διαδικασία απόσχισής που περιελάμβανε τον ισολογισμό του μετασχηματισμού τον Αύγουστο για να ολοκληρώσουμε τη σύσταση μιας νέας εταιρείας με όλες τις δομές και τις διευθύνσεις που απαιτούνται. Επί της ουσίας, η Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. έχει τη δυνατότητα ανακατασκευής και συντήρησης τροχαίου υλικού που χρησιμοποιείται στην Ελληνική, Ευρωπαϊκή και Διεθνή αγορά» εξηγεί ο κ. Αγιάσογλου.

Οι επισκέψεις του στα μηχανοστάσια και τα εργοστάσια της εταιρείας είναι συχνές ενώ επιμένει με προτάσεις που θα κάνουν τον κόσμο να αγαπήσει το τρένο ως εναλλακτικό μέσο μεταφοράς και προχωρά σε κινήσεις που σκοπό έχουν την αύξηση του πελατολογίου.

«Μέσα σε εννέα μήνες η εταιρεία ήταν αυτόνομη. Θέσαμε προτεραιότητες στις ελλείψεις που είχε η  για την συντήρηση των τρένων λύνοντας σημαντικά ζητήματα ανταλλακτικών και στη συνέχεια  προχωρήσαμε στη δημιουργία όλων εκείνων των απαιτούμενων διευθύνσεων μιας εταιρείας που εξασφαλίζουν την ανάπτυξή της» σημειώνει.

Με προσωπικό μεράκι, υπομονή επιμονή και σωστές επιλογές o κ. Αγιάσογλου κατάφερε την ολοκλήρωση της απόσχισης του κλάδου, έβαλε τάξη στο σύστημα διαχείρισης και στο σύστημα προμηθειών, οργάνωσε τις βαριές συντηρήσεις ώστε να είναι παραδιδόμενο τροχαίο υλικό διαθέσιμο, διαμόρφωσε την εταιρική κουλτούρα και ο στόχος πλέον για την εταιρεία είναι η τελική φάση της αποκρατικοποίησης.

«Σε αυτή τη φάση φαίνεται πως η αγορά σε σχέση με το σιδηρόδρομο αλλάζει. Το τρένο καθιερώνεται ως εναλλακτικό μέσο, φθηνότερο, γρηγορότερο και φιλικότερο στο περιβάλλον  ενώ το ισχυροποιεί ακόμα περισσότερο η μεταφορά εμπορευμάτων από τον Πειραιά στη Βόρεια Ευρώπη. Η αποκρατικοποίηση λοιπόν της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ.  είναι μια πολιτική που επιβάλλεται από την ίδια την αγορά και δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι ενδιαφερόμενες εταιρείες είναι τρεις κολοσσοί της τάξης των 30- 40 δισ. ευρώ σε ετήσιο τζίρο. Συγκεκριμένα πρόκειται για την Siemens, τους Ρωσικούς  σιδηρόδρομους και την γαλλική Alstom» επισημαίνει ο κ. Αγιάσογλου. 

«Η  Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ θα αποκτήσει  πολύ σύντομα σπουδαίο ρόλο στα Βαλκάνια αφού είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει την πιστοποίηση και την τεχνογνωσία να κυκλοφορήσει βαγόνια είτε επιβατικά είτε φορτηγά στο Ευρωπαϊκό δίκτυο. Ήδη ετοιμάζουμε δεκάδες φορτάμαξες για λογαριασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις με τα Σκόπια και τη Σερβία. Παράλληλα το πελατολόγιο μας πιστεύουμε ότι θα μεγαλώσει σύντομα κι άλλο αφού εκτός από τον νέο ΟΣΕ και το Ελληνικό Δημόσιο που είναι ήδη πελάτες μας θα χρειαστούν  σύντομα τις υπηρεσίες μας και τα άλλα μέσα σταθερής τροχιάς»  

Ο κ. Αγιάσογλου τονίζει ότι είναι άμεση η ανάγκη προσλήψεων στην Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. καθώς οι ανάγκες της εταιρείας είναι ήδη αυξημένες και θα ενισχυθούν σύντομα. «Ήδη ολοκληρώθηκε πρόγραμμα μαθητείας από τον ΟΑΕΔ και ετοιμάζουμε την εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ε.Ε. 150 μαθητών και νέων ανέργων από τον Σεπτέμβριο ώστε να έχουμε έτοιμο δυναμικό που θα έχει λάβει την απαιτούμενη γνώση». Παράλληλα, χαρακτήρισε ως θετική εξέλιξη και ασπίδα προστασίας των εργαζομένων της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Τέλος, το ενδιαφέρον για τον σιδηροδρομικό τουρισμό είναι μεγάλο και όπως μας εξηγεί ο πρόεδρος της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ πρόκειται για σιδηροδρομικές κρουαζιέρες είτε μένοντας μέσα στο τρένο είτε με μεταφορά μόνο με το τρένο. Σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού  και από το 2015 θα έχουν καθοριστεί τα δρομολόγια και οι εκδρομές που θα πραγματοποιούνται για τους λάτρεις του τρένου από κοινού με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Το κλειδί σε όλα» θα αναφέρει κλείνοντας τη συνέντευξη, είναι «οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο που έχουν... μούρλα με τα τρένα». 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο