Στην τελική ευθεία η αποκρατικοποίηση της Ελληνικής ROSCO

Στην τελική ευθεία η αποκρατικοποίηση της Ελληνικής ROSCO

Θέμα χρόνου φαίνεται πως είναι η αποκρατικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές πραγματοποιούν με γοργούς ρυθμούς τους χρηματοοικονομικούς ελέγχους προκειμένου να μπει στην τελική ευθεία η αποκρατικοποίηση της εταιρίας και να μη χαθεί άλλος  πολύτιμος χρόνος.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Αξία» οι 3 υποψήφιοι αγοραστές έχοντας αποκτήσει πλέον σφαιρική εικόνα των δυνατοτήτων της νεοσύστατής εταιρείας είναι πλέον πεπεισμένοι ότι πρόκειται για εταιρεία «φιλέτο» αφού εκτός από το γεγονός ότι αποτελεί  μονοπώλιο στην Ελλάδα είναι και μια εταιρεία εκατό τοις εκατό αυτόνομη που η λειτουργικότητα της είναι βασισμένη σε  διεθνείς πρακτικές κάτι που εξασφαλίζει την άμεση ανάπτυξή της. 

Ο κρυμμένος άσος 

Την ίδια ώρα, επισημαίνει το δημοσίευμα, ο κρυμμένος άσος της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. είναι το ευρωπαϊκό πιστοποιητικό συντήρησης φορταμαξών που έχει στη διάθεσή της. Σύμφωνα με το νόμο που θεσπίστηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2011  η διακίνηση φορταμαξών στο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Δίκτυο επιτρέπεται να γίνεται μόνο με τη σφραγίδα πιστοποίησης συντήρησης που διαθέτει η Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. Ούσα η μοναδική εταιρεία στα Βαλκάνια με τη συγκεκριμένη σφραγίδα είναι ξεκάθαρο ότι η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού έχει πλεονέκτημα έναντι των αντιστοίχου αντικειμένου εταιρειών.

Πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν ότι οι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι έχοντας αξιολογήσει το σημαντικό αυτό στοιχείο ετοιμάζουν και οι 3 ιδιαίτερα ελκυστικές οικονομικές προσφορές τις οποίες θα καταθέσουν προς το τέλος του καλοκαιριού. Αν και τα αρχικά σενάρια ήθελαν την Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. να προχωράει σε αποκρατικοποίηση ταυτόχρονα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται πως κάτι τέτοιο δεν ευσταθεί  καθώς στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  υπάρχουν πολλά αγκάθια με σπουδαιότερο το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εταιρεία αν και αποσχίστηκε πριν από 4 χρόνια από τον ΟΣΕ δεν έχει ουσιαστικά καταφέρει να αυτονομηθεί πλήρως μέχρι σήμερα.

Τα πιθανά σενάρια για την εν λόγω  εταιρεία είναι η διάσπαση της σε δύο κομμάτια, επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών με την προοπτική το πρώτο να παραμείνει στο ελληνικό δημόσιο και το δεύτερο να πουληθεί σε ιδιώτες αφού θα έχουν ήδη ενεργοποιηθεί μια σειρά  συμφωνιών για την μεταφορά προϊόντων από τον Πειραιά στα Βαλκάνια

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο