ΕΣΕΕ: Πτωτική η κίνηση στα μαγαζιά στις εκπτώσεις

ΕΣΕΕ: Πτωτική η κίνηση στα μαγαζιά στις εκπτώσεις

Σε χαμηλότερο επίπεδο, σε σύγκριση με την πρώτη εβδομάδα, κινήθηκαν οι πωλήσεις κατά την δεύτερη εβδομάδα των εκπτώσεων για το μεγαλύτερο ποσοστό των καταστημάτων.

Σύμφωνα με έρευνα της ΕΣΕΕ, το 29% των ερωτηθέντων εμπόρων θεωρεί καθόλου ικανοποιητικό το επίπεδο των πωλήσεων, ενώ η πλειονότητα (63%) των εμπόρων αναφέρει ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν σε «όχι και τόσο ικανοποιητικά» επίπεδα. Μόνο το 8% των ερωτηθέντων εκφράζει μεγάλη ικανοποίηση από τις πωλήσεις που πραγματοποίησε την συγκεκριμένη εκπτωτική βδομάδα.

Συνολικά, η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος από την άποψη των πωλήσεων των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε στα ίδια ή ακόμα και λίγο χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 51% των εμπόρων πραγματοποίησε αντίστοιχες πωλήσεις με τις περσινές, ενώ το 44% δηλώνει ότι φέτος οι πωλήσεις ήταν μειωμένες και μόνο το 5% είχε αυξημένες πωλήσεις κυρίως σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης.

Όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ σε ανακοίνωσή της, σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερινή εκπτωτική περίοδο. Είναι πολύ ενδεικτικό ότι σε μεγάλα αστικά κέντρα όπως είναι ο Πειραιάς, η Πάτρα, το Ηράκλειο και η Λάρισα η υποχώρηση αυτή στο λιανεμπόριο κυμάνθηκε μεταξύ 10% και 20%. Ακόμα και σε τουριστικές περιοχές, όπως είναι η Κρήτη, η Ρόδος και η Κέρκυρα, ενώ αναμενόταν αυξημένη επισκεψιμότητα λόγω της τουριστικής περιόδου η οποία θα μπορούσε να μεταφραστεί σε αύξηση της εμπορικής κίνησης, αυτή δεν καταγράφηκε.

Συγκριτικά με τα στοιχεία του 2013, στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο τα τουριστικά είδη σημειώνουν τις πρώτες δύο εβδομάδες πτώση κατά 30%, στα Χανιά κατά 20%, ενώ στη Ρόδο όπως και στην Κέρκυρα, η αγορά κυμάνθηκε ελαφρώς υποτονικά αλλά κοντά στα περσινά επίπεδα. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ τα τουριστικά μεγέθη είναι εντυπωσιακά για τη φετινή χρονιά, ακόμα δεν έχουν μεταφραστεί σε αύξηση της αγοραστικής κίνησης και κατ΄ επέκταση του τζίρου των καταστημάτων, ιδίως σε παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς. Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η εμπορική και η τουριστική κίνηση δεν έχουν ακόμη συντονιστεί.

Παράλληλα, θεωρείται ότι κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση της καταναλωτικής κίνησης διαδραμάτισε η αποστολή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων από την εφορία, πριν και κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, γεγονός που πολλοί επαγγελματίες πιστεύουν ότι «πάγωσε» την αγορά.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο