«Πνίγηκαν» οι εφορίες από τις προσφυγές πολιτών κατά του ΕΝΦΙΑ

«Πνίγηκαν» οι εφορίες από τις προσφυγές πολιτών κατά του ΕΝΦΙΑ

«Κύμα» από ενδικοφανείς προσφυγές φορολογουμένων κατά του ΕΝΦΙΑ έχει κατακλύσει τις εφορίες, με τη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων να εκδίδει εγκύκλιο με οδηγίες για την καλύτερη διαχείρισή τους.

Πιο συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι αμφισβητώντας το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης του ΕΝΦΙΑ, καθώς και τη συνταγματικότητα του φόρου, προσφεύγουν κατά χιλιάδες στις εφορίες.

Να σημειωθεί πως επίσημα στοιχεία για τον αριθμό των προσφυγών από τις αρμόδιες διευθύνσεις δεν υπάρχουν, ωστόσο εντύπωση προκαλεί πως η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαΐδου, εξέδωσε εγκύκλιο με οδηγίες.

Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, παρέχονται οδηγίες για την παραλαβή και διαβίβαση των ενδικοφανών προσφυγών στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, «λόγω της υποβολής μεγάλου αριθμού ενδικοφανών προσφυγών κατά πράξεων διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α.».

Επιπλέον, όπως προκύπτει από την εγκύκλιο της κυρίας Σαββαΐδου, οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι φορολογούμενοι καταφεύγουν στη λύση της ενδικοφανούς προσφυγής είναι η αντισυνταγματικότητα, η αμφισβήτηση αντικειμενικών αξιών, τα αιτήματα απαλλαγών, η οικονομική αδυναμία και η διόρθωση στοιχείων Ε9.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι ενδικοφανείς προσφυγές που υποβάλλονται στις εφορίες πρωτοκολλούνται αυθημερόν και στη συνέχεια καταχωρούνται στην σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών.

Ύστερα,  οι ενδικοφανείς προσφυγές, μαζί με τις προσβαλλόμενες πράξεις διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. (εκκαθαριστικά), και τα έγγραφα που τυχόν προσκόμισαν οι υπόχρεοι, διαβιβάζονται συγκεντρωτικά (σε φυσική μορφή) στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, μία φορά την εβδομάδα με διαβιβαστικό έγγραφο, στο οποίο επισυνάπτεται και εκτύπωση, από την ηλεκτρονική εφαρμογή, κατάστασης των προσφυγών που αποστέλλονται.

Κατά παρέκκλιση της διαδικασίας που ακολουθείται συνήθως ειδικά για τις ενδικοφανείς προσφυγές που ασκούνται κατά πράξεων διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α.:

  • η αρμόδια φορολογική αρχή δεν συγκροτεί ηλεκτρονικό φάκελο της υπόθεσης και
  • δεν συντάσσει έγγραφο αιτιολογημένων απόψεων επί των ισχυρισμών που προβάλλει ο υπόχρεος.

Αντί για το έγγραφο απόψεων συμπληρώνεται ο πίνακας (στην ηλεκτρονική εφαρμογή), όπου καταχωρούνται κωδικοποιημένοι οι λόγοι της προσφυγής. 

Για τη διευκόλυνση των υπηρεσιών, οι λόγοι έχουν κωδικοποιηθεί ως εξής (συμπληρώνεται το αντίστοιχο πεδίο, ενώ μπορούν να συμπληρωθούν και περισσότεροι του ενός κωδικοί, σύμφωνα με τους λόγους που προβάλλει ο προσφεύγων):

1 : Αντισυνταγματικότητα
2 : Αμφισβήτηση Αντικειμενικών αξιών
3 : Αιτήματα απαλλαγών άρθ.7 Ν 4223/2013
4 : Οικονομική αδυναμία
5 : Διόρθωση στοιχείων Ε9
6 : Άλλα θέματα

Επιπλέον, όπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο, η παραλαβή, ηλεκτρονική καταχώριση και διαβίβαση των ενδικοφανών προσφυγών κατά πράξεων διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. γίνεται από την αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος του υπόχρεου Δ.Ο.Υ., δεδομένου ότι στις περιπτώσεις αυτές δεν συντάσσεται έγγραφο απόψεων επί της ενδικοφανούς προσφυγής.

Στην περίπτωση σιωπηρής απόρριψης ή απόρριψης ως απαράδεκτης της ενδικοφανούς προσφυγής, ο φάκελος της υπόθεσης θα διαβιβάζεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. υποδοχής του Τμήματος Δικαστικού, για τη σύνταξη απόψεων επί της προσφυγής και την αποστολή του διοικητικού φακέλου στο αρμόδιο Δικαστήριο.

Ντ. Μ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο