current views are: 1

30 Οκτωβρίου 2014
Δημοσίευση13:10

Αύξηση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα στο γ΄ τρίμηνο

Αύξηση παρουσίασε για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Nielsen για το Γ’ τρίμηνο του 2014.

Δημοσίευση 13:10’
αρθρο-newpost

Αύξηση παρουσίασε για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Nielsen για το Γ’ τρίμηνο του 2014.

Αύξηση παρουσίασε για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Nielsen για το Γ’ τρίμηνο του 2014.

Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα φτάνοντας τις 56, καθώς μειώθηκε οριακά η πολύ αρνητική αντίληψη των Ελλήνων σχετικά με τα οικονομικά τους αλλά και με τη δυνατότητά τους να ξοδεύουν. Περισσότερο αισιόδοξοι φαίνεται να είναι οι άντρες και ο νεότερος πληθυσμός της χώρας.

Περισσότεροι Έλληνες, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, θεωρούν ότι η χώρα είναι σε ύφεση, καθώς και ότι θα παραμείνει τουλάχιστον για τον επόμενο χρόνο. Ταυτόχρονα, η εργασιακή ασφάλεια εξακολουθεί και παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία του πληθυσμού σε ποσοστό 47%, το οποίο μάλιστα αυξήθηκε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2014, ενώ ακολουθούν ως ανησυχίες η ευρύτερη οικονομία, τα χρέη και η υγεία.

Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (30%), έπειτα από πολύ καιρό, δηλώνουν ότι αποταμιεύουν.

Ωστόσο, σε ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό (28%) εξακολουθούν να δηλώνουν ότι το ξοδεύουν για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ποσοστό το οποίο μειώθηκε σε σχέση με το ποσοστό του δεύτερου τριμήνου του 2014 κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες. Ταυτόχρονα, 3 στους 10 εξακολουθούν να δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα.

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι αυτοί που έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο Ευρωπαίο, σε ποσοστό 77%. Η πλειονότητα αυτών δηλώνουν ότι, προκειμένου να περιορίσουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (71%) ενώ επίσης έχουν περιορίσει τη διασκέδαση εκτός του σπιτιού σε ποσοστό 70%.

Επίσης, 6 στους 10 έχουν περιορίσει τα γεύματα εκτός σπιτιού, ενώ κατά πάσα πιθανότητα το 40% αυτών θα συνεχίσουν να το πράττουν ακόμη και έπειτα και από το πέρας της κρίσης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης διαμορφώθηκε στις 98 μονάδες, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία 2,5 χρόνια και επιστρέφοντας στα προ ύφεσης επίπεδά του.


σχετικα αρθρα