Στα 230 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις από το διακανονισμό ΟΛΠ-COSCO

Στα 230 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις από το διακανονισμό ΟΛΠ-COSCO

Υπογράφηκε σήμερα το νέο σχέδιο φιλικού διακανονισμού, μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO).

Το νέο σχέδιο προβλέπει επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, Η επιχειρηματική - επενδυτική συμφωνία αφορά στην κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στους Προβλήτες II και ΙΙΙ.

Ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5% των εσόδων που θα προκύψουν από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Το τελικό κείμενο του φιλικού διακανονισμού, που έχει εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, τη Γενική Συνέλευση των μετόχων αναμένεται να αποσταλεί από το υπουργείο Ναυτιλίας προς έγκριση στη Βουλή.

Σε δηλώσεις του, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε πως «με αυτή την επένδυση, το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Η καθαρά παρούσα αξία της καινούριας σύμβασής μας ανέρχεται στα 678 εκατομμύρια ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά, που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερς ετησίως».

«Το λιμάνι του Πειραιά», σημείωσε ο υπουργός, «είναι ο βασικότερος αναπτυξιακός πυλώνας μας στη Ναυτιλία και θέλουμε να είναι ο πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Πρωταγωνιστής σε φορτία, στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο, στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ευρώπης, αφού από το 2014 και για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια το λιμάνι συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο».

Ο Γενικός Διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, Fu Cheng Qiu, είπε ότι για τους ίδιους είναι μια σπουδαία ημέρα και τόνισε:

«Τώρα, περιμένουμε την τελική έγκριση από το ελληνικό Κοινοβούλιο, και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, άμεσα θα αρχίσει η κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ».

Ο κ. Ανωμερίτης, τέλος, δήλωσε ότι ο ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδιοκτήτης καθίσταται οικονομικά λιμάνι μεγάλης αξίας και ετήσιων προσόδων, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, της λιμενικής βιομηχανίας και της ανάπτυξης της χώρας.

Σε ανακοίνωση του ο ΟΛΠ τονίζει πως το τελικό κείμενο του συμφωνητικού ενσωματώθηκαν όλες οι παρατηρήσεις του ελεγκτικού συνεδρίου. Για το θέμα της αποδοχής από τον ΟΛΠ της αναστολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος και μετά το 2021, αν το ΑΕΠ δεν έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2008, λόγω της οικονομικής κρίσης, ο ΟΛΠ προσθέτει, ότι στη νέα διατύπωση, το ελάχιστον εγγυημένο αντάλλαγμα, αντικαταστάθηκε με την εγγυημένη δυναμικότητα, που αφορά στη διακίνηση φορτίων.

Σημειώνεται, ότι στη θέση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος μετά το 2021, το οποίο υπό όρους αναστέλλεται, καθιερώνεται ως αντιστάθμισμα, αυξημένη «εγγυημένη δυναμικότητα» και «ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα» ύψους 4.750.000 TEU και 3.087.500 TEU αντιστοίχως.

Ο ΟΛΠ αναφέρει επίσης, ότι στο σκεπτικό του, το Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνει, ότι οι τροποποιήσεις αυτές, ανάγονται σε ζητήματα σκοπιμότητας και όχι νομιμότητας και εκφεύγουν της ελεγκτικής του αρμοδιότητας.

Μάλιστα ο Οργανισμός αναφέρει, ότι κατά την κρίση του «επιλέγει ως μέσο τη φιλική διευθέτηση... αντί των χρονοβόρων και αβέβαιων ως προς το αποτέλεσμα δικαστικών διενέξεων».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο