Αρχίζει η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου με μεγάλες προσφορές

Αρχίζει η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου με μεγάλες προσφορές
Eπιμέλεια: Ντία Μούλου
 
Αρχίζει τη Δευτέρα η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου, την οποία οργανώνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου Ε.Σ.Η.Ε. (Greek eCommerce Association GR.EC.A.) υπό την αιγίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
 
Η εβδομάδα εορτασμού θα διαρκέσει από τη Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου έως την Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου. Κατά το διάστημα αυτό πλήθος ηλεκτρονικών καταστημάτων θα παρέχουν μεγάλες προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό.
 
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, πέρυσι, η αποδοχή από τους έλληνες online καταναλωτές στην πρώτη εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν άκρως θετική. 
 
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία καταγράφηκε αύξηση αξίας αγορών από τους καταναλωτές 42% στα e-shops που συμμετείχαν στην εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου. Υπήρξαν μάλιστα πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, που ανάλογα με τις προσφορές τους, ανέφεραν αύξηση μεγαλύτερη του 100% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
 
Να σημειωθεί πως η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου πραγματοποιείται στα πρότυπα της Cyber Monday που διοργανώνεται σε πολλές χώρες όπως ΗΠΑ, Αγγλία, Γερμανία, Αυστραλία κ.α., κατά την οποία αυξάνεται σημαντικά ο online τζίρος, ενώ σηματοδοτείται η έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών.
 

Συμβουλές για τους καταναλωτές

 
Με τις διαδικτυακές αγορές να είναι άκρως ελκυστικές, μιας και δεν απαιτούν πολύ χρόνο και γίνονται εύκολα, οι καταναλωτές όλο και περισσότερο στρέφονται σε αυτές.
 
Ωστόσο, επειδή το διαδίκτυο ενέχει πολλούς κινδύνους, ιδίως όσον αφορά στην ασφάλεια των συναλλαγών, ο καταναλωτής οφείλει να είναι καλά ενημερωμένος, προτού πατήσει το πλήκτρο «Pay» (Πληρώστε), ώστε να προστατευθεί από κάθε είδους παγίδα.
 
Σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, πριν την αγορά, ο καταναλωτής πρέπει:
 
- να γνωρίζει με ποιον συναλλάσσεται. Συνίσταται να ψάχνει το site της εταιρείας για περισσότερες πληροφορίες, σημειώνοντας παράλληλα τα στοιχεία επικοινωνίας. Όσο περισσότερα στοιχεία επικοινωνίας έχει ένα site, τόσο πιο αξιόπιστη θεωρείται η εταιρεία. 
 
- να βεβαιωθεί πως έχει όλες τις πληροφορίες για το προϊόν, την τιμή του και το νόμισμα στο οποίο θα γίνει η πληρωμή.
 
- να ελέγξει εάν υπάρχουν επιπλέον έξοδα, όπως αποστολής, φόροι και δασμοί.
 
- να προσέξει εάν υπάρχουν τυχόν περιορισμοί ή απαγορεύσεις, σχετικά με την πώληση και να μελετήσει την πολιτική επιστροφών της εταιρείας.
 
- να διαβάσει την περιγραφή του site για τους τρόπους πληρωμής και για την ασφάλειά του. 
- να εξακριβώσει τον χρόνο παράδοσης του προϊόντος.
 

Κάνοντας τη συναλλαγή, ο καταναλωτής πρέπει:

 
- να έχει τη δυνατότητα να εκτυπώσει ή να αποθηκεύσει στον υπολογιστή του η συναλλαγή που πραγματοποίησε.
 
- να βεβαιωθεί πως υπάρχουν οι εγγυήσεις που προστατεύουν τις πληροφορίες που στέλνει στο διαδίκτυο για την πληρωμή και να ελέγχει εάν το browser είναι ασφαλές και αποκρύπτει τα προσωπικά και οικονομικά του στοιχεία. 
- να ενημερώνεται για την πολιτική της εταιρείας, σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία πρέπει να αναφέρει ποιες προσωπικές πληροφορίες θα κρατήει και πως θα τις χρησιμοποιήσει.
- να κάνει υπομονή και να περιμένι να ολοκληρωθεί η παραγγελία. Εάν ξαναπατήσει το πλήκτρο κατά τη διαδικασία, ενδέχεται να πληρώσει δύο φορές.
- να μπορεί να κάνει «opt out», δηλαδή να ξαναπάρει πίσω τα προσωπικά του δεδομένα.
- να εκτυπώσει και να κρατήσει την πολιτική επιστροφών, η οποία πρέπει να επεξηγεί τον τρόπο επιστροφής ενός προϊόντος, την επιστροφή χρημάτων ή μιας αλλαγής.
 

Μετά την αγορά, ο καταναλωτής πρέπει:

 
- να θυμάται ότι έχει τα ίδια δικαιώματα όταν αγοράζει μέσω διαδικτύου ή από ένα κανονικό κατάστημα. Εάν αγοράσει κάτι ελαττωματικό ή που δεν είναι ίδιο με την περιγραφή, ο έμπορος οφείλει να του λύσει το πρόβλημα.
 
- να κρατάει όλα τα στοιχεία της αγοράς του, σε ποιον θα πρέπει να τηλεφωνήσει ή να στείλει e-mail με τα παράπονα ή τα προβλήματά του.
 
- να κρατάσει αντίγραφο των όρων και των προϋποθέσεων.
- να παρακολουθεί τακτικά το e-mail του μετά την αγορά του προϊόντος, καθώς ο έμπορος μπορεί να του στείλει διάφορες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για αυτό που αγόρασε.
 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο