current views are: 1

25 Μαΐου 2015
Δημοσίευση08:37

Σαρωτικές αλλαγές στην φορολόγηση των Ι.Χ.- Πώς θα υπολογίζονται τα τέλη

Στην πρόωθηση εκτατεταμενων προσαρμογών στο σύστημα φορολόγησης και ταξινόμησης των Ι.Χ.αυτοκινήτων προσανατολίζεται το Υπουργείο Οικονομικών με κύρια σημεία της την κατάργηση του κριτηρίου κυβισμού, την έναρξη καταβολής ΦΠΑ των μεταχειρισμένων οχημάτων από το εξωτερικό, την θέσπιση αντικινήτρων για απόσυρση παλιών οχημάτων, αλλαγή στα τεκμήρια διαβίωσης ανάλογα με το όχημα και στον τρόπο ελέγχου των ανασφάλιστων.

Δημοσίευση 08:37’
αρθρο-newpost

Στην πρόωθηση εκτατεταμενων προσαρμογών στο σύστημα φορολόγησης και ταξινόμησης των Ι.Χ.αυτοκινήτων προσανατολίζεται το Υπουργείο Οικονομικών με κύρια σημεία της την κατάργηση του κριτηρίου κυβισμού, την έναρξη καταβολής ΦΠΑ των μεταχειρισμένων οχημάτων από το εξωτερικό, την θέσπιση αντικινήτρων για απόσυρση παλιών οχημάτων, αλλαγή στα τεκμήρια διαβίωσης ανάλογα με το όχημα και στον τρόπο ελέγχου των ανασφάλιστων.

Στην πρόωθηση εκτατεταμενων προσαρμογών στο σύστημα φορολόγησης και ταξινόμησης των Ι.Χ. αυτοκινήτων προσανατολίζεται το Υπουργείο Οικονομικών με κύρια σημεία της την κατάργηση του κριτηρίου κυβισμού, την έναρξη καταβολής ΦΠΑ των μεταχειρισμένων οχημάτων από το εξωτερικό, την θέσπιση αντικινήτρων για απόσυρση παλιών οχημάτων, αλλαγή στα τεκμήρια διαβίωσης ανάλογα με το όχημα και στον τρόπο ελέγχου των ανασφάλιστων.

‘Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το υπουργείο Οικονομικών στην προσπάθειά του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:

  • Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
  • Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
  • Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
  • Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
  • Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
  • Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).

Όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.


σχετικα αρθρα