current views are: 4

26 Αυγούστου 2015
Δημοσίευση13:44

Ο απολογισμός του ΥΠΟΙΚ για το επτάμηνο

Τον απολογισμό του έργου του, κατά τη διάρκεια του πρώτου επτάμηνου του έτους, δημοσιοποίησε η γενική γραμματεία του υπουργείου Οικονομικών.

Δημοσίευση 13:44’
αρθρο-newpost

Τον απολογισμό του έργου του, κατά τη διάρκεια του πρώτου επτάμηνου του έτους, δημοσιοποίησε η γενική γραμματεία του υπουργείου Οικονομικών.

Τον απολογισμό του έργου του, κατά τη διάρκεια του πρώτου επτάμηνου του έτους, δημοσιοποίησε η γενική γραμματεία του υπουργείου Οικονομικών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, βασικός στόχος αποτέλεσε η αξιοποίηση της δυνατότητας χρηματοδότησης από πολυμερείς αναπτυξιακές τράπεζες, προκειμένου να μεταβούμε σε ένα καλύτερο επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης.

Προφανώς, από την πλευρά μας, επιδιώκουμε η χρηματοδότηση να κατευθυνθεί σε τομείς με συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως η αγροτική παραγωγή, οι μεταφορές, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.α., αλλά και σε τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας ακολουθώντας κοινωνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια.

Για τον λόγο αυτό:

  • Τον Μάιο του 2015 υπογράφηκε η «Συμφωνία Έδρας» μεταξύ της Ελλάδας και της Διεθνούς Αναπτυξιακής Τράπεζας EBRD, η οποία ενεργοποιεί την εκκίνηση της δραστηριοποίησης της Τράπεζας στη χώρα μας έως το 2020. Το ύψος της ετήσιας χρηματοδότησης μπορεί να φτάσει περίπου τα 3 δισ. ευρώ μέχρι το 2020. Με βάση εκτιμήσεις του ΥΠΟΙΚ αναμένεται μέση ετήσια αύξηση στο ΑΕΠ κατά 0,4% και δημιουργία 15.000 θέσεων απασχόλησης. Έχει ξεκινήσει ήδη η διαδικασία για να ανοίξει το τοπικό γραφείο της Τράπεζας στην Αθήνα.
  • Επίσης τον Μάιο 2015, μετά από αίτημα της ελληνικής Κυβέρνησης, αποφασίστηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Χρηματοδότησης (IFC) της Παγκόσμιας Τράπεζας η επαναδραστηριοποίησή του στην Ελλάδα.
  • Στο ίδιο διάστημα, αυξήθηκαν οι στόχοι χρηματοδότησης για την Ελλάδα της Παρευξείνιας Αναπτυξιακής Τράπεζας, για τη χρονική περίοδο 2015-2018. Η δραστηριοποίηση της EBRD και του IFC αναμένεται να δημιουργήσει συνέργειες και να δώσει ώθηση και σε αυτή την πηγή χρηματοδότησης.

Απολογισμός της γ.γ. Εμπορίου και Προστασίας του καταναλωτή

1. Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2013/11/ΕΕ για την εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών και συμπληρωματικά μέτρα αναφορικά με τον Κανονισμό 524/2013 για την ηλεκτρονική επίλυση διαφορών. Εφαρμόζεται σε διαδικασίες εξωδικαστικής επίλυσης εγχώριων και διασυνοριακών διαφορών σχετικά με συμβατικές υποχρεώσεις που ανακύπτουν από συμβάσεις πωλήσεων ή συμβάσεις παροχής υπηρεσιών μεταξύ προμηθευτή εγκατεστημένου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και καταναλωτή που κατοικεί στην Ένωση. Η επίλυση γίνεται διά μέσου ενός φορέα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ορίστηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή) ο οποίος προτείνει λύση ή φέρνει τα μέρη σε επαφή για να διευκολυνθεί η εξεύρεση φιλικής λύσης.

2. Τροποποίηση του νόμου 4264/2014 για το υπαίθριο εμπόριο, και συγκεκριμένα για το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Λαϊκών Αγορών:

– Παράταση της η προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών για την ανανέωση της σχετικής επαγγελματικής άδειας Λαϊκών Αγορών, προκειμένου να δοθεί δυνατότητα προσαρμογής των ενδιαφερομένων και υπαγωγής τους στη ρύθμιση των 100 δόσεων.

– Ρύθμιση ζητημάτων διακριτότητας μεταξύ παραγωγών και επαγγελματιών των Λαϊκών Αγορών.

– Αύξηση του ποσοστού του ανταποδοτικού τέλους που διατίθεται για την ενίσχυση ευαίσθητων, οικονομικά και κοινωνικά, ομάδων.

– Βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας των αρμόδιων Επιτροπών αλλά και των Διοικητικών Υπηρεσιών των Περιφερειών, έτσι ώστε να καταστεί περισσότερο λειτουργικό και αποτελεσματικό.

– Αποκατάσταση κατ’ εξαίρεση, της ισχύος των αδειών επαγγελματιών πωλητών με υψηλό ποσοστό αναπηρίας ή τυφλότητα που λάμβαναν παράλληλα, για το λόγο αυτό, σύνταξη, κατά την έναρξη ισχύος του νόμου 4264/2014.

3. Συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή (ΕΣΚΑ), που παρέμενε ανενεργό από τη λήξη της θητείας του το Δεκέμβριο 2010.

4. Ανασύσταση των Διοικητικών Επιτροπών Σημάτων.

5. Έναρξη συνεργασίας της ΓΓΕΠΚ με τον Τομέα Αθλητισμού του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τον έλεγχο των οικονομικών στοιχείων των ΠΑΕ-ΚΑΕ.

6. Έναρξη διυπουργικής συνεργασίας (ΓΓΕΠΚ, Ναυτιλίας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Οικονομικών, Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, Προστασίας του Πολίτη) για το συντονισμό των ελέγχων στην αγορά (παραεμπόριο, λαθρεμπόριο, φοροδιαφυγή, υγειονομικές και εργασιακές συνθήκες κλπ)

7. Πρώτη ανάλυση και επεξεργασία των εθνικών θέσεων για την «Ενιαία Ψηφιακή Αγορά» που προτάσσει ως θέμα κομβικής σημασίας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

8. Συγκρότηση Νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για τις Δημόσιες Συμβάσεις για τις Προμήθειες αγαθών, υπηρεσιών, μελετών και δημοσίων έργων, που επανεξετάζει το νομικό πλαίσιο, και ενσωματώνει τις Οδηγίες 2014/23/ΕΕ, 2014/24/ΕΕ, 2014/25/ΕΕ. Αναμένεται να ολοκληρώσει μέχρι Οκτώβριο 2015.

Προγραμματισμός δράσεων

1. Συνολική επανεξέταση θεσμικού πλαισίου για το υπαίθριο εμπόριο (νόμος 4264/2014), που αφορά σε θέματα Λαϊκών Αγορών, πλανόδιου εμπορίου, κινητών και στάσιμων καντινών κλπ, με έμφαση στον εξορθολογισμό της διαδικασίας χορήγησης αδειών. Θεσμοθέτηση των αγορών παραγωγών, επίλυση των ζητημάτων των υπαίθριων ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων (πχ Λούνα Παρκ).

2. Αναθεώρηση της Επιμελητηριακής Νομοθεσίας. Βασική προτεραιότητα είναι η ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου των Επιμελητηρίων, προκειμένου να μετασχηματιστούν σε θεσμό ουσιαστικά

χρήσιμο, για τα μέλη τους και για την Πολιτεία, με στόχο την ενίσχυση της συμμετοχής. Βασική προτεραιότητα η βελτίωση των υπηρεσιών ΓΕΜΗ.

3. Ολοκλήρωση της νομοθεσίας για τις Δημόσιες Συμβάσεις για τις Προμήθειες αγαθών, υπηρεσιών, μελετών και δημοσίων έργων. Επέκταση και ανάπτυξη των ηλεκτρονικών διαδικασιών, με νέες διαλειτουργικότητες για τη διευκόλυνση των συμμετεχόντων (taxis, e-justice, ΠΔΕ), με νέα εργαλεία για τη διενέργεια διαγωνισμών (e-catalogs, δημοπρασίες κλπ), και την πλήρη παρακολούθηση της σύναψης και εκτέλεσης των συμβάσεων (πχ. ηλεκτρονική τιμολόγηση). Επέκταση του εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού μηχανισμού για τις ηλεκτρονικές προμήθειες, σε συνεργασία με άλλους φορείς (Υπουργεία, Περιφέρειες, Δήμοι, Επιμελητήρια κλπ).

4. Ενίσχυση της συνεργασίας για το συντονισμό των ελεγκτικών μηχανισμών, με την αξιοποίηση και του Συντονιστικού Κέντρου Αντιμετώπισης Παραεμπορίου (ΣΥΚΑΠ).

5. Δημιουργία νέων υπηρεσιών μίας-στάσης για τις επιχειρήσεις, εντός ενός ευρύτερου δικτύου εξυπηρέτησης επιχειρήσεων.

6. Αναθεώρηση του Κώδικα Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις – προσφορές – προωθητικές ενέργειες των εμπορικών επιχειρήσεων.


σχετικα αρθρα