Μεγάλες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο της Volkswagen

Μεγάλες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο της Volkswagen

Ανυπολόγιστες διαστάσεις λαμβάνει η κρίση στη Volkswagen, καθώς ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας δέχεται από παντού επιθέσεις, για την παραποίηση των ελέγχων ρύπων. 

Το σκάνδαλο έχει και μεγάλες οικονομικές συνέπειες, καθώς η μετοχή του ομίλου σημειώνει «βουτιά» άνω του 20%, ενώ η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να προβλέψει το ποσό των 6,5 δισ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, επιβαρύνοντας τον ισολογισμό του 2015.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel, η Volkswagen θα αποπέμψει τον διευθύνοντα σύμβουλο Μάρτιν Βίντερκορν. Όπως έγραφε η εφημερίδα, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές από το εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Βίντερκορν θα αντικατασταθεί από τον Ματίας Μίλερ, τον επικεφαλής της μονάδας της Porsche. Ωστόσο, εκπρόσωπος της εταιρείας χαρακτήρισε το δημοσίευμα «γελοίο». Εκπρόσωπος της Porsche είπε ότι ο Μίλερ ήταν επί του παρόντος στη συνεδρίαση του συμβουλίου της Volkswagen στα κεντρικά της γραφεία.

11 εκατ. αυτοκίνητα με το παράνομο λογισμικό

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε σήμερα ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων.

«Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porche. Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ.

Η παραποίηση, με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρυπαντικών ελέγχων, αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, κατά συνέπεια, «περί τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.

Η Volkswagen δίνει στην ανακοίνωσή της τη διαβεβαίωση ότι εργάζεται εντατικά για την αποκατάσταση των ανωμαλιών με τη λήψη τεχνικών μέτρων.

Εν τω μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στις ΗΠΑ Μάικλ Χορν παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Μπρούκλιν σήμερα ότι η Volkswagen «τα έκανε θάλασσα» και ότι αποδείχθηκε ανέντιμη απέναντι τις ρυθμιστικές αρχές και τους πελάτες της.

Νέα πτώση για τη μετοχή

Πτωτικά κινείται και σήμερα η μετοχή της Volkswagen. Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, η μετοχή της Volkswagen, που έκανε βουτιά 20% χθες, κατέγραφε σήμερα περαιτέρω απώλειες κατά 4,5% στα 126,3 ευρώ, μετά την ανακοίνωση της Νότιας Κορέας ότι θα ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen και της Audi.

Παράλληλα, τα προβλήματα της VW προκάλεσαν ανησυχίες ευρύτερα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και οι μετοχές άλλων εταιρειών του κλάδου δέχονταν και σήμερα πιέσεις. Η μετοχή της BMW κατέγραφε μείωση 1,3% στα 83,3 ευρώ, της Daimler κατά 1,22% στα 70,44 δολάρια και της Peugeot κατά 3,26% στα 14,65 ευρώ.

Κομισιόν: Πρόωρα τα μέτρα άμεσης επιτήρησης

Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε σήμερα ότι είναι πρόωρο να ληφθούν «μέτρα άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη.

«Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη Volkswagen τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία», ανέφερε με γραπτή απάντηση στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος της Κομισιόν.

«Άρα είναι πρόωρο να σχολιάσει κανείς εάν απαιτούνται άμεσα και ειδικά μέτρα επιτήρησης στην Ευρώπη και εάν τα οχήματα που πουλήθηκαν από τη Volkswagen στην Ευρώπη επηρεάστηκαν επίσης», πρόσθεσε η εκπρόσωπος Λουσιά Κοντέ, διαβεβαιώνοντας ότι η Κομισιόν αντιμετωπίζει το θέμα «πολύ σοβαρά».

«Πρέπει να φθάσουμε στο βάθος του θέματος» υποσχέθηκαν οι Βρυξέλλες.

«Για το καλό των καταναλωτών και του περιβάλλοντός μας, χρειαζόμαστε να είμαστε σίγουροι ότι η βιομηχανία σέβεται αυστηρά τα καθορισμένα όρια για την εκπομπή ρύπων» υπογράμμισε η εκπρόσωπος.

Οι εθνικές αρχές των κρατών-μελών είναι υπεύθυνες για την έγκριση του οχήματος και το σεβασμό των ορίων, διευκρίνισε η Κοντέ, προσθέτοντας ότι η ΕΕ «είναι έτοιμη να συγκαλέσει μια συνεδρίαση με τις εθνικές αρχές» πάνω στο θέμα αυτό, χωρίς, ωστόσο, να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία.

Ανοίγει έρευνα το ιταλικό υπουργείο Μεταφορών

Εξηγήσεις πρόκειται να ζητήσει το ιταλικό υπουργείο Μεταφορών από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και την Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικής Κυκλοφορίας (KBA).

Το υπουργείο, εκφράζοντας «ανησυχία» για το θέμα, επιθυμεί να γνωρίζει «εάν οι ίδιες παράνομες ενέργειες, που έγιναν στις ΗΠΑ, όπου οι κανονισμοί έγκρισης είναι διαφορετικοί, έχουν γίνει και σε ό,τι αφορά τις εγκρίσεις… στην Ευρώπη και εάν αυτά τα οχήματα πουλήθηκαν στην Ιταλία".

Άρχισαν ποινική έρευνα οι ΗΠΑ

Και οι αμερικανικές αρχές άρχισαν ποινική έρευνα σε βάρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen. 

Η έρευνα διεξάγεται από τη διεύθυνση του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης που ασχολείται με τα θέματα που αφορούν τους φυσικούς πόρους, πρόσθεσε η πηγή, η οποία ζήτησε να μην κατονομασθεί, επιβεβαιώνοντας πληροφορίες του Τύπου.

Η υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας (Carb) διεξάγει επίσης τις δικές της έρευνες για την Volkswagen, η οποία είναι επίσης εκτεθειμένη σε μαζικές αγωγές από αγοραστές των αυτοκινήτων της οι οποίοι θεωρούν ότι εξαπατήθηκαν.

Οι αποκαλύψεις 

Σαν «βόμβα» έπεσε το γεγονός ότι η γερμανική εταιρεία παραδέχθηκε πως εφάρμοζε λογισμικό στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για την αμερικανική αγορά. Κατά τη διάρκεια της κανονικής οδήγησης, τα αυτοκίνητα με το λογισμικό μολύνουν 10 έως 40 φορές περισσότερο από τα επιτρεπόμενα όρια, σύμφωνα με υπολογισμούς της EPA.

H διαφορά αυτή διαπιστώθηκε όταν το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές ζήτησε να γίνουν έλεγχοι σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων των Jetta και Passat, και κατόπιν έκανε τη σύγκριση με τους εργαστηριακούς ελέγχους. Σημειώνεται ότι η VW βασιζόταν πολύ στα καθαρά και με μεγάλη ισχύ πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για την αύξηση των πωλήσεων της στις ΗΠΑ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο