Ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας - Έρχεται αύξηση της φορολογίας

Ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας - Έρχεται αύξηση της φορολογίας

Μοιρασμένες είναι οι απόψεις στους συνδέσμους των εμπόρων αυτοκινήτων σχετικά με τα μέτρα στην αλλαγή υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών, με τους μεν να τονίζουν ότι είναι δίκαια και τους δε να τηρούν στάση αναμονής, υπογραμμίζοντας ότι τα τέλη κυκλοφορίας έχουν υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο σχεδιάζει ριζικές αλλαγές στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, για τον οποίο θα αποτελεί βάση η λιανική τιμή πώλησης και όχι ο κυβισμός.

Από αυτές τις αλλαγές δεν θα εξαιρούνται ότι τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής κυκλοφορίας, τα οποία μέχρι τώρα ήταν... στο απυρόβλητο, καθώς ανάλογα με τους ρύπους, οι κατοχοί τους πλήρωναν μηδενικά ή ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας. 

Πλέον συζητιέται ότι και σε αυτά οι φόροι δεν θα υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, αλλά με την αξία τους. 

Ανοιχτός σε μικρές αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού και πληρωμής των τελών κυκλοφορίας εμφανίστηκε και ο Τρύφων Αλεξιάδης

Μιλώντας στον Real Fm, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη το θέμα των ρύπων, γιατί είναι θέμα εναρμόνισης και με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, ενώ είναι υπό εξέταση το θέμα της κοστολόγησης των τελών και για φέτος προγραμματίζεται να εισπραχθεί περίπου το ίδιο ποσό για τα τέλη κυκλοφορίας αφήνοντας όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο μικρών διορθωτικών αλλαγών. 

«Δεν είναι δυνατό κάποιος που αγόρασε όχημα αξίας 40.000 ευρώ που εκπέμπει χαμηλούς ρύπους να πληρώνει χαμηλότερα τέλη από κάποιον που αγόρασε ένα άλλο όχημα αξίας 25.000 ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης, προσθέτοντας ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μεταφερθεί η φορολογική επιβάρυνση από τα χαμηλά εισοδήματα σε υψηλότερα. 

Οι πληροφορίες θέλουν τις μεταβολές αυτές να έρχονται από το 2016 και να αφορούν αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από το 2010 και μετά, είτε είναι καινούργια, είτε μεταχειρισμένα. 

Ανάμεσα στους αρμόδιους συνδέσμους, πάντως, επικρατεί στάση αναμονής για το τι μέλλει γενέσθαι, με τις απόψεις, ωστόσο, να συγκλίνουν ότι για μια ακόμα φορά σχεδιάζεται και με αυτόν τον τρόπο αύξηση των τελών κυκλοφορίας. 

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, με τον γενικό διευθυντή του κ. Πάτσιο να τονίζει στο newpost: «Προς το παρόν δεν θα θέλαμε να σχολιάσουμε μέτρα, τα οποία συζητούνται και είναι ακόμα προς διαμόρφωση. Είμαστε σε επαφή με το υπουργείο και αναμένουμε την επικύρωση ή όχι όσων ακούγονται έντονα τις τελευταίες ημέρες. Η άποψή μας, όμως, ως συνδέσμου είναι ότι από την εποχή που ξεκίνησε η κρίση τα τέλη κυκλοφορίας έχουν υπερδιπλασιαστεί. Η κυβέρνηση είναι σε φάση που επιθυμεί να μαζέψει έσοδα, οπότε ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του από τις αλλαγές που δρομολογούνται'». 

Από την δική του πλευρά, ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Κωνσταντίνος Κεράτσας υπογραμμίζει ότι τα μέτρα που συζητιούνται είναι μεν δίκαια, αλλά προφανώς στοχεύουν σε μια ακόμα αύξηση στα ήδη φουσκωμένα τέλη κυκλοφορίας. 

Σύμφωνα με τον κ. Κεράτσα:

Γνώμη μας είναι ότι είναι πιο δίκαιο από πριν το σύστημα φορολόγησης που εξετάζει το υπουργείο, αν και σίγουρα οποιαδήποτε αλλαγή θα επιφέρει πρόσθετη επιβάρυνση στις τσέπες των καταναλωτών. Γιατί να πληρώνει κάποιος με αυτοκίνητο πενταετίας που έχει χάσει την αξία του, μεγάλα τέλη ακριβώς επειδή έχει πολλά κυβικά ; Έχει μια σωστή βάση αυτό το σκεπτικό. Όπως επίσης είμαστε υπερ της πρόσθετης φορολόγησης, γιατί με επίφαση το αντιρρυπαντικό του οχήματος είναι πολλοί που γλιτώνουν την οφειλή των τελών τους. 

Όπως, εξάλλου, πρόσθεσε ο κ. Κεράτσας, αυτό ήταν ανάμεσα στα μέτρα που είχε προτείνει και ο σύνδεσμος και στον τέως υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη, όταν πριν από μερικούς μήνες είχε ανοίξει η συζήτηση για αλλαγές στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας. 

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο