current views are: 7

17 Οκτωβρίου 2015
Δημοσίευση18:15

ΦΠΑ στην εκπαίδευση, τέλη κυκλοφορίας και νέος ΕΝΦΙΑ «καίνε» το οικονομικό επιτελείο

Αλλαγές με στόχο για μια ακόμα φορά την τσέπη των πολιτών σχεδιάζονται τις επόμενες ημέρες σε βασικούς τομείς της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης, που περιλαμβάνουν την επίλυση του ζητήματος του ΦΠΑ στην εκπαίδευση, την αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ με νέο φόρο, αλλά και την καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για πιο παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Δημοσίευση 18:15’
αρθρο-newpost

Αλλαγές με στόχο για μια ακόμα φορά την τσέπη των πολιτών σχεδιάζονται τις επόμενες ημέρες σε βασικούς τομείς της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης, που περιλαμβάνουν την επίλυση του ζητήματος του ΦΠΑ στην εκπαίδευση, την αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ με νέο φόρο, αλλά και την καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για πιο παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Αλλαγές με στόχο για μια ακόμα φορά την τσέπη των πολιτών σχεδιάζονται τις επόμενες ημέρες σε βασικούς τομείς της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης, που περιλαμβάνουν την επίλυση του ζητήματος του ΦΠΑ στην εκπαίδευση, την αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ με νέο φόρο, αλλά και την καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για πιο παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Την αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ από το 2016 με Φόρο Ακίνητης Περιούσιας προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.

Όπως τόνισε στην ”Καθημερινή της Κυριακής” θα δοθούν κίνητρα για να υπερισχύσει η χρήση του «πλαστικού χρήματος», επισημαίνοντας ότι στόχος είναι ο πολίτης να καταναλώνει το 100% του εισοδήματος του με την κάρτα

Σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη, ο νέος φόρος θα έχει προοδευτική κλίμακα και θα επιβάλλεται στο σύνολο της ακίνητης περιουσίας με αφορολόγητο όριο τις 50 χιλιάδες ευρώ εμπορικής αξίας.

Πως θα ”λύσουν” το γρίφο του ΦΠΑ στην εκπαίδευση

Την ίδια στιγμή τόνισε ότι ο ΦΠΑ στην εκπαίδευση θα αντικατασταθεί από σταθερά φορολογικά μέτρα. 

«Δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κάποια υπόθεση φοροδιαφυγής», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών στο Mega, ενώ επανέλαβε ότι ο στόχος της κυβέρνησης είναι η παραμονή του ΦΠΑ στο 13% και πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλές εναλλακτικές που εξετάζονται.

Για το θέμα, οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν μέσα στην εβδομάδα, τόνισε ακόμη ο κ. Αλεξιάδης, ενώ τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις και σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, με μετατόπιση των βαρών από τα μικρά και φθηνά οχήματα, στα μεγάλα και ακριβά, σύμφωνα με τον υπουργό.

«Μέσα στο 2016, θα προχωρήσουμε σε αλλαγές, ώστε να κάνουμε το σύστημα πιο δίκαιο» δεσμεύτηκε ο αναπληρωτής υπουργός, που αναγνώρισε ότι το τρέχον σύστημα τελών κυκλοφορίας περιέχει λάθος παραδοχές.

Αναφερόμενος στο ζήτημα των προστίμων για φορολογικές παραβάσεις, εξήγησε ότι οι επιβαρύνσεις θα πρέπει να είναι πιο φιλικές, προκειμένου να καθίσταται πληρωτέο το επίμαχο πρόστιμο. «Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα παραγραφής» ξεκαθάρισε, απαντώντας στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης.

Νέο τέλος δακτυλίου

Εξάλλου, νέα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν εφέτος χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, καθώς σχεδιάζεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου. Αυτό, ωστόσο, θα αφορά τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Εθνος, το σχέδιο που συζητείται με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας και θα περιλαμβάνεται στο επόμενο νομοσχέδιο με το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων, προβλέπει επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/2010. Είτε θα καταργηθούν τα μηδενικά τέλη που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους είτε θα μειωθεί το όριο των 99γρ/CO2 στα 80γρ/CO2. Σε αυτή την περίπτωση, περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας ύψους 50 ευρώ για το 2016.

Επιπλέον, εξετάζονται αλλαγές των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων, τα οποία αφορούν περίπου σε 410.00 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Οι προτάσεις προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές από 10% έως και 50%, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1.800 κ.ε.

Με στόχο να μπει τέλος στη μαζική κατάθεση των πινακίδων, το ΥΠΟΙΚ εξετάζει μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα κυρίως μεγάλου κυβισμού, άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε.

Ωστόσο, αναμένεται να επιβληθεί και ειδικό τέλος δακτυλίου που θα αφορά στους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου. Το εν λόγω τέλος, που θα κυμάινεται από 20 έως 350 ευρώ, αναμένεται να επιβληθεί σε αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί που ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη, ενώ δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους. Έσοδα ύψους έως και 100 εκατ. ευρώ προσδοκά το ΥΠΟΙΚ από την επιβολή του εν λόγω τέλους.


σχετικα αρθρα