«Βαρυχειμωνιά» με μικρότερο επίδομα θέρμανσης και αυξημένα τέλη κυκλοφορίας

«Βαρυχειμωνιά» με μικρότερο επίδομα θέρμανσης και αυξημένα τέλη κυκλοφορίας

«Κουρεμένα» έως και 60% θα είναι τα νέα εισοδηματικά όρια βάσει των οποίων θα χορηγείται το επίδομα θέρμανσης ενώ μικρότερο θα είναι και το ποσό της επιδότησης που μέχρι την περσινή «σαιζόν» ήταν 0,35 ευρώ το λίτρο ανεξαρτήτως γεωγραφικής ζώνης. 

Αυτά θα προβλέπει απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη που αναμένεται να δοθεί σήμερα στην δημοσιότητα. Με αυτή θα υλοποιείται άλλη μία μνημονιακή δέσμευση που λειτουργεί ως προαπαιτούμενο για την δόση των 2 δις. ευρώ και προβλέπει τη μείωση κατά 50% της κρατικής επιδότησης για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης από τα ασθενέστερα νοικοκυριά. 

Με την μείωση αυτής της δαπάνης συρρικνώνονται και οι δικαιούχοι του επιδόματος ο αριθμός των οποίων υποχωρεί κάτω από τους 500.000 (από 1.100.000 που έφθασε την προηγούμενη χειμερινή περίοδο) ενώ μικρότερο γίνεται και το ύψος του επιδόματος για κάθε νοικοκυριό  και το οποίο είναι σε συνάρτηση με την γεωγραφική ζώνη. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα όρια ετησίου οικογενειακού εισοδήματος που προβλέπονται για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης θα μειωθούν κατά 60%. Σήμερα τα όρια αυτά ανέρχονται σε 30.000 ευρώ για τους άγαμους φορολογούμενους, σε 40.000 ευρώ για τους έγγαμους και σε 43.000 ευρώ για τις μονογονεϊκές οικογένειες. Το ισχύον, κατά περίπτωση, εισοδηματικό όριο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο. Με τη μείωση που θα επέλθει τα όρια θα πέσουν στα επίπεδα των 12.000-15.000 ευρώ. 

Επιπλέον, το όριο επιφάνειας κύριας κατοικίας μέχρι το οποίο προβλέπεται η χορήγηση του επιδόματος θα μειωθεί κάτω από το επίπεδο των 120 τ.μ. που ανέρχεται σήμερα, ενώ το ποσό των 0,35 ευρώ ανά λίτρο πετρελαίου θέρμανσης στο οποίο ανέρχεται σήμερα το επίδομα θα πάψει να είναι το ίδιο σε όλη την Ελλάδα και θα κλιμακώνεται ανάλογα με την γεωγραφική ζώνη στην οποία κατοικεί κάθε δικαιούχος. Η κλιμάκωση του ποσού θα διαμορφωθεί σε επίπεδα χαμηλότερα των 0,35 ευρώ το λίτρο. 

Εν τω μεταξύ τις επόμενες μέρες «κληρώνει» και για τέλη κυκλοφορίας, καθώς αναμένονται αυξήσεις οι οποίες αφορούν τα καινούρια, μεγάλου κυβισμού και εμπορικής αξίας οχήματα Επίσης, εξετάζεται η κατάργηση των εξαιρέσεων σε πετρελαιοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα. 

Τα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπουν:

  • Αύξηση περίπου κατά 20% των καινούργιων Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.
  • Μικρή μείωση περίπου 5% για τα μικρά παλαιά Ι.Χ.
  • Διατήρηση των ίδιων τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού.
  • Επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/11/2011. Εξετάζεται κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση του ρύπους. Σήμερα δεν καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Εναλλακτικά εξετάζεται η μείωση του ορίου των 99γρ./ CO2 στα 80 γρ./CO2. Αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016 τα οποία θα ανέρχονται σε περίπου 30 -50 ευρώ έκαστος. 

Εναλλακτικά εξετάζονται αλλαγές των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων τα οποία αφορούν περίπου 410.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές από 10% έως και 50% με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1.800 κ.ε.
 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο