Άνω κάτω στην κυβέρνηση με το ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση - Όλα τα σενάρια

Άνω κάτω στην κυβέρνηση με το ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση - Όλα τα σενάρια

Σε μεγάλο πονοκέφαλο εξακολουθεί να εξελίσσεται για την κυβέρνηση το ζήτημα του ΦΠΑ στην εκπαίδευση, με τα στελέχη της μέσα σε ελάχιστα 24ώρα να συζητούν, σχεδιάζουν, προτείνουν και τελικά να παίρνουν πίσω αποφάσεις. 

Στο τραπέζι των συνομιλιών του υπουργείου Οικονομικών συνεχίζουν να βρίσκονται λύσεις αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, καθώς δεν είναι βέβαιο, αν θα μπορέσουν να ισοσκελίσουν τις απώλειες από την οριστική κατάργηση του ΦΠΑ.

Όπως άλλωστε έχει γίνει γνωστό, η κυβέρνηση επιθυμεί να αποσύρει τον ΦΠΑ στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, τόσο επειδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποσαφήνισε ότι δεν θα δεχθεί το κλιμακωτό μοντέλο φορολόγησης, όσο και επειδή προβλέπεται να είναι κάτω του προβλεπόμενου οικονομικού στόχου. 

Όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοικτά και η τελική απόφαση, όπως δήλωσε και χθες στην συνάντησή του με τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ανήκει στον Ευκλείδη Τσακαλώτο. 

Τέλη κυκλοφορίας-μοσχάρι-καπνός τα πιο «δημοφιλή» ισοδύναμα

Η επιβολή τελών κυκλοφορίας εξακολουθεί να παραμένει στο τραπέζι των συζητήσεων, με τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου να προσανατολίζονται στην επιβολή τελών κυκλοφορίας στα οχήματα τα οποία μέχρι σήμερα απαλλάσσονταν λόγω αντιρυπαντικής τεχνολογίας.

Ωστόσο, ο φόβος για αυτό είναι οι κάτοχοι τους να μην μπορούν να επιβαρυνθούν με τον συγκεκριμένο φόρο και να παραδώσουν πινακίδες, κάτι που θα φέρει το εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Εξάλλου, αν επιμείνουν στην πρόσθετη φορολόγηση στον τομέα των οχημάτων, υπάρχει η σκέψη άλλα οικονομικά κενά να καλυφθούν από πρόσθετα τέλη σε αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού.

Ένα άλλο δημοφιλές σενάριο είναι να επιβληθούν πρόσθετοι φόροι μέσα από τις φοροαπαλλαγές για τα υψηλότερα εισοδήματα, ώστε να μην συμπιεστούν και πάλι τα μεσαία και χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα.

Η λύση της αύξησης των τελών στα διόδια είναι επίσης ένα σενάριο που συζητείται έντονα στο οικονομικό επιτελείο, κάτι, βέβαια, που θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το κόστος κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς.

Στο προσκήνιο επανήλθε, επίσης, τις προηγούμενες ημέρες και η αύξηση του συντελεστή φορολόγησης στο βόειο κρέας από το 13% στο 23%. 

Αυτό το ενδεχόμενο, βέβαια, δεν είναι νέο, καθώς ήταν το αρχικό που είχε συζητηθεί με τους εταίρους τον Ιούλιο. 

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Οικονομικών για να συμπληρώσει την φορολόγηση στο κρέας, πιθανότατα θα επιβάλλει έμμεσους φόρους σε είδη «πολυτελείας», όπως τα καπνικά και τα αλκοολούχα ποτά. 

Ο Νοέμβριος θα είναι κρίσιμος για το ζήτημα, καθώς ο χρόνος πιέζει και οι εταίροι με τη σειρά τους κρούουν καμπανάκι κινδυνου για την επιτάχυνση της διαδικασίας. 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο