Αυτά θα πληρώσετε για τα τέλη κυκλοφορίας - Τα 36 μοντέλα που εξαιρούνται

Αυτά θα πληρώσετε για τα τέλη κυκλοφορίας - Τα 36 μοντέλα που εξαιρούνται

Τέλη κυκλοφορίας τεσάρρων ταχυτήτων για το 2016 προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε σο πολυνομοσχέδιο-σκούπα με τα προαπαιτούμενα μέτρα. Οι αυξήσεις που συνεπάγεται είναι της τάξης των 15 έως 80 ευρώ για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και για τα οχήματα από το 2006 και μετά, ενώ για πρώτη φορά επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά.

Μετάξύ άλλων προβλέπονται μειώσεις για τα παλαιότερης κυκλοφορίας οχήματα και συγκεκριμένα όσα ταξινομήθηκαν από το 2000 έως το 2005, επιβολή τελών και στα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς και φόρο ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων, με τα τέλη να κυμαίνονται από 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 έως 3,72 ευρώ.

Ειδικότερα, με  την τροπολογία, διατηρείται ο διαχωρισμός για επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010, ενώ τα οχήματα κατηγοριοποιούνται με βάση το έτος ταξινόμησης ως εξής: 

  • Α’ ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000,
  • Α’ ταξινόμηση 2001-2005
  • Α’ ταξινόμηση από το 2006 και μετά

Στις τρεις πρώτες κατηγορίες τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και είναι ενιαία για ΙΧ έως 1.357 κ.ε., ενώ στη συνέχεια τα ΙΧ τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν έως το 2000 έχουν μικρότερα τέλη σε σχέση με τα ποιο «νέα».

Για αυτοκίνητα για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η πρώτη κλίμακα στην οποία επιβάλλονται μηδενικά τέλη (0-100 γρ. διοξειδίου) περιορίζεται στα 90 γρ. διοξειδίου και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται από 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 έως 3,72 ευρώ.

Τέλη και στα υβριδικά

Για πρώτη φορά επιβάλλονται τέλη και στα υβριδικά αυτοκίνητα. Των τελών κυκλοφορίας απαλλάσσονται τα υβριδικά αυτοκίνητα και μηχανές έως 1549 κ.εκ. ανεξάρτητα από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης, ενώ για τα υβριδικά άνω των 1550 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας αντιστοιχούν στο 60% του ποσού που πληρώνουν τα κανονικά οχήματα. 

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης επισήμανε την μείωση των βαρών για τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και την αύξηση για τα νέας τεχνολογίας. «Οι αυξήσεις που έρχονται είναι μικρές» υποστήριξε, ωστόσο -σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους- υπολογίζεται ότι τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 13.000.000 ευρώ ετησίως.

Δείτε ολόκληρη την τροπολογία

Σε κάθε περίπτωση, από τα τέλη εξαιρούνται 36 μοντέλα αυτοκινήτων

Αναλυτικά τη λίστα με τα μοντέλα χωρίς τέλη κυκλοφορίας:

  • Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2 90 g/km
  • Audi A1 1.4 TDI ultra 89 g/km
  • Audi A3 1.6 TDI ultra 89 g/km
  • Audi A3 g-tron 1.4 TFSI 89 g/km
  • Citroen C1 e-VTI Airdeam 88 g/km
  • Citroen C3 1.4 e-HDi 87 g/km
  • Citroen C3 1.6 e-HDi 90 g/km
  • Citroen C4 1.6 BlueHDi 86 g/km
  • Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 87 g/km
  • DS 3 1.6 BlueHDi 87 g/km
  • Fiat Panda 0.9 TwinAir Natural Power 86 g/km
  • Fiat Punto 1.3 MultiJet 90 g/km
  • Ford Fiesta 1.5 diesel ECOnetic 82 g/km
  • Ford Fiesta 1.6 diesel ECOnetic 87 g/km
  • Lexus CT 200h 82 g/km
  • Mercedes A 180d BlueEFFICIENCY 89 g/km
  • Mercedes C 350e 48-54 g/km
  • MINI One D 89 g/km
  • Opel Corsa 1.3 CDTi 82 g/km
  • Peugeot 208 e-HDi 87 g/km
  • Renault Clio 1.5 dCi 85 g/km
  • Renault Megane 1.5 Energy dCi 90 g/km
  • Seat Ibiza 1.4 TDI 75 PS Ecomotive 88 g/km
  • Seat Leon 1.6 TDI 110 PS Ecomotive 89 g/km
  • Skoda Fabia 1.4 TDI 90 PS 88 g/km
  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid 75 g/km
  • Toyota Auris 1.8 Hybrid 79 g/km
  • Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid 81 g/km
  • Toyota Corolla 1.4 diesel 89 g/km
  • Toyota Prius 89 g/km
  • Volkswagen eco up! 1.0 68 PS 79 g/km
  • Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 PS 88 g/km
  • Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion 82 g/km
  • Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion 89 g/km
  • Volvo V40 1.6 D2 88 g/km
  • Volvo V60 Hybrid 48 g/km

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο