Μείωση τζίρου και κερδών για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης

Με πτώση τζίρου και κερδών έκλεισε το εννεάμηνο του 2015 για την εταιρεία «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΟΛΘ ΑΕ), συνεπεία -σύμφωνα με τη διοίκηση- των δυσμενών συνθηκών στην ελληνική και τις διεθνείς αγορές. Ωστόσο, από τις αρχές του 2016 η διοίκηση εκτιμά ότι θα υπάρξει ανάκαμψη στη διακίνηση φορτίων.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του εννεαμήνου, που ενέκρινε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το εννεάμηνο υποχώρησε στα 38,1 εκατ. ευρώ (-4,48%), συνεπεία τής μικρής μείωσης των πωλήσεων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) κατά 1,08% και της πτώσης στον συμβατικό λιμένα κατά 9,62%, στην εκμετάλλευση χώρων κατά 4,79% και στον επιβατικό λιμένα κατά 7,73%.

Η μείωση της διακίνησης στο συμβατικό φορτίο οφείλεται στην πτώση της ζήτησης και κατά συνέπεια της διακίνησης χαλυβουργικών προϊόντων, καθώς και στη διακοπή της λειτουργίας μεγάλης χαλυβουργικής εταιρίας, που αποτελούσε σημαντικό πελάτη της ΟΛΘ ΑΕ. Οριακή μείωση της διακίνησης της τάξης του 1,57% καταγράφηκε στο χύδην στερεό φορτίο, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην υποχώρηση των διεθνών τιμών σε προϊόντα, όπως το νικέλιο, καθώς και στη μείωση του όγκου παραγωγής τσιμέντου (κλίνκερ) από τις βιομηχανίες της περιοχής. Στον αντίποδα, αύξηση 1,03%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων βάσει όγκου, που ανήλθαν σε 252.127 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).

«Συνολικά τα έσοδα παρουσίασαν μεταβολή (-6,41%), η οποία, εκτός των πωλήσεων, οφείλεται στη μείωση των χρηματοοικονομικών εσόδων κατά 45,42%, που προέκυψε από τη σημαντική πτώση των επιτοκίων και των επενδυμένων διαθεσίμων της εταιρίας. Το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 2,09%, κυρίως λόγω της μείωσης των αμοιβών του προσωπικού κατά 5,28% μετά την αποχώρηση εργαζομένων για συνταξιοδότηση. Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 18.383.975 ευρώ (-3,22%), ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) έκλεισαν στα 20.315.627 ευρώ (-6,23%)» υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.

Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 18,6 εκατ. (-11,18%), ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 13,5 εκατ. (-14,59%), γεγονός που αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας και στην αύξηση του συντελεστή φορολόγησης. Υψηλά διατηρήθηκαν τα κέρδη ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, με τα μεικτά ν' ανέρχονται στο 48,24%, τα λειτουργικά (EBITDA) στο 53,31%, τα κέρδη προ φόρων στο 49,03% και τα κέρδη μετά από φόρους στο 35,49%.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, ανέφερε: «Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας αντικατοπτρίζουν τις συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική, αλλά και στις διεθνείς αγορές, από τις οποίες συναρτάται άμεσα η λειτουργία της. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι, παρά την κρίση, συνεχίστηκε η αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και το ότι η εταιρία, εφαρμόζοντας ορθολογική πολιτική διαχείρισης, κατάφερε να διατηρήσει το σημαντικότερο όγκο του συμβατικού φορτίου, παρά τις σημαντικές πιέσεις που δέχτηκε το τρίτο τρίμηνο του έτους η οικονομία και συνακόλουθα οι πελάτες της. Η μείωση των χρηματοοικονομικών εσόδων κατά 45,42%, που οφείλεται στη σημαντική πτώση των επιτοκίων και των επενδυμένων διαθεσίμων της εταιρίας, ήταν ο βασικός παράγοντας για τη μείωση των συνολικών εσόδων της εταιρίας. Επιπλέον, το δυσμενές για τις εξαγωγές οικονομικό περιβάλλον της χώρας, αλλά και οι αλλαγές στις τιμές και τη διακίνηση προϊόντων στις διεθνείς αγορές, είχε επιπτώσεις στη συνολική διακίνηση φορτίων».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο