Μπαράζ καταγγελιών από δανειολήπτες που θέλουν να υπαχθούν στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά

Μπαράζ καταγγελιών από δανειολήπτες που θέλουν να υπαχθούν στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά

Σαράντα κλήσεις -για ενδεχόμενη παράβαση του νόμου- έχουν αποσταλεί τον τελευταίο μήνα, από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, έπειτα από καταγγελίες δανειοληπτών που επιθυμούν να υπαχθούν στις διατάξεις του ν.3869/2010 (νόμος Κατσέλη) αλλά συναντούν καθυστερήσεις στη χορήγηση των απαραίτητων δικαιολογητικών από την πλευρά των τραπεζών.

Αυτό ανέφερε σήμερα ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Αντώνης Παπαδεράκης, στο Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή, που συνεδρίασε για πρώτη φορά έπειτα από πέντε χρόνια αδράνειας του θεσμού.

Με αφορμή τις καταγγελίες αυτές, ο κ. Παπαδεράκης απέστειλε επιστολή στον γενικό γραμματέα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Χρήστο Γκόρτσο, με την οποία έχει ζητήσει να υπάρξει σύσταση στις τράπεζες να χορηγούν, χωρίς καθυστερήσεις και ατελώς τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από τη νομοθεσία.

«Ειδικά για τις αναλυτικές βεβαιώσεις οφειλών, έχω επιστήσει την προσοχή στις διατάξεις του νόμου, που ορίζουν ότι τα δικαιολογητικά αυτά οι τράπεζες υποχρεούνται να τα χορηγούν ανέξοδα και εντός προθεσμίας 10 εργάσιμων ημερών. Για παραβάσεις της συγκεκριμένης διάταξης, οι υπηρεσίες μας έχουν προχωρήσει στην επιβολή διοικητικών προστίμων συνολικού ύψους 31.000 ευρώ, ενώ οι καταγγελίες που αφορούν το συγκεκριμένο ζήτημα εξετάζονται κατά προτεραιότητα», τόνισε ο γενικός γραμματέας.

Επίσης έκανε λόγο για επανεξέταση του πλαισίου λειτουργίας για τις Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών και, όπως είπε, ο γενικός γραμματέας, σημειώνοντας ότι «σύντομα θα επεξεργαστούμε προτάσεις στην κατεύθυνση μείωσης της όχλησης και της επιβάρυνσης που προκαλείται στο δανειολήπτη».

Ακόμη ανέφερε ότι θα συσταθεί το επόμενο διάστημα η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με την ενημέρωση και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους καταναλωτές-δανειολήπτες για θέματα διαχείρισης οφειλών και το συντονισμό όλων των συναρμόδιων φορέων. 

Όπως είπε, θα δημιουργηθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο ενημέρωσης που θα καλύπτει τις ανάγκες όλης της επικράτειας και θα αποτελείται από 30 κέντρα που θα λειτουργούν ως περιφερειακές υπηρεσίες της κεντρικής υπηρεσίας.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο