Μια κινεζική αποικία στον Πειραιά...

Μια κινεζική αποικία στον Πειραιά...

"Ανεβαίνουμε στα κοντέινερς για πέντε και έξι ώρες και έχουμε μαζί μας ένα άδειο μπουκάλι νερού. Για να κατουράμε"!

"Τις προάλλες, όταν έπεσε από κοντέϊνερ και χτύπησε συνάδελφος, τον μεταφέραμε στο νοσοκομείο με Ι.Χ. Ασθενοφόρο δεν υπάρχει, αν και το ζητάμε εδώ και δύο χρόνια"...

Δεν μπορεί εύκολα να αμφισβητήσει κανείς την μεγάλη επένδυση που έχει γίνει στο Λιμάνι του Πειραιά με την έλευση της Cosco. Η παρουσία της έχει επιφέρει και για το δημόσιο σημαντικά κέρδη, ενώ ο σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων έχει αποδειχθεί μία από της πιο σημαντικές και κερδοφόρες επενδύσεις που έχουν γίνει σε λιμάνια αν όχι παγκοσμίως, σίγουρα πανευρωπαϊκά, τα τελευταία χρόνια!

Αναρωτιέται κανείς ωστόσο, ποιος είναι ο λόγος που ένα τέτοιος επιχειρηματικός και επενδυτικός γίγαντας "συμπεριφέρεται" με τέτοιο τρόπο. Δηλαδή αγνοώντας και μάλιστα επιδεικτικά τα πλέον στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα για τους Έλληνες εργαζόμενους.

Πόσο μπορεί να ανέβει το περίφημο κόστος εργασίας, αν οι εργαζόμενοι στις προβλήτες του Πειραιά όπου δραστηριοποιείται η Κινέζικη εταιρία, έχουν ένα κανονικό διάλειμμα εργασίας, έχουν τα σωστά ρούχα, ή αν τηρούνται οι όροι υγιεινής και ασφάλειας που θεωρούνται απολύτως απαραίτητες για την προστασία του εργατικού προσωπικού;

Την περασμένη Δευτέρα οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε μια 4ωρη στάση εργασίας προκειμένου να πραγματοποιήσουν Γενική Συνέλευση και να λάβουν αποφάσεις διεκδικώντας μια σειρά αυτονόητα πράγματα που απολαμβάνουν άλλοι συνάδελφοί τους σε πολύ ηπιότερες εργασίες. Στην αρχή βρήκαν τις πόρτες κλειστές! Η εταιρία είχε προχωρήσει σε ένα ιδιότυπο και αυθαίρετο loc-out (!) απαγορεύοντας την είσοδο των εργαζομένων στο χώρο εργασίας τους και για να ανοίξουν χρειάστηκε η παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας!  Λεπτομέρεια, ωστόσο σημαντική: Εργοδοτικό loc - out δεν προβλέπει -ακόμα - η ελληνική νομοθεσία. Το ΔΝΤ θέλει να το επιβάλει...

Εύλογο λοιπόν το ερώτημα: Μήπως μαζί με τις προβλήτες έχει "παραδοθεί" στην Κινέζικη εταιρία και το εργατικό δίκαιο της χώρας ή - ακόμα χειρότερα - στη σύμβαση παραχώρησης υπάρχει όρος που υπαγορεύει εργατικά δικαιώματα Κίνας και όχι Ελλάδας;

Η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας πρέπει να πάρουν θέση σε ένα ζήτημα που κατ' εξοχήν χαρακτηρίζει μια Αριστερή κυβέρνηση. Δεν γίνεται να συνεχίσουν να λειτουργούν πυροσβεστικά, όταν τα πράγματα φτάνουν στο απροχώρητο...

Πόσο μάλλον με δεδομένη την παραχώρηση στην Cosco του 51% του ΟΛΠ (+16% την επόμενη πενταετία). Υπάρχει άραγε κάποια πρόβλεψη για την διασφάλιση των εργαζομένων  ή θα πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει μια  Κινέζικη αποικία;

Ως επίλογο ας ρίξουμε μια ματιά στα αιτήματα των εργαζομένων (Ένωση Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά - ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π):

  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας όπου θα αποτυπώνονται βασικός μισθός, επιδόματα, υπερωρίες, προσαυξήσεις αργιών και πάντα με την συνταγματική και νόμιμη αρχή της ίσης μεταχείρισης.
  • Μέτρα Υγιεινής και Ασφάλειας. Δεν έχουν παραδώσει ρούχα ικανά να προστατεύσουν τους εργαζόμενους από τις καιρικές συνθήκες ούτε και άλλα μέσα όπως ειδικά διαμορφωμένα κλουβιά για τους εργαζόμενους στις Προβλήτες.
  • Τήρηση του διαλείμματος όπως έχει υποδείξει η Επιθεώρηση Εργασίας.
  • Παρουσία ασθενοφόρου στελεχωμένο με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό στο χώρο εργασίας σε 24ωρη βάση και όλη την εβδομάδα.
  • Ένσημα Βαρέα και Ανθυγιεινά για όλους τους εργαζομένους και αναγνώριση των όλων ειδικοτήτων μας.
  • Να γίνουν οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο