Έρχονται φόροι, φόροι, φόροι

Έρχονται φόροι, φόροι, φόροι

Με την λήξη της διαπραγμάτευσης στο επίπεδο των επικεφαλής της τρόικας και την έναρξη των τεχνικών εργασιών στο παρασκήνιο, το Υπουργείο Οικονομικών προχωρά και στις αλλαγές στους φόρους που πρόκειται να μας επιβάλει φέτος. Άλλωστε αναμένεται τις επόμενες ημέρες να ανοίξει το Taxis για την υποβολή των δηλώσεων ασχέτως αν παραμένουν πολλά άγνωστα σημεία γύρω από πάρα πολλά πράγματα. Για παράδειγμα είναι άγνωστο ποια ακριβώς θα είναι η κλίμακα. Είναι άγνωστο πόσες ακριβώς θα είναι οι δόσεις για να πληρωθεί η φορολογία εισοδήματος.

Άγνωστες παραμένουν και όλες οι παράμετροι γύρω από τις αποδείξεις. Προσπερνώντας την ανούσια μόνιμη επωδό του Τρύφωνα Αλεξιάδη που λέει ότι τις αποδείξεις πρέπει να τις μαζεύουμε και μάλιστα να τις κρατάμε για πέντε χρόνια σε περίπτωση που τυχόν ελεγχθούμε, η αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή όσες αποδείξεις και να μαζέψουμε φορολογικά δεν μας προσφέρουν τίποτα, ενώ και έλεγχος να γίνει δεν υπάρχει καμία βάση πάνω στην οποία να ελεγχθούμε αν έχουμε κάνει κάτι φορολογικά επιλήψιμο. Απ’ την άλλη, το να ζητούμε αποδείξεις προφανώς είναι κοινωνικά ορθό, αλλά απλά μέχρι εκεί. 

Αλλαγές στα τέλη 

Αναλόγως όσο «κενή» είναι η δήλωση Αλεξιάδη για τις αποδείξεις, άλλο τόσο είναι και εκείνη που έκανε στη Βουλή για τα τέλη των αυτοκινήτων διαβεβαιώνοντας το Σώμα (και άρα όλους εμάς) ότι δεν σχεδιάζονται νέοι φόροι ή νέες επιβαρύνσεις στον χώρο των οχημάτων. Θα ήταν λοιπόν ενδιαφέρον αν μας εξηγούσε ο κ. Αλεξιάδης ποιος είναι ο λόγος της σύστασης μίας επιτροπής που θα αναζητήσει νέους τρόπους αύξησης των φορολογικών εσόδων από το αυτοκίνητο και τι ακριβώς εννοούσε με τον όρο «εξορθολογισμό του συστήματος» κάτι που στα μέχρι τώρα χρονικά φορολογικών μεταρρυθμίσεων, το μόνο που φέρνει ως αποτέλεσμα είναι επιβαρύνσεις. 

Σύμφωνα μάλιστα με διάφορες πληροφορίες, στόχος του Υπουργείου είναι να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των τελών και να μην γίνεται με τον κυβισμό, αλλά με την εργοστασιακή αξία (απομειούμενη με διάφορους συντελεστές). Σύμφωνα με την λογική της Καραγιώργη Σερβίας, η ιδέα είναι τα τέλη αυτά καθ’ εαυτά να μειωθούν κάπως δίνοντας τη θέση τους στον αυξημένο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων, έτσι ώστε η επιβάρυνση να γίνει στην ουσία πιο αναλογική επιβαρύνοντας εκείνους που κινούν πολύ τα οχήματά τους, ή εκείνους που επιλέγουν μεγάλους κινητήρες οι οποίοι «πίνουν» πολλά καύσιμα. 

Η λιανική τιμή (προ φόρων) αναμένεται να είναι επίσης η βάση υπολογισμού στα τέλη ταξινόμησης κάτι που αναμένεται να μειώσει την φορολόγηση για τα οχήματα μικρού κυβισμού και να αυξήσει εκείνη των μεσαίων και μεγάλων κινητήρων. 

Αλλαγές και στις αντικειμενικές 

Στο τέλος του έτους ή στις αρχές του επόμενου οι αντικειμενικές αξίες αναμένεται να αλλάξουν εκ νέου, καθώς η προηγούμενη αλλαγή τους χαρακτηρίστηκε μάλλον από την «ατολμία» του Υπουργείου Οικονομικών να προσεγγίσει πραγματικά τις αληθινές τιμές της αγοράς. Η νέα προσπάθεια αναμένεται να αυξήσει σημαντικά τις τιμές των φτηνών περιοχών (παράγοντες της αγοράς μιλούν για αυξήσεις από 25% έως και 50%) και θα μειώσει εκείνες των ακριβών περιοχών. Και εδώ παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για μειώσεις στο 50% των σημερινών αξιών. 

Οι νέες αλλαγές πάντων θα σημάνουν για άλλη μία φορά αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ (όπως και να ονομαστεί) καθώς η κυβέρνηση εξακολουθεί να μην θέλει (ή να μην την αφήνουν) να δει πτώση στα έσοδα αυτού του υπεραποδοτικού φόρου. Για την ώρα πάντως ούτε και εδώ έχουμε δει τις αλλαγές στον φετινό ΕΝΦΙΑ που θα έχουν ως στόχο να πετύχουν έστω την περυσινή εισπραξιμότητα (2,65 δισ. €) ή ακόμη και να την αυξήσουν κατά 200 εκατομμύρια ευρώ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο