Η «ουρά» δυσκολεύει τη διαπραγμάτευση: Δεν βγαίνουν τα τελευταία 1,8 δισ. ευρώ

Η «ουρά» δυσκολεύει τη διαπραγμάτευση: Δεν βγαίνουν τα τελευταία 1,8 δισ. ευρώ

Όχι μέτρα Μίκι Μάους. Αυτό -το όχι τόσο επιστημονικό οικονομολογικά- εμφανίζεται να έχει πει ο Πολ Τόμσεν στην Ντέλια Βελκουλέσκου στους διαλόγους που διέρρευσαν από τα Wikileaks. Και είναι προφανές ότι εννοούσε μέτρα σαν αυτά που επιστρατεύει η κυβέρνηση για να βρει 1,8 δισ. προκειμένου να καλύψει το τρίτο τμήμα για να κλείσει τη συμφωνία. Η θεωρία λέει ότι τα άλλα δύο ισόποσα τμήματα (1,8 δισ. από την άμεση φορολογία και 1,8 από το ασφαλιστικό) λίγο ως πολύ έχουν καλυφθεί. Για το τελευταίο 1,8 δισ. όμως -για την ώρα τουλάχιστον- ο λογαριασμός δεν βγαίνει. Και αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι εκτός των μέτρων που έχουν ήδη διαρρεύσει αναμένεται να εμφανιστούν κι άλλα.

Για την ώρα κάποια από τα μέτρα που φαίνεται να έχουν κλειδώσει είναι:

  • Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 10 λεπτά το λίτρο στην αμόλυβδη βενζίνη
  • Η αύξηση στο φυσικό αέριο κίνησης
  • Η αύξηση στο Φυσικό Αέριο βιομηχανικής χρήσης.

Ειδικά αυτό το τελευταίο έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις στη βιομηχανία, και χθες, η Θεοδώρα Τζάκρη και ο Θόδωρος Φέσσας διασταύρωσαν τα ξίφη τους με τον πρόεδρο του ΣΕΒ να ζητά να μην υπάρξει αύξηση στο κόστος παραγωγής. Από την πλευρά της η Υφυπουργός Βιομηχανίας συμφώνησε εμμέσως με τον κ. Φέσσα, αλλά έβγαλε την ουρά της απ’ έξω στο θέμα της φορολογίας. «Δεν μπορεί το Υπουργείο Οικονομίας να υπερβεί το Υπουργείο Οικονομικών στο θέμα της υπερφορολόγησης των επιχειρήσεων» δήλωσε και εξήγησε ότι βρισκόμαστε υπό επιτήρηση και δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε το πρόβλημα της φορολογικής επιβάρυνσης. Προέβλεψε πάντως ότι θα υπάρξει άρση των φορολογικών εμποδίων μόλις ολοκληρωθεί η αξιολόγηση. 

Στο στόχαστρο το Ι.Χ.

Και ενώ αυξάνονται τα καύσιμα, αυξάνονται και όλα τα τέλη γύρω από το Ι.Χ.. Θα υποστεί επιπλέον επιβάρυνση, από την αύξησης του τέλους ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας, ενώ οι εισαγωγείς αυτοκινήτων επιμένουν ότι δεν θα πρέπει να παραταθεί η ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. καθώς έτσι χάνονται δημόσια έσοδα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν οι εισαγωγείς αυτοκινήτου σε συνέντευξη τύπου αν φέτος πουληθούν 24.000 αυτοκίνητα (πέρυσι πουλήθηκαν 20.000) και είναι όλα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, στα δημόσια ταμεία θα καταλήξουν 36,1 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αν από αυτά τα 10.000 είναι καινούρια, τότε τα κρατικά έσοδα θα αυξηθούν στα 88 εκατομμύρια.

Επιπλέον φόρος και στα τσιγάρα

Και ενώ η κυβέρνηση προσπάθησε για πολύ καιρό τώρα να κρατήσει τα τσιγάρα έξω από το χορό των φορολογικών αυξήσεων, αυτή τη στιγμή σχεδιάζει αύξηση στον φόρο καπνού που θα επιβαρύνει από 20 λεπτά έως 1 ευρώ το κάθε πακέτο, ενώ παράλληλα θα επιβληθεί τέλος στης τραπεζικές επιταγές που μπορεί να φτάσει στα 15 λεπτά. Κι αυτό για να μην επιβληθεί τέλος σε όλες τις τραπεζικές συναλλαγές. Επίσης αναμένεται επιβολή τέλους στην συνδρομητική τηλεόραση αλλά και αύξηση της επιβάρυνση των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες στόχος της κυβέρνησης δεν είναι να αυξηθούν τα ποσοστά του τέλους, αλλά να επιβληθούν σε χαμηλότερους λογαριασμούς. Επιπλέον από χθες άρχισε να ακούγεται και πάλι έντονα ότι στην κυβέρνηση έχουν επανέλθει οι σκέψεις για επιβολή του τέλους διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία, κάτι που προκάλεσε άμεσα αντιδράσεις στον ξενοδοχειακό χώρο.

Τέλος υπάρχουν κάποια σημεία του φορολογικού φάσματος, που για την ώρα αποτελούν «κόκκινη γραμμή». Ασχέτως αν γενικώς οι κόκκινες γραμμές της κυβέρνησης γίνονται πολύ γρήγορα... ροζ, αυτή τη στιγμή εκτός συζητήσεων είναι η αύξηση του ΦΠΑ (αναφέρεται σε αυτόν η Ντέλια Βελκουλέσκου ως κάτι που όλοι οι δανειστές το θέλουν), η αύξηση της τιμής του ντίζελ κίνησης (το επιβεβαίωσε ο Πάνος Σκουρλέτης, ώστε να μην αυξηθούν αγαθά πρώτης ανάγκης λόγω της αύξησης των μεταφορικών) και το φυσικό αέριο οικιακής χρήσης, το οποίο άλλωστε αυτή τη στιγμή είναι το τρίτο ακριβότερο στην Ευρώπη μετά την Σουηδία και την Φινλανδία.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο