current views are: 9

6 Ιουνίου 2016
Δημοσίευση12:49

Προσφορές και εκπτώσεις κυνηγούν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ

Από τις προσφορές και τις εκπτώσεις, που κάνουν τα σούπερ μάρκετ, επωφελούνται εννέα στους δέκα καταναλωτές, εξοικονομώντας κατά μέσο όρο το 11% της δαπάνης τους σε είδη παντοπωλείου.

Δημοσίευση 12:49’

Από τις προσφορές και τις εκπτώσεις, που κάνουν τα σούπερ μάρκετ, επωφελούνται εννέα στους δέκα καταναλωτές, εξοικονομώντας κατά μέσο όρο το 11% της δαπάνης τους σε είδη παντοπωλείου.

Από τις προσφορές και τις εκπτώσεις, που κάνουν τα σούπερ μάρκετ, επωφελούνται εννέα στους δέκα καταναλωτές, εξοικονομώντας κατά μέσο όρο το 11% της δαπάνης τους σε είδη παντοπωλείου.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η συνολική αξία των ενεργειών αυτών αντιστοιχεί σε όφελος πάνω από 300 ευρώ ετησίως ανά νοικοκυριό, ενώ οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν ενεργά τις ευκαιρίες μέσα από έξυπνες αγορές.

Πιο αναλυτικά, τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ στην Ελλάδα μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Το 90% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπετιαγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 69% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 41% τουλάχιστον 10%. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 11.2%

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 25 ευρώ μηνιαία ανά νοικοκυριό και 300 ευρώ ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, όσο και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Όπως φαίνεται στο σχήμα 2, το 2010 η μέση μηνιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ υπολογίζεται σε 250 €, με το 32% των αγορών να αφορούν προϊόντα σε έκπτωση ή προωθητική ενέργεια και το μέσο όφελος στα 15 €. Το 2015 η μέση δαπάνη εκτιμάται σε 220 €, με το 42% των αγορών να αφορούν προϊόντα σε έκπτωση ή προωθητική ενέργεια και το μέσο όφελος στα 25 €.

Η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ενδιαφέροντα ευρήματα σε σχέση με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Όπως φαίνεται στο σχήμα 3 είναι χαρακτηριστικό, ότι πλέον 1 στις 5 επισκέψεις στο σουπερμάρκετ έχει ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι περίπου μία φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά προσφορών. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι 1 στους 2 καταναλωτές 50% δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σουπερμάρκετ πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του (βλ. σχήμα 4).

Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις (σχήμα 4). Συγκεκριμένα, το 83% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ και το 64% ότι οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν. Το 78% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με το παρελθόν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν όλες οι τάσεις παρουσιάζουν αυξητική τάση σε σχέση με το 2014 (με εξαίρεση την αναζήτηση σε φυλλάδια και internet η οποία σταθεροποιείται)


σχετικα αρθρα