Αντισταθμιστικά μέτρα για όσους χάνουν το ΕΚΑΣ προαναγγέλλει ο Κατρούγκαλος

Αντισταθμιστικά μέτρα για όσους χάνουν το ΕΚΑΣ προαναγγέλλει ο Κατρούγκαλος

Αντισταθμιστικά μέτρα για όσους χάνουν το ΕΚΑΣ εξετάζουν το οικονομικό επιτελείο και το υπουργείο Εργασίας, προανήγγειλε ο υπουργός Γιώργος Κατρούγκαλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την αναδιοργάνωση του ΟΑΕΔ.

Συγκεκριμένα, ο κ. Κατρούγκαλος δήλωσε ότι, με τις ψήφους της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού, η κατάργηση του ΕΚΑΣ αποφασίστηκε, τον Ιούλιο του 2015, με το νόμο 4336/2015. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο στόχος της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης ήταν να βρει ισοδύναμα και αποτελεσματικότερα μέτρα για την αντιμετώπιση της φτώχειας των ηλικιωμένων. «Και αυτό το μέτρο ήταν, προφανώς, η εθνική σύνταξη» σημείωσε ο υπουργός, ο οποίος παραδέχθηκε ότι, μέχρι το 2018, που θα γίνει ο επανυπολογισμός, οι δικαιούχοι του ΕΚΑΣ είναι, πράγματι, εκτεθειμένοι.

Όπως αποκάλυψε, τις επόμενες ημέρες, θα έχει συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι μελετώνται αντισταθμιστικά μέτρα, που θα απαλύνουν σε έναν βαθμό την πίεση που υφίστανται στο εισόδημά τους αυτοί οι χαμηλοσυνταξιούχοι. «Πέραν από τα μέτρα που ήδη έχουμε λάβει, όπως η διατήρηση της χαμηλής συμμετοχής στη φαρμακευτική δαπάνη και γι' αυτούς που παύουν να είναι δικαιούχοι του ΕΚΑΣ», τόνισε, «μελετάμε κάποια πράγματα στα οποία δεν έχουμε καταλήξει, όπως ελάφρυνση στους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ ή στον ΕΝΦΙΑ. Αυτά είναι μέτρα που θα προσδιοριστούν, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών».

Όπως είχε γράψει νωρίτερα το Newpost, σε πρώτη φάση η κυβέρνηση θα καλύψει μέρος από τις απώλειες που ήδη έχουν οι δικαιούχοι του ΕΚΑΣ, μέσω του Ταμείου Αλληλεγγύης. Ωστόσο επειδή αυτή η παροχή θα είναι εφάπαξ, η κυβέρνηση και το υπουργείο Εργασίας αναζητούν ισοδύναμα μέτρα, που θα επιστρέφουν με άλλο τρόπο τις απώλειες που έχουν σήμερα οι δικαιούχοι του ΕΚΑΣ, ιδιαίτερα οι πιο ευάλωτες κατηγορίες. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, σε κυβέρνητική σύσκεψη με τη συμμετοχή και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη θα εξεταστούν ολοκληρωμένες λύσεις. Μια ιδέα που έχει πέσει στο τραπέζι, είναι η επιστροφή μέρους των απωλειών του ΕΚΑΣ μέσω μειώσεων στους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας. 

Η αναδιοργάνωση του ΟΑΕΔ

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, παρουσιάστηκε το νέο µοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας του ΟΑΕΔ, που θα έχει ολοκληρωθεί, µέχρι το τέλος του 2016. Ο υπουργός Εργασίας υπογράµµισε ότι «άµεση προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελεί η ρύθμιση της εργασιακής ζούγκλας και η αναστροφή της απορρύθµισης των τελευταίων ετών. Η ενίσχυση του ΟΑΕΔ αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων αυτών, παράλληλα µε την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, στο πλαίσιο της επικείµενης διαπραγµάτευσης για τα εργασιακά. Η Ελλάδα πρέπει να επιστρέψει στην κανονικότητα, πρέπει να επιστρέψει στο ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο».

Η διοικήτρια του Οργανισµού τόνισε ότι «το σχέδιο αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ είναι έργο πολυεπίπεδο, που στηρίζεται σε ριζικές αλλαγές στο οργανωτικό και διοικητικό του µοντέλο, καθώς και στις ασκούµενες πολιτικές. Αποσκοπεί στη βελτίωση της σχέσης του Οργανισµού µε τους ανέργους και τις επιχειρήσεις, στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών και στην αναβάθµιση του θεσµικού του ρόλου στη λειτουργία της αγοράς εργασίας. Σήµερα, παρουσιάζουµε τις κοµβικές αλλαγές που έχουµε ήδη υλοποιήσει, για την άµεση εξυπηρέτηση του πολίτη: Τηλεφωνικό κέντρο, διαδικτυακή πύλη και υπηρεσία υποδοχής στα ΚΠΑ. Και οι τρεις αλλαγές έχουν ήδη βρει θετική ανταπόκριση από τους πολίτες».

Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναδιοργάνωσης, τίθεται σε πλήρη λειτουργία το καινοτόµο, σχεδιασµένο για συσκευές τύπου tablet και smart phone, portal του ΟΑΕΔ, που εξασφαλίζει καλύτερη και ευκολότερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Διαθέτει αλληλένδετες µηχανές απλής ή σύνθετης αναζήτησης κενών θέσεων (για τους αναζητούντες εργασία) και βιογραφικών (για τους εργοδότες) για την αποτελεσµατικότερη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας. Όπως αναφέρθηκε, καινοτοµία του αποτελεί η παροχή πρόσβασης σε όλο το φάσµα των υπηρεσιών, στις οποίες έχει δυνητικά πρόσβαση ο χρήστης, ανάλογα µε την κατηγορία συναλλασσόµενου στην οποία ανήκει. Ήδη, κατά τη δοκιµαστική λειτουργία του νέου portal, από τον Απρίλιο, έγιναν 3.200.000 προβολές σελίδας από 350.000 χρήστες σε µηναία βάση. Στο προσεχές διάστηµα, οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Οργανισµού θα αναβαθµιστούν, ώστε να γίνουν περισσότερο εξατοµικευµένες.

Η διοικήτρια του ΟΑΕΔ παρουσίασε, επίσης, τη νέα υπηρεσία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης - Call Center του Οργανισµού - που λειτουργεί από τις αρχές Μαΐου, εξασφαλίζοντας προσβασιµότητα και άµεση τηλεφωνική εξυπηρέτηση σε όλους τους πολίτες που συναλλάσσονται µε τον Οργανισμό, στον πενταψήφιο αριθµό 11320. Η νέα υπηρεσία στελεχώνεται από έµπειρο προσωπικό, που δίνει στο κοινό πληροφορίες και οδηγίες ή παραπέµπει για εξειδικευµένη πληροφόρηση στους αρµόδιους εκπροσώπους. Σύµφωνα µε τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΕΔ εξυπηρετεί κατά µέσο όρο 900 κλήσεις καθηµερινά. Ο µέσος όρος αναµονής σε κάθε κλήση διαµορφώνεται στα 30’’ και ο µέσος χρόνος εξυπηρέτησης στα 2’ 30’’ λεπτά. Η κ. Καραµεσίνη αναφέρθηκε στην Υπηρεσία Υποδοχής που λειτουργεί σε 31 ΚΠΑ σε όλη τη χώρα, όπου ο πολίτης µπορεί να ενηµερωθεί άµεσα και γρήγορα για όλες τις απαραίτητες ενέργειες και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, για να ολοκληρώσει τη συναλλαγή του, µε αποτέλεσµα να µειωθεί η «ουρά» στα γκισέ των ΚΠΑ κατά 60%.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο