Το έριξαν στο χύμα κρασί οι καταναλωτές

Το έριξαν στο χύμα κρασί οι καταναλωτές

Η επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών και τα capital controls επίδρασαν αρνητικά στην ψυχολογία των καταναλωτών που σύμφωνα με μελέτη της Infobank Hellastat όχι μόνο μείωσαν την κατανάλωση του κρασιού αλλά το έριξαν στο χύμα έναντι των εμφιαλωμένων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας ο όγκος παραγωγής το 2015 μειώθηκε περαιτέρω κατά 5,4%, στα 2,65 εκατ. εκατόλιτρα.

Σύμφωνα με την Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων ΚΕΟΣΟΕ, η χρονιά ήταν όψιμη και με έλλειψη εμπορικών αποθεμάτων σε αρκετές περιοχές.

Αρνητική εξέλιξη αποτέλεσε η επιβολή Ε.Φ.Κ. 20 λεπτών ανά λίτρο στο κρασί από 1/1/2016, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των μικρών κυρίως οινοποιείων.

Τους πρώτους μήνες εφαρμογής του μέτρου εντοπίζονται ορατές δυσμενείς επιπτώσεις. Η μέση πτώση εσόδων ανέρχεται μέχρι στιγμής στο 20%, ενώ επισημαίνονται και περιπτώσεις οινοποιείων που εμφανίζουν απώλειες που ξεπερνούν το 60%. Πολλές μονάδες δεν έχουν τη δυνατότητα καταβολής του Ε.Φ.Κ., καθώς η ρευστότητά τους διαμορφώνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Επιπλέον, παρατηρείται διακίνηση ποσοτήτων από παράνομα δίκτυα, τα οποία προμηθεύουν σημεία πώλησης και επιχειρήσεις εστίασης, χωρίς παραστατικά και επομένως με σημαντικά χαμηλότερες τιμές.

Η παραοικονομία πλήττει σε μεγάλο βαθμό τα φθηνότερα κρασιά, καθώς η επιβάρυνση της τιμής τους είναι πολύ μεγαλύτερη (έως και 40%).

Σημειώνεται ότι οι άδειες φύτευσης φέτος δεν ενισχύονται από την Ε.Ε., αλλά από τους ίδιους τους αμπελουργούς. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στο περιορισμένο ενδιαφέρον που εκδηλώνεται, καθώς μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου είχαν υποβληθεί αιτήσεις για άδειες φύτευσης μόλις 3.350 στρεμμάτων. 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο