Τι συμβαίνει με το φυσικό αέριο – Οι Αζέροι, οι Ιταλοί και οι τιμές για τα ελληνικά νοικοκυριά
Μικροπροβλήματα και «εντάσεις» δημιουργεί η αζέρικη εταιρεία Socar που έχει συμφωνήσει να εξαγοράσει τη ΔΕΣΦΑ, με εμφανή στόχο να μειώσει το τίμημα που πρέπει να καταβάλλει. Κάποια, μάλιστα, στελέχη της Socar δηλώνουν δημόσια για τίμημα… 200 εκατ. ευρώ προκειμένου να εξαγοράσουν το 66% της ΔΕΣΦΑ, έναντι των 400 εκατ. ευρώ που είχαν συμφωνήσει!
Μικροπροβλήματα και «εντάσεις» δημιουργεί η αζέρικη εταιρεία Socar που έχει συμφωνήσει να εξαγοράσει τη ΔΕΣΦΑ, με εμφανή στόχο να μειώσει το τίμημα που πρέπει να καταβάλλει. Κάποια, μάλιστα, στελέχη της Socar δηλώνουν δημόσια για τίμημα… 200 εκατ. ευρώ προκειμένου να εξαγοράσουν το 66% της ΔΕΣΦΑ, έναντι των 400 εκατ. ευρώ που είχαν συμφωνήσει!
Μικροπροβλήματα και «εντάσεις» δημιουργεί η αζέρικη εταιρεία Socar που έχει συμφωνήσει να εξαγοράσει τη ΔΕΣΦΑ, με εμφανή στόχο να μειώσει το τίμημα που πρέπει να καταβάλλει. Κάποια, μάλιστα, στελέχη της Socar δηλώνουν δημόσια για τίμημα… 200 εκατ. ευρώ προκειμένου να εξαγοράσουν το 66% της ΔΕΣΦΑ, έναντι των 400 εκατ. ευρώ που είχαν συμφωνήσει!
Οι Αζέροι υποστηρίζουν ότι οι μικρές αυξήσεις, 23,2%, στα τέλη χρήσης που έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), καθιστούν την επένδυσή τους μη παραγωγική (sic). Ωστόσο με το παλαιό σύστημα η αύξηση στα τέλη χρήσης θα έφτανε στο 68% (!), γεγονός που θα οδηγούσε σε τεράστια αύξηση του κόστους παραγωγής των επιχειρήσεων που λειτουργούν με φυσικό αέριο, καθώς και των νοικοκυριών.
Η παρέμβαση του υπουργείου, για την οποία διαμαρτύρονται οι Αζέροι, ήταν να εμποδίσει αυτή την υπέρμετρη αύξηση στα τέλη χρήσης του φυσικού αερίου που θα οδηγούσε και σε αύξηση των τιμολογίων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε ύψη ακόμα και 7%!
Παράλληλα οι Αζέροι της Socar θα πρέπει άμεσα να πουλήσουν το 17%, από το 66% που θα εξαγοράσουν, μετά από την παρέμβαση της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ, προκειμένου το ποσοστό τους στη ΔΕΣΦΑ να πέσει κάτω του 50% –να περιοριστούν, δηλαδή, σε ρόλο «παθητικού μετόχου». Γι’ αυτό το 17% έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον ο Ιταλικός Διαχειριστής του Συστήματος Αερίου, Snam, που είναι παράλληλα και συνέταιρος με την κρατική εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν στον αγωγό ΤΑP, Transadriatic Pipeline.
Η χώρα μας δεν έχει παραβεί κανένα όρο του διαγωνισμού. Η όποια καθυστέρηση προέκυψε μετά την παρέμβαση της Κομισιόν, που υποχρεώνει τη Socar να μεταπωλήσει αυτομάτως το 17% σε άλλη εταιρεία – εν προκειμένω την Ιταλική Snam. Είναι, πάντως, απορίας άξιο πως διάφορα «συστήματα» βγαίνουν δημόσια και υπερασπίζονται τους Αζέρους και τις αυξήσεις στα τιμολόγια που συνεπάγεται η υιοθέτηση των προτάσεων της Socar. Μετά, βέβαια, θα «βρίζουν» την κυβέρνηση που κάνει αυξήσεις!…
ολες οι ειδησεις
- Super League: Τρίτη σερί νίκη για τον Παναθηναϊκό – 3-1 με ανατροπή τη Λαμία
- ΚΟΕ για τις απαγορεύσεις της γερμανικής κυβέρνησης στον Γ. Βαρουφάκη: «Απορρίπτουμε τα Φερμπότεν»
- Ν. Πλακιάς: Στα Τέμπη ουσιαστικά έγινε ξεμπάζωμα και όχι μπάζωμα – Δεν έριξαν χώμα αλλά αφαίρεσαν
- Πυρκαγιά σε ξενοδοχείο στην οδό Λιοσίων – Άνδρας βρέθηκε νεκρός μέσα σε δωμάτιο
Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr