«Φωτιά» τα νέα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα

«Φωτιά» τα νέα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα

Σε νέες αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο σβήνει και γράφει σενάρια, με σκοπό την είσπραξη 1,1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται νέα αλλαγή στις κλίμακες υπολογισμού, ρίχνοντας το ατελές όριο, από τα 90 g/km (πέρσι ήταν στα 100) εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km. 

Άλλο ένα σενάριο που συζητείται αφορά τη μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και άνω των 15 ετών ώστε να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν.

Ωστοσο, σχεδόν βέβαιο είναι ότι το μεγαλύτερο... πλήγμα  θα δεχτούν όσοι έχουν στην κατοχή τους ΙΧ 9ετίας.

Πάντως, το σενάριο που δείχνει να επικρατεί, είναι η επέκταση του συστήματος επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Όπως όλα δείχνουν, σε αυτό το σύστημα θα συμπεριληφθούν τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά.

Συνοπτικά, λοιπόν, όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.

Τι σημαίνει αυτό για το πορτοφόλι των ιδιοκτητών ΙΧ

  • Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλυτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
  • Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
  • Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Στα οχήματα με κυβισμο από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.

Τεχνικά, η ενεργοποίηση του νέου συστήματος είναι εφικτή, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει δοθεί στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών υπάρχουν τα στοιχεία για τις εκπομπές αερίων των οχημάτων που έχουν κυκλοφορήσει το διάστημα από το 2007 έως το 2010.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρωθούν και εφέτος από τον Νοέμβριο έως και το τέλος Δεκεμβρίου.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο