Όλα τα σενάρια για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας - Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι

Όλα τα σενάρια για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας - Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι

Σβήνει και γράφει το οικονομικό επιτελείο, το οποίο επεξεργάζεται πολλά σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017, με στόχο την είσπραξη 1,1 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών θα επιχειρήσει να «δελεάσει» περίπου 1 εκατομμύριο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να τα επαναφέρουν στην κυκλοφορία και παράληλα θα βάλει στο «στόχαστρο» τους ιδιοκτήτες ακριβών αυτοκινήτων. 

Με δυο λόγια, από τα νέα τέλη κυκλοφορίας κερδισμένοι θα βγουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων 10ετίας, ενώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων με μικρότερη ηλικία αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με δυσάρεστες εκπλήξεις.

Τα σενάρια που εξετάζει το ΥΠΟΙΚ

Πιο αναλυτικά, το υπουργείο Οικονομικών φέρεται να εξετάζει:

Τη μείωση σε ποσοστό από 5% έως και 40% των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2006, με στόχο την επανακυκλοφορία των ΙΧ που βρίσκονται σε ακινησία ή κινούνται παράνομα, χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν τέλη. Οι εκπτώσεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο στα Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τον κυβισμό θα είναι μικρές στα οχήματα με κινητήρες έως και 1.800 κ.εκ. και θα αγγίζουν το 40% στα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού.

Την επέκταση των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 και αναπροσαρμογές στα ποσά που αναλογούν ανά κατηγορία εκπομπών ρύπων. Όσον αφορά στα ποσά που απορρέουν τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 ανέρχονται από 0,90 ευρώ έως και 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο ανάλογα με τις συνολικές εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου έχουν μπει τα αυτοκίνητα με εκπομπές κάτω των 90 γρ. CO2 των οποίων τα τέλη του 2016 ήταν «μηδενικά» και εξετάζεται το όριο των «μηδενικών» τελών να μειωθεί στα 85 ή 80 γραμμάρια CO2.  Επίσης, αυξήσεις εξετάζονται στους συντελεστές των ποσών για εκπομπές CO2 από 161 γρ. CO2 και άνω.

Τεκμήρια - Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης

Μεγάλες ανατροπές αναμένονται και στα τεκμήρια διαβίωσης και κατ’ επέκταση στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να αποσυνδέσει τα τεκμήρια διαβίωσης από τον κυβισμό του οχήματος και να τον συνδέσει με την Αξία Λιανικής των οχημάτων. 

Παράλληλα, το ΥΠΟΙΚ βάζει στο «μικροσκόπιο» και τα εταιρικά αυτοκίνητα, όσον αφορά στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ο οποίος μέχρι σήμερα σε ένα στόλο οχημάτων που διαθέτει μια εταιρεία επιβάλλεται μόνο σε ένα από οχήματα που διαθέτει τον μεγαλύτερο κυβισμό και όχι στο σύνολο των οχημάτων.
Σχετικά με τις μειώσεις των ποσών τόσο για τα Τεκμήρια Διαβίωσης όσο και για το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να μειώνεται κάθε χρόνο σε ποσοστό από 10% έως και 20% ανάλογα με την Αξία Λιανικής και σε βάθος 5ετίας ή 8ετίας να μην επιβάλλεται.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο