Τι σχεδιάζει το ΥΠΟΙΚ για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017- Όλα τα σενάρια

Τι σχεδιάζει το ΥΠΟΙΚ για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017- Όλα τα σενάρια

Σε μαραθώνιο ανεύρεσης νέων πόρων πρόκειται να επιδοθεί το ΥΠΟΙΚ, με τα τέλη κυκλοφορίας να είναι πρώτα στη λίστα, προκειμένου να αντληθεί ζεστό χρήμα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το 2017, σύμφωνα με πληροφορίες του ''Ελεύθερου Τύπου'', έρχονται αλλαγές στα κόστη των τελών κυκλοφορίας, με στόχο την αύξηση της εισπραξιμότητας. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, ειδική επιτροπή για τον καθορισμό των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι για το 2017 μελετά καινούριες προτάσεις για τις αλλαγές που θα έρθουν τους επόμενους μήνες, με τον πρώτο στόχο να αποτελεί τη μείωση των τελών κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας που έχουν τεθεί σε ακινησία, για να δοθεί η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες τους να τα επαναφέρουν στους δρόμους και στο ΥΠΟΙΚ να εισπράξει χρήματα από ΙΧ που έως σήμερα μένουν ακινητοποιημένα.

Ποιες είναι πιθανές αλλαγές

  • Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας αν των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να τα επαναφέρουν στους δρόμους
  • Μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.

Σε αυτή την περίπτωση, περισσότερα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρώσουν όσοι έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, αφού μελετάται να μπει προσαύξηση μέχρι και 10% για περιβαλλοντικούς λόγους, μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία.

  • Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Στην περίπτωση αυτή οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά).

Ένα άλλο πιθανό ενδεχόμενο είναι τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται με βάση του ρύπους, όταν πρόκειται οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Αν, δε, επιλεγεί αυτό το σενάριο, οι αυξήσεις στα τέλη θα αφορούν σε οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ ο ιδιοκτήτης ΙΧ με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.

Βέβαια, αυξημένα τέλη θα πληρώσουν όσοι αγόρασαν ΙΧ από τον Ιανουάριο του 2007 και ύστερα και μέχρι το Νοέμβριο του 2010. Για παράδειγμα για ένα 1.400αρι του 2007 πέρυσι τα τέλη κυκλοφορίας ήταν 255 ευρώ. Με τον νέο υπολογισμό θα φτάσουν τα 300 ευρώ. Αντίστοιχα για ένα 1.800 του 2007 τα τέλη από 380 ευρώ που ήταν πέρυσι θα εκτιναχθούν στα 500 ευρώ.

Παραδείγματα

Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλυτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.

Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.

Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.

Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.

Στα οχήματα με κυβισμο από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.

Οπως όλα δείχνουν πάντως

Από το υπουργείο Οικονομικών θέλουν τα συνολικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας να ξεπεράσουν φέτος το στόχο του προϋπολογισμού που είναι 1,088 δις ευρώ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο