Αλαλούμ με τα τέλη κυκλοφορίας του 2017: Ποιες αλλαγές μελετά το ΥΠΟΙΚ - Ποιοι θα επιβαρυνθούν

Αλαλούμ με τα τέλη κυκλοφορίας του 2017: Ποιες αλλαγές μελετά το ΥΠΟΙΚ - Ποιοι θα επιβαρυνθούν

Θολό παραμένει το τοπίο σχετικά με το τι θα ισχύσει για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017, καθώς στο υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζονται διάφορα σενάρια. Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, όπως προκύπτει από τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, θα βρεθούν αντιμέτωποι με μικρές ή μεγάλες αλλαγές. 

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με πληροφορίες, θετικά θα είναι τα νέα για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 11 ετών, οι οποίοι σε κάποιες περιπτώσεις πληρώνουν τέλη που ξεπερνούν την αξία του αυτοκινήτου.

Στις σκέψεις του υπουργείου Οικονομικών είναι η μείωση κατά 10% των τελών κυκλοφορίας για το 2017, σε μια προσπάθεια να πείσει τους ιδιοκτήτες αυτών τον οχημάτων, να πάρουν πίσω τις πινακίδες που στην πλειοψηφία τους έχουν καταθέσει.

Παράλληλα, όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, βέβαιη θα πρέπει να θεωρείται η σημαντική ελάφρυνση όσων έχουν παλιό και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητο. Μάλιστα ο κ. Αλεξιάδης έφερε παράδειγμα αυτοκινήτου του 1995 που πλέον πληρώνει σήμερα τέλη κυκλοφορίας σχεδόν διπλάσια απ' την αξία του.

Από την άλλη πλευρά, σημαντικές επιβαρύνσεις θα έχουν εκείνοι που αγόρασαν την τελευταία πενταετία ακριβό αυτοκίνητο, αλλά και αυτοί που αγόρασαν αυτοκίνητο από το 2007 μέχρι το 2010, καθώς και σε αυτά τα μοντέλα πλέον, θα υπολογίζονται οι ρύποι.

Σε αυτή την περίπτωση, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να περιμένουν μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση, καθώς και εδώ θα συνυπολογίζεται η αξία του αυτοκινήτου, πιθανότατα με βάση την ασφάλιση. Όπως δήλωσε ο κ. Αλεξιάδης, στόχος είναι να πέσει το βάρος των τελών κυκλοφορίας στους ιδιοκτήτες ακριβών αυτοκινήτων και να ελαφρυνθούν τα φθηνά και τα μεσαίας αξίας αυτοκίνητα.

Άρα όλα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο συντελεστής της αξίας του αυτοκινήτου θα παίξει τον βασικό ρόλο στο ποσό που θα πληρώνει ο ιδιοκτήτης.

Επιπλέον, υπάρχει η σκέψη να μπει τέλος ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ τέλη θα βρεθούν να πληρώνουν όσοι έχουν νέας τεχνολογίας αυτοκίνητο και μέχρι τώρα απαλλάσσονταν. Κάτι τέτοιο θα συμβεί αν ισχύσει το σενάριο μείωσης του ορίου κάτω από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.

Όσον αφορά τα μεταχειρισμένα οχήματα από χώρες της Ε.Ε., χιλιάδες φορολογούμενοι θα πληρώνουν από φέτος χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, καθώς βάσει της νομοθεσίας για τον υπολογισμό της παλαιότητας θα μετρά στο εξής το έτος πρώτης ταξινόμησης σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι το έτος ταξινόμησης τους στην Ελλάδα.

Για παράδειγμα σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο Ι.Χ 1.800 κυβικών από ευρωπαϊκή χώρα, το οποίο ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2004 αλλά η πρώτη ευρωπαϊκή ταξινόμηση ήταν το 2000, με το ισχύον σύστημα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 300 ευρώ. Με τις αλλαγές, από το 2017 τα τέλη κυκλοφορίας για το ίδιο αυτοκίνητο μειώνονται σε 280 ευρώ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο