Νέα μείωση στην κατανάλωση από τα σούπερ μάρκετ - Δεν γεμίζει το καλάθι της νοικοκυράς

Νέα μείωση στην κατανάλωση από τα σούπερ μάρκετ - Δεν γεμίζει το καλάθι της νοικοκυράς

Μπορεί για το  γ' τρίμηνο της χρονιάς (Ιούλιος-Σεπτέμβριος)  να καταγράφηκε από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία αύξηση του Α.Ε.Π κατά 1,5% παρέχοντας μια πρώτη νότα αισιοδοξίας στο οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει  με θετικό η το πολύ με μηδενικό πρόσημο, εντούτοις στην κατανάλωση προϊόντων και αγαθών από τα σούπερ μάρκετ τα στοιχεία του 9μήνου (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2016) δείχνουν διαφορετική και αρνητική  εικόνα.

Η κατανάλωση προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ  συνεχίζει να βαίνει μειούμενη και φέτος  εμφανίζοντας  το πρώτο εννεάμηνο  υποχώρηση  κατά 7,4% σε σχέση με πέρυσι ,και με απώλειες τζίρου για τους μετόχους τους  που μεταφράζονται σε 460 εκ.ευρώ.

Με ένα λόγο παρά την αύξηση του ΑΕΠ το καλάθι της νοικοκυράς συνεχίζει να μη γεμίζει (αντιθέτως μειώνεται ο αριθμός των προϊόντων του)με τις  σημαντικότερες απώλειες να σημειώνονται  στην κατηγορία "μη τρόφιμα" κατά 11,8%,στα "φρέσκα και κατεψυγμένα" προϊόντα κατά 5,8% και στο "γάλα "(είδος πρώτης ανάγκης) κατά 7,6%.

Από την άλλη   το ουσιαστικό κλείσιμο  της "Μαρινόπουλος" δεν μετέφερε μέρος του χαμένου τζίρου στα υπόλοιπα Σούπερ Μάρκετ καθώς όπως φαίνεται δεν επωφελήθηκαν σε σημαντικό βαθμό μιας και  δεν μετακινήθηκε  σε αυτά σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών.

Αντιθέτως το 9μηνο (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος) σημειώνεται μείωση της κατανάλωσης ακόμη και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 16,2% και λιγότερο στα επώνυμα (-6,2%).Η μεγαλύτερη ποσοστιαία υποχώρηση της κατανάλωσης προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου καταγράφεται στην Κεντρική Ελλάδα (-11,1%),στην Κρήτη (-10,2%),στη Θεσσαλονίκη (-10,5%),στην Πελοπόννησο (-8,7%),στη Μακεδονία-Θράκη (-6,5%) και στην Αττική (-5,6%).

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο