current views are: 7

6 Δεκεμβρίου 2016
Δημοσίευση14:46

Έρευνα: Αύξηση των online πληρωμών και της ηλεκτρονικής τραπεζικής

Αυξημένη χρήση της χρεωστικής κάρτας για online πληρωμές και, γενικά, της ηλεκτρονικής τραπεζικής, διαπιστώνει η η ετήσια έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, που πραγματοποιεί τα τελευταία οκτώ χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) με τη συμμετοχή Ελλήνων online καταναλωτών και παρουσιάστηκε στο 12ο E-Business Forum, που διοργανώνουν το ΕΙΠ της ΕΕΔΕ και το ELTRUN του ΟΠΑ.

Δημοσίευση 14:46’

Αυξημένη χρήση της χρεωστικής κάρτας για online πληρωμές και, γενικά, της ηλεκτρονικής τραπεζικής, διαπιστώνει η η ετήσια έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, που πραγματοποιεί τα τελευταία οκτώ χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) με τη συμμετοχή Ελλήνων online καταναλωτών και παρουσιάστηκε στο 12ο E-Business Forum, που διοργανώνουν το ΕΙΠ της ΕΕΔΕ και το ELTRUN του ΟΠΑ.

Αυξημένη χρήση της χρεωστικής κάρτας για online πληρωμές και, γενικά, της ηλεκτρονικής τραπεζικής, διαπιστώνει η η ετήσια έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, που πραγματοποιεί τα τελευταία οκτώ χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) με τη συμμετοχή Ελλήνων online καταναλωτών και παρουσιάστηκε στο 12ο E-Business Forum, που διοργανώνουν το ΕΙΠ της ΕΕΔΕ και το ELTRUN του ΟΠΑ.

Σύμφωνα με την έρευνα, παρ’ ό,τι η αντικαταβολή παραμένει ακόμη ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής, με το 56% των online καταναλωτών συνήθως να την προτιμά, η χρεωστική κάρτα χρησιμοποιείται πλέον συχνά από τους μισούς online καταναλωτές.

Συγκεκριμένα, το 51% χρησιμοποιεί συχνά την κάρτα από 44% που ήταν προ capital controls το 2014.

Σημαντική είναι αντίστοιχα η μείωση της συχνής χρήσης του PayPal στο 15%. Τα παραπάνω σχετίζονται άμεσα με την αύξηση των συναλλαγών ηλεκτρονικής τραπεζικής, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πληρωμή οφειλών προς το δημόσιο που γίνεται ψηφιακά πλέον συστηματικά από το 63% των online καταναλωτικών (σε σχέση με το 50% προ capital control).

Η έρευνα επιβεβαιώνει, επίσης, την πολυκαναλική τάση των τελευταίων δύο ετών και τη δύναμη των ψηφιακών μέσων ακόμη και στις φυσικές αγορές, αφού για τους online καταναλωτές το 1/3 των συνολικών τους αγορών σε φυσικά καταστήματα το πραγματοποιούν, αφού κάνουν έρευνα στο Internet και στις υπηρεσίες σύγκρισης προϊόντων/τιμών. Υπάρχει, όμως και το αντίθετο φαινόμενο με 1/6 των συνολικών online αγορών να πραγματοποιείται, αφού έγινε πρώτα επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.

Οι 9 στους 10 πλέον online καταναλωτές έχουν καθημερινά πρόσβαση στο Internet, μέσω του κινητού τους, ενώ 8/10, μέσω του φορητού Η/Υ, 7/10 μέσω του tablet και μόνο 6/10 μέσω του σταθερού H/Y. Το κινητό πλέον εδραιώνεται ως ψηφιακό μέσο και για σημαντικές ψηφιακές συναλλαγες για τους online καταναλωτές, αφού 1/4 το χρησιμοποιεί καθημερινά/συχνά για online banking, 1/5 για αναζήτηση προσφορών, 1/5 για χρήση mobile εφαρμογών των εταιρειών (προμηθευτών ή λιανεμπόρων) και 1/6 για αναζήτησή τιμών, ενώ βρίσκονται ήδη σε φυσικό κατάστημα.

Οι πέντε πιό δημοφιλείς κατηγορίες για τις online αγορές παραμένουν οι ίδιες με αυτές του 2015. Στην πρώτη θέση με 84% των online αγοραστών να δηλώνουν ότι αγόρασαν το πρώτο εννεάμηνο 2016 ταξιδιωτικές υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια), το 70% διαμονή σε καταλύματα (π.χ. ξενοδοχεία), το 69% εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό, το 69% εισιτήρια για εκδηλώσεις και το 62% είδη ένδυσης και υπόδησης.

Γενικά, όμως, υπάρχει μία αύξηση 5% κατά μέσο όρο στις κατηγορίες που αγοράζουν οι online καταναλωτές με τη μεγαλύτερη αύξηση +10% στις παραγγελίες έτοιμου φαγητού (έχουν εμφανιστεί δυναμικές ηλεκτρονικές αγορές και καινοτόμες υπηρεσίες παράδοσης), +9% στην πληρωμή λογαρασμών, (λόγω capital controls, αλλά και νέων υπηρεσιών πληρωμών, όπως ψηφιακό πορτοφόλι), +7% στην αγορά/ενοικίαση αυτοκινήτου, +6% στα είδη λιανεμπορίου (εφέτος λειτούργησαν τρία νέα online σούπερ-μάρκετ με σημαντικές προσφορές και έξτρα υπηρεσιές πληροφόρησης/παράδοσης).


σχετικα αρθρα