current views are: 5

24 Δεκεμβρίου 2016
Δημοσίευση10:17

Ακριβότερο από πέρυσι το χριστουγεννιάτικο τραπέζι – Πώς να μειώσετε το κόστος

Ακριβότερο κατά 2,42% είναι φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, σε σχέση με πέρυσι, με τα παραδοσιακά γλυκά να είναι αυτά που ανεβάζουν το κόστος.

Δημοσίευση 10:17’

Ακριβότερο κατά 2,42% είναι φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, σε σχέση με πέρυσι, με τα παραδοσιακά γλυκά να είναι αυτά που ανεβάζουν το κόστος.

Ακριβότερο κατά 2,42% είναι φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, σε σχέση με πέρυσι, με τα παραδοσιακά γλυκά να είναι αυτά που ανεβάζουν το κόστος.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τον δειγματοληπτικό έλεγχο που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της ΕΣΕΕ, το χριστουγεννιάτικο οικογενειακό τραπέζι (6-8 ατόμων) θα κοστίσει 150,96 € έναντι 147,39 € που κόστιζε πέρυσι και 144,76 το 2014, την ίδια ακριβώς περίοδο, με τα ίδια ακριβώς προϊόντα. Η καταγεγραμμένη, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2015, μικρή αύξηση των 3,57 € (που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 2,42%), οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ανοδική τάση των τιμών των Γλυκισμάτων (Κουραμπιέδες και Μελομακάρονα), ενώ οι τιμές των Κρεατικών παρουσίασαν οριακή αύξηση (1,52%), η οποία οφείλεται στην αύξηση της τιμής του αρνιού (δειγματοληψία από Βαρβάκειο αγορά).

Στην κατηγορία των Κρεατικών η μικρή άνοδος αποδίδεται αποκλειστικά και μόνο στην αύξηση της τιμής του αρνιού κατά 0,2 €/κιλό, καθώς οι τιμές τόσο της Γαλοπούλας όσο και του Χοιρινού αναμένεται να κυμανθούν στα περυσινά επίπεδα. Ανάμικτη, με αυξητικό όμως πρόσημο είναι η διακύμανση των τιμών των προϊόντων που προμηθεύονται οι καταναλωτές από τα Super Market. Ειδικότερα, για τα Αναψυκτικά, τις Μπύρες και τα Κρασιά καταγράφεται άνοδος του κόστους, λόγω και της μετάταξης του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24%, ενώ πτωτικά κινούνται οι τιμές της Φέτας και του Ελαιόλαδου.

Όσον αφορά τις τιμές των Φρούτων και των Οπωροκηπευτικών, το κόστος προμήθειάς τους κινείται σε υψηλότερα από τα περυσινά επίπεδα (4,62% σε μεσοσταθμική βάση), με την τιμή των Πορτοκαλιών να καταγράφει την μεγαλύτερη αύξηση (22,64%), σε αντίθεση με την υποχώρηση της τιμής του Λάχανου (-16,67%) που σημειώνει την μεγαλύτερη ετήσια πτωτική πορεία.

Όπως και το 2015, έτσι και φέτος η ετήσια αυξητική τάση του κόστους του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, προέρχεται σε μεγάλο ποσοστό από την άνοδο των τιμών της κατηγορίας των Γλυκών/Εδεσμάτων. Η εκτιμώμενη μεσοσταθμική αύξηση, εξαιτίας και της μετάταξης του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ από 23% στο 24% στα Μελομακάρονα και στους Κουραμπιέδες, προσεγγίζει το 8,36% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, η ανοδική τάση του κόστους του φετινού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού σε σύγκριση με το 2015, αποτελεί συνέπεια των συνεχών φορολογικών βαρών άμεσου και έμμεσου χαρακτήρα αλλά και των συρρικνωμένων τζίρων των καταστημάτων.

Πώς να μειώσετε το κόστος 

Φθηνότερα ακόμα και  30% μπορεί να κοστίσει το χριστουγεννιάτικο τραπέζι για τους καταναλωτές που θα επιλέξουν να αξιοποιήσουν τις προσφορές των σουπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τη μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) , υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για τον καταναλωτή να εκμεταλλευτεί τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ δίνοντας   έτσι την ευκαιρία να μειώσει κατά 1/3 το συνολικό κόστος των αγορών του.

Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ  βρέθηκε τουλάχιστον 1 προσφορά/έκπτωση/προωθητική ενέργεια σε 20 από τις 21 κατηγορίες προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στις αγορές για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι.  Σύμφωνα με το Ινστιτούτο η τάση αυτή  είναι και αποτέλεσμα της αύξησης της έντασης του ανταγωνισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή τους  στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα σχεδόν 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια.

Μάλιστα ο καταναλωτής με έξυπνες αγορές μπορεί να αγοράσει το τυπικό εορταστικό καλάθι αντί για την μέση τιμή των 84,97 ευρώ  ακόμα στην τιμή των 62.44 ευρω επιλέγοντας προσφορές και προωθητικές εκπτωτικές ενέργειες των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές.

 Το όφελος αυτό σύμφωνα με το Ινστιτούτο μπορεί να προκύψει από την αξιοποίηση ενός  συνδυασμού ενεργειών των επιχειρήσεων   και συγκεκριμένα: εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο)  αλλά και επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών (έως και 10%), δωροεπιταγές για επόμενες αγορές (έως και 12%), εκπτωτικά κουπόνια. Μάλιστα η συνδυαστική χρήση των ενεργειών αυτών μπορεί να ανεβάσουν το συνολικό όφελος του καταναλωτή ακόμα και στο 40% επί της αρχικής αξίας των αγορών του.


σχετικα αρθρα